Ga naar inhoud


Verdwijnen Discovery, Eurosport etc.


el  renegade

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, Mimisiku zei:

Was Digitenne gebruiker vanaf het begin. Toen €6,95. Frappant dat juist met de verkoop van de KPN de prijs steevast omhoog ging. Het aanbod bleef gelijk. Op den duur hier niet meer nodig (kids uit huis). Meteen de deur uitgedaan. 

Het begin van Digitenne was alleen de Randstad en toen was het duurder. Die 6,95 kwam erin als stuntprijs toen het landelijk werd en KPN de TV markt wilde veroveren. De tijd was toen nog niet rijp voor IPTV. Ik ben toen ook abonnee geworden maar het was mij heel duidelijk dat die prijs tijdelijk was en ik heb later een brief gehad om mij naar IPTV te bewegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


On topic: Wat ik ergens niet zo fraai vind aan de gang van zaken is het feit dat de abonnees getuige moeten zijn van de strijd die ze voeren met de content providers. Het feit dat officieel bekend gemaakt wordt dat ze eraf gaan zet de content providers onder druk? Vind het een beetje een trieste methode. Je onderhandelt achter gesloten deuren en als je bekend maakt dat het niet is gelukt dan is het klaar.

 

Ik moet ineens denken aan het afschakelen van de HMG zenders op de kabel van Veendam, echt gebeurd. Mensen kopen een schotel en een paar weken later komen ze tot een, voor de kabelaar, zwak compromis van een jaar. Daar waren wel abonnees die het standpunt van de kabelaar begrepen maar de manier waarop niet geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, OFDM said:

On topic: Wat ik ergens niet zo fraai vind aan de gang van zaken is het feit dat de abonnees getuige moeten zijn van de strijd die ze voeren met de content providers. Het feit dat officieel bekend gemaakt wordt dat ze eraf gaan zet de content providers onder druk? Vind het een beetje een trieste methode. Je onderhandelt achter gesloten deuren en als je bekend maakt dat het niet is gelukt dan is het klaar.

 

Dat het gemeld wordt komt omdat Canal Digitaal verplicht is de klant een maand van te voren op de hoogte te brengen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Kabeltje87 zei:

 

Voor mij net omgekeerd.  In motorsport ben ik niet geïnteresseerd.

Zo zie je dat het voor ieder anders ligt.

 

PS:  Je kijkt naar wat je wil.  Daar heb ik niets over te zeggen.

Daarom ben ik ook een groot voorstander van kunnen kiezen welke zenders ik in mijn pakket zou willen, dus weg met die voorgekauwde  pakketten waarbij je altijd geneigd bent een pakket extra te nemen omdat daar net die ene zender inzit die je zien wil de rest is brol voor jou     als ik naar de supermarkt ga voor zeg een krat bier dan hoef ik er toch ook geen melk of brood bij te kopen?

aangepast door Terradon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk niet dat je bier uit een supermarkt kan vergelijken met zenders van een satelliet transponder.

 

Zoals bekend is de transponder huur een significant deel van de kosten.

Wanneer jij een zender uitkiest en verder niets afneemt, en die zender wordt verder door slechts een klein deel van de klanten gekozen, zullen slechts 200 personen die bandbreedte moeten betalen die de transponderhuur kost.

 

Een niche zender kan dan snel € 1.000 per maand aan abonnement gaan kosten.

Niemand zal dat willen betalen, het gevolg is dat je alleen nog een eenheidsworst over houdt als aanbod.

Programma boeketten zorgen ervoor dat er keuze is.

 

IPTV maakt het cherry picken wel mogelijk, maar de kosten per afgenomen zender zullen ook hier omhoog gaan.

 

Nogmaals, vergelijk het met Buslijn 10, waarbij je alle niet gebruikte halteplaatsen er bij moet nemen om van a naar b te gaan.

 

Wil je rechtstreeks van a naar b koop je zelf een auto of huur je een taxi.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Satwatcher zei:

Het settopbox-pakket kan/mag niet meer terugkomen.

 

De Nederlandse Mediawet schrijft voor dat een pakketaanbieder minimaal dertig tv-zenders in pakketvorm dient te leveren bij het goedkoopste abonnement. Omdat M7 Group geen distributieovereenkomsten heeft met FTA zenders mogen die dan ook niet meegeteld worden.

 

Daarnaast kost trans-onderhuur tegenwoordig veel meer dan in de tijd van een STB-pakket dat een dergelijk pakket voor onder zeg maar 15 euro niet meer leverbaar is. Dit komt ook omdat vroeger NPO voor satellietdistributie aan M7 betaalde. Nu is het juist omgekeerd. Vergelijk het met Digitenne dat vanaf volgende maand €18,50 kost.

@Satwatcher

 

Digitenne gaat 18,00 Euro per maand kosten en niet 18,50. Dat had jij ook fout gezet in jouw artikel, maar ik kon daaronder niet reageren. 

  

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Satwatcher zei:

Het settopbox-pakket kan/mag niet meer terugkomen.

 

De Nederlandse Mediawet schrijft voor dat een pakketaanbieder minimaal dertig tv-zenders in pakketvorm dient te leveren bij het goedkoopste abonnement. Omdat M7 Group geen distributieovereenkomsten heeft met FTA zenders mogen die dan ook niet meegeteld worden.

 

Daarnaast kost trans-onderhuur tegenwoordig veel meer dan in de tijd van een STB-pakket dat een dergelijk pakket voor onder zeg maar 15 euro niet meer leverbaar is. Dit komt ook omdat vroeger NPO voor satellietdistributie aan M7 betaalde. Nu is het juist omgekeerd. Vergelijk het met Digitenne dat vanaf volgende maand €18,50 kost.

