Ga naar inhoud


Flash image of ......Solo 2 plus /openpli


RikDC

Aanbevolen berichten

Het was eigenlijk meer mijn bedoeling om het enigszins te ontmoedigen want inderdaad, TS leert daar dan natuurlijk helemaal niets van.

 

Daarnaast moet TS dan weer extra handelingen verrichten en ik weet niet of TS daarop staat te wachten.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Niet helemaal correct. Eenmaal correct geïnstalleerd kan de TS deze config bewaren en desgewenst zelf lezen. En daar leert hij natuurlijk óók van...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.teamviewer.com/nl/oplossingen/ondersteuning-op-afstand/

kun je niet heel veel fout doen ook als pC NOOB lukt dat nog

mapje aanmaken op de desktop voor de correcte configuratie bestanden van de VU+

DCC_e2.exe installeren

en

vooraf per PrivateMessage regelen en helder afspreken wat die hulp op afstand mag doen

en je kunt tegelijkertijd skype gebruiken om te spreken met elkaar

 

 

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ingewikkeld is het niet als je goed geholpen wordt.

Destijds ben ik door de leden van dit forum uitstekend geholpen om mijn 3 kaarten werkend te krijgen.

Er gaat even wat tijd in zitten, maar ik heb er inderdaad veel mee geleerd... en als het belgische of nederlandse televisie is, zal het wel erg snel gaan, omdat bijna iedereen dit hier heeft...

Het gaat allemaal prima gewoon via de webinterface, in ieder geval als je VTI gebruikt, pli is mij onbekend.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua OScam WebIF is er totaal geen verschil in werking bij OpenPli of VTi. Hooguit de OScam WebIF poort.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit bovenstaande klopt natuurlijk allemaal en ik wil TS wat kennis hierin betreft niet te kort doen maar gelet op zijn vorige berichten heb ik het vermoeden dat hij daar weinig of Gee ervaring mee heeft.

Als hij de mappen met de configuratiebestanden niet weet te vinden en ook niet weet hoe hij Oscam webIF moet openen zal dit allemaal niet lukken.

Daarvandaan mijn vorige vraag aan hem wat hij tot nu toe heeft gedaan, etc

 

Dus maar wachten totdat TS weer reageert.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dit heeft niets met eenvoudig te maken maar met het feit dat CCCAM al jaren niet meer wordt ondersteund en als onveilig mag worden beschouwd.

 

Dus lijkt mij geen goed advies...😉 maar ja, ook dat volledig ter beoordeling van TS.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag allemaal ,

Nogmaals erg bedankt voor jullie hulp.

Ik probeer zoveel mogelijk op jullie vragen / raadgevingen in te gaan.

Het boodschappen doen is erg uitgelopen want door de corona toestanden mocht alleen mijn vrouw binnen in de supermarkt (één persoon telkens ) en dus duurde het ook langer.

Verder heb ik nog een aantal pogingen gedaan om dat ding hier aan de praat te krijgen maar vruchteloos.

 

-Allereerst de werking van mijn kaart van TVV 

 Die is o.k. want heb ik daarnet nog eens getest met een oude Technisat en die doet het.

 

-De Oscam plugin kom ik inderdaad tegen wanneer ik een image flash doe , hetgeen ik daarnet ook gedaan heb.

 Openpli 7.2 - release van 6/4/2020 staat in het scherm "informatie "

 Na het flashen krijg ik op een gegeven ogenblik de vraag of ik nog extra plugins wil installeren .

 Ja , dus kom ik in het scherm met plugins en zak ik tot aan "softcams ".

  Na dit aan te klikken ga ik naar "Oscam " hetgeen ik aanklik en vervolgens ja aanklik bij de vraag of ik dit wil downloaden.

  Dit word gedownload en vind ik achteraf ook terug in het hoofdmenu bij "Instellingen " - "Softcam - Ci ".

  Als ik daar op softcam klik en dan links of rechts met de pijltjes van de AB dan zie ik " None "  of "Oscam "  waarbij ik uiteraard "Oscam " behoud en bevestig zoals gevraagd met de groene knop.

 

-De configuratie van de tuners (ik meen dat dit de vraag was van o.a. Jürgen ) is als volgt.

 Tuner A

  conf.modus                                    staandaardgebruiker

  modus                                              DiseC qc           A/B

   poort A                                             19.2     KU ......................

   poort B                                              23.5  E ..................

   22 hz  optie                                       aan

   disecq  bij sat wijz.                          aan

 

   Tuner B

                                  Idem

 

Tonskidutch , sorry maar waar ik de gegevens moet nakijken van TVV  (000006a  of 000006c ) moet nakijken is mij niet duidelijk.....

 

Off. topic , ik zie dat jij van Maastricht bent , het lijkt me daar maar triest nu het "Haantje " dicht is op de markt  ;-)))  

 

Groeten en alvast dank voor jullie hulp.

 

    Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit moet je wijzigen in oscam.server. Deze staat normaal in /etc/tuxbox/config/oscam

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via je Pc en het thuisnetwerk.... Gewoon in je 'Network' zoeken naar VuSolo2 o.i.d.

Dan naar de opgegeven directory... Zie je hem vanzelf staan. Echterrrrrrrr. Het is in Linuxformaat. Dus eerst Notepad+ downloaden en installeren...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alternatief is VTi als operating systeem installeren en de tutorial volgen.

Dat bespaart je een hoop instellen.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen , bedankt , dat met VTI ga ik morgen proberen want vandaag riskeer ik mijn leven omdat mijn vrouw tv aan het kijken is (met oude ontvanger ).

Dank nogmaals en ik hoop jullie morgen te laten weten dat alles werkt.

 

Nog een goede avond.

 

    Rik

aangepast door RikDC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...