Ga naar inhoud


Verdwijnen Discovery, Eurosport etc.


el  renegade

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden, Satterdam zei:

ja M7 kan het zich wel permitteren die zenders te blokkeren. Discovery daarentegen kan het zich niet permitteren geblokkeerd te worden.

Je moet de vraag eens omdraaien kan M7 het zich permitteren dat er nu klanten net als ik gewoon opgezegd hebben.

Ik ga nu gewoon shoppen en bekijk per jaar wel bij wie ik wat ga kijken terwijl ik vanaf het begin een trouwe klant was.   

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 minuten geleden, Mimisiku zei:

Die stelling deel ik ook.. Overigens 'blokkeert' M7 ze niet; ze verliezen de uitzendrechten voor die zenders omdat hun contract afloopt. Blijven uitzenden zonder contract is strafbaar en zou koren op de molen zijn voor Viacom.

M7 heeft het contract zelf opgezegd

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Satterdam zei:

M7 heeft het contract zelf opgezegd

 

Dus zou het ook zo moeten zijn dat de prijs voor de consument naar beneden zou moeten toch, immers ze zijn onder een te duur contract uitgekomen, tja maar dat gebeurd niet ze nemen een paar toch al free to air zenders als vervanging....zijn wij nou echt zo dom? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Satterdam zei:

M7 heeft het contract zelf opgezegd

 

Dat kan ik als eindgebruiker nooit weten. M7 geeft slechts aan dat de onderhandelingen zijn afgebroken. En wat daar de oorzaak van is kan de eindgebruiker maar raden. In elk geval gaat het om de knikkers. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Satterdam zei:

Dat doen ze niet aangezien ze vervangende zenders hebben. En BBC stelt haar zenders niet gratis ter beschikking aan providers.

Ehhhhhhhh hoeveel gaan er weg en jij bent tevreden met het vervangend pakket? tja nou snap ik het wel .

 

Free to air betekend dat jij als consument deze vrij kunt en mag ontvangen een provider mag deze natuurlijk niet zonder contract distribueren omdat de provider een winstoogmerk nastreeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ps. Wat een ieder schijnt te vergeten hier is dat ook als je een pakket hebt afgesloten dit bindend is mocht er eenzijdig een wijziging worden toegepast kun je per direct opzeggen.

Das ook precies de reden dat ik mijn online pakket per direct heb opgezegd terwijl ik nog geen jaar abonnee was. 

Per jaar gaan shoppen en gebruik maken die ze zelf  of via via aanbieden ......  

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Terradon zei:

Ehhhhhhhh hoeveel gaan er weg en jij bent tevreden met het vervangend pakket? tja nou snap ik het wel .

 

Free to air betekend dat jij als consument deze vrij kunt en mag ontvangen een provider mag deze natuurlijk niet zonder contract distribueren omdat de provider een winstoogmerk nastreeft. 

Ach je kan bezig blijven. Stap je over naar andere provider , komt er daar ook een moment dat er weer moet onderhandeld worden met zenders met hetzelfde verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uren geleden, Terradon zei:

Je moet de vraag eens omdraaien kan M7 het zich permitteren dat er nu klanten net als ik gewoon opgezegd hebben.

Ik ga nu gewoon shoppen en bekijk per jaar wel bij wie ik wat ga kijken terwijl ik vanaf het begin een trouwe klant was.   

Ja, want wanneer ze akkoord gegaan zouden zijn met de eisen van Discovery c.s zouden er nog meer mensen hebben opgezegd in verband met de exorbitant stijgende abonnementskosten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uren geleden, Satterdam zei:

M7 heeft het contract zelf opgezegd

 

Eh, nee, het jaarcontract liep af, dat is iets anders als opzeggen.

 

Wanneer je dan een nieuw jaarcontract moet afsluiten waarbij je meerdere euro´s meer per maand bij al je klanten moet gaan rekenen, stopt het een keer.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

5 minutes ago, ceesv said:

Ja, want wanneer ze akkoord gegaan zouden zijn met de eisen van Discovery c.s zouden er nog meer mensen hebben opgezegd in verband met de exorbitant stijgende abonnementskosten.

En zo is het ceescv, het is allemaal al duur genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ceesv zei:

Eh, nee, het jaarcontract liep af, dat is iets anders als opzeggen.

 

Wanneer je dan een nieuw jaarcontract moet afsluiten waarbij je meerdere euro´s meer per maand bij al je klanten moet gaan rekenen, stopt het een keer.

 

volgens totaaltv hebben ze zelf opgezegd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, dit zegt Canaldigitaal:

 

Net als drie jaar geleden is distributievergoeding het struikelblok in de onderhandelingen. Dit bevestigt Christiaan Puper – VP Country Manager Benelux M7 Group. 
Beide partijen zijn wel met elkaar in gesprek. De zenders van Discovery Networks Benelux staan bij alle distributeurs bekend om de relatief hoge doorgiftevergoeding die betaald dient te worden. Zeker nu Discovery zelf OTT-diensten als Dplay en Eurosport Player aanbiedt en lineair door online kijken wordt verdrongen, kijken meer aanbieders kritisch naar de hoogte van doorgiftevergoedingen van lineaire zenders.

 

Het bestaande contract liep af, en er is geen overeenstemming gekomen over de nieuwe doorgifte vergoeding.

Niet alleen bij Canaldigitaal, langzaam aan haken steeds meer providers af.

 

Niet alleen dat Canaldigitaal meer zou moeten gaan betalen, wat ook niet helpt is dat Discovery c.s. zelf voor provider b3eginnen te spelen en de concurrentie aangaan met Canaldigitaal met de Dplayer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals: die insider info krijg je als consument niet! Ik kan alleen terugvallen op het officiële communiqué van M7 "de onderhandelingen zijn afgebroken.....". Wie uiteindelijk heeft afgebroken weet ik niet... Zo simpel is het (voor mij). Ik kan me heel goed voorstellen dat M7 (nu van Canal+) geen toestemming heeft gekregen om Viacom nog meer te betalen. Temeer omdat ze in 2017 óók al datzelfde trucje toegepast hebben. Fox heeft ook gedwongen om een extra afdracht te ontvangen voor iedere abonnee. De laatste is nu met Ziggo in de clinch om hetzelfde trucje uit te halen als bij M7.. Ook Ziggo lijkt te gaan bedanken voor die 'eer'. Naar mijn idee ook terecht..

 

Dat M7 nu de BBC c.s. wil toevoegen onder het mom "wat zijn we goed" is aan mij niet besteed: ik pak ze geheel gratis van Astra2 in prima kwaliteit. Weet niet of een CDS gecertificeerd bakje deze via de zenderlijst automatisch inlaadt, maar waarom zouden ze anders de Triple LNB aanbieden.... Het blijft een vreemde club...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...