 

Het is echt wel mogelijk om een pakket te maken met 30 zenders voor tien euro. Dat kan als Canal Digitaal geen deals afsluit met bv Fox-Sports voor het verplicht afdragen van een bedrag voor iedere abonnee. 

Mijn oude pakket (Was ooit Settopbox, daarna het HD-actiepakket en weer later Basispakket) kost nu 16 euro voor de desbetreffende klanten en daar zitten ongeveer 50 zenders in. Haal daar de de 20 duurste zenders uit, (b.v. de zenders van Eurosport en Discovery), en je hebt een pakket van 30 zenders. 

Denk dan aan de 10 belangrijkste Nederlandse zenders, de 3 Vlaamse zenders, 12 regionale zenders en nog vijf low-budget-zenders om het aan te vullen. 

Dat moet toch lukken voor 10 Euro? 

Die eredivisiebelasting brengen ze dan maar in rekening bij de klanten met Fox Sports in het pakket.... 

aangepast door Noordzee
  • Bedankt 2

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 minuten geleden, Noordzee zei:

Die eredivisiebelasting brengen ze dan maar in rekening bij de klanten met Fox Sports in het pakket

Daar zit een deel van het probleem.

 

Die sportzender heeft indertijd bedongen dat hun zender in het basispakket moet zitten en dat alle abonnees een bijdrage moesten betalen.

Zo niet kreeg de provider geen sportzender voor de overige abonnees.

 

Iets met duimschroeven...?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, ceesv zei:

Ik denk niet dat je bier uit een supermarkt kan vergelijken met zenders van een satelliet transponder.

 

Zoals bekend is de transponder huur een significant deel van de kosten.

Wanneer jij een zender uitkiest en verder niets afneemt, en die zender wordt verder door slechts een klein deel van de klanten gekozen, zullen slechts 200 personen die bandbreedte moeten betalen die de transponderhuur kost.

 

Een niche zender kan dan snel € 1.000 per maand aan abonnement gaan kosten.

Niemand zal dat willen betalen, het gevolg is dat je alleen nog een eenheidsworst over houdt als aanbod.

Programma boeketten zorgen ervoor dat er keuze is.

 

IPTV maakt het cherry picken wel mogelijk, maar de kosten per afgenomen zender zullen ook hier omhoog gaan.

 

Nogmaals, vergelijk het met Buslijn 10, waarbij je alle niet gebruikte halteplaatsen er bij moet nemen om van a naar b te gaan.

 

Wil je rechtstreeks van a naar b koop je zelf een auto of huur je een taxi.

 

Ben ik niet eens met jou de overhead kosten zijn ook nu al reeds doorberekend aan ons als consument , en als ik buslijn 10 neem dan check ik in met mijn ov kaart en betaal voor de rit van a naar b  zo zou het ook met tv kijken kunnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus dan rijdt die bus rechtstreeks voor jou via de kortste weg naar jouw bestemming?

 

Je wilt het gewoon niet snappen, jij kan alleen maar naar jouw zender kijken omdat er ook mensen meebetalen die er niet naar kijken.

Dat werkt soms in je voordeel en soms in je nadeel.

Maar onder de streep blijft het betaalbaar.

 

Als jij motorsport wilt zien, kan dat bij de gratie van al die voetbal liefhebbers die ook meebetalen aan de doorgifte van jouw motorsport programma, maar er niet naar kijken.

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, ceesv zei:

Dus dan rijdt die bus rechtstreeks voor jou via de kortste weg naar jouw bestemming?

 

Je wilt het gewoon niet snappen, jij kan alleen maar naar jouw zender kijken omdat er ook mensen meebetalen die er niet naar kijken.

Dat werkt soms in je voordeel en soms in je nadeel.

Maar onder de streep blijft het betaalbaar.

 

Als jij motorsport wilt zien, kan dat bij de gratie van al die voetbal liefhebbers die ook meebetalen aan de doorgifte van jouw motorsport programma, maar er niet naar kijken.

 

 

Nou of jij snapt het niet, als ik de bus neem en ik zit in een regio waar je echt de tijd moet nemen wil je op je bestemming komen voorbeeld pak ik de auto dan ben ik met circa 40 minuten op mijn werk afstand 50 km ga ik met openbaar vervoer ben ik minimaal 2,5 uur onderweg!!! is geen randstad hier maar wij betalen net zoveel belasting als iedere Nederlander  dus wij betalen meer zodat het betaalbaar blijft ....mooi standpunt heb jij, ergo zou ik gaan betalen voor alle diensten die ik zou willen zo ik er nog wel eens op vooruit kunnen gaan in plaats van jou stelling van de kosten te delen met de rest....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe vreemd het je in de oren zal klinken, wil jij een abonnement voor slechts die zenders die jij wilt zien, ben je onder de streep duurder uit.

Sterker nog, het is dan de vraag of ze jouw gewenste zenders nog zullen doorgeven.

Die zenders met het minste aantal abonnementen zullen verdwijnen omdat het economisch niet meer lonend is.

 

Ik zie het bij satelliet providers voorlopig nog niet gebeuren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Hoe vreemd het je in de oren zal klinken, wil jij een abonnement voor slechts die zenders die jij wilt zien, ben je onder de streep duurder uit.

 

Ik zie het bij satelliet providers voorlopig nog niet gebeuren.

Misschien heb je gelijk maar het klopt gewoon niet en solidair  zullen we het daar maar niet over hebben want dan kan ik nog wel eens een beerput open trekken hier in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...