Ga naar inhoud


Verdwijnen Discovery, Eurosport etc.


el  renegade

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, ceesv zei:

Mee eens, maar TV is een soort van openbaar vervoer van signalen, waar men economisch kan werken zoor de grootste gemene deler toe te passen.

Een buslijn rijdt ook via een vaste route, en is daardoor goedkoper als een taxi die je wel op jouw verzoek van jouw verblijfplaats naar jouw bestemming rijdt.

 

Het is gewoon niet economisch haalbaar wat jij wilt.

 

Ik heb niets met sport, toch betaal ik voor een dagblad waarvan de helft ongelezen in de prullenbak verdwijnt.

Het klinkt vreemd, maar dat ongelezen deel zorgt ervoor dat jij de rest van het nieuws betaalbaar kunt lezen

Zou je de krant per bladzijde verkopen, wordt jouw bladzijde ineens heel erg duur.

Klopt wat je zegt tot de dag van vandaag  maar mensen worden steeds individueler daardoor kijken er al steeds minder mensen via de " oude manier van kijken"  dus tijd voor verandering toch ?  

Alles is tegenwoordig opgebouwd in hapklare brokken maar zou dat echt nodig zijn ....ik denk van niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ja, bijvoorbeeld Netflix, met een maandabonnement of een pay per view optie.

Bij satelliet zit je met de transponderhuur de transportweg, wat de grootste kostenpost is.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minutes ago, ceesv said:

Ik zat vanmiddag te kijken naar een programma over oude auto's, wat elke 10 minuten werd onderbroken door steeds weer dezelfde reclame voor FOX programma's.

Je krijgt op een gegeven moment zin om de stekker eruit te trekken, er valt niet meer te kijken naar die programma's.

 

Ze jagen de kijkers gewoon weg.

 

Bij Netflix kan je een film in 4K Dolby digitaal 5.1 kijken zonder een onderbreking, daar ligt de toekomst.

Enkel heeft Netflix Stargate SG-1 er een aantal jaren geleden uitgegooid helaas, gelukkig staat St Voyager er nog wel op maar voor hoelang? Voor de rest vind ik niet veel op Netflix wat het kijken waard is. Kortom ik vind het aanbod van Netflix beroerd aangezien alles wat goed is ik al gezien heb en ik dus enkel in de herhaling kan vallen. Al de nieuwe series en films van tegenwoordig vallen ook vies tegen. Dus ik ziet Netflix niet bepaald iets wat onderdeel is van mijn toekomst. En aangezien er steeds meer streamings diensten komen jagen ze ook hier de kijkers vanzelf weg. Hopelijk worden ze in TV land ooit een keer wakker en gooien de meeste TV zenders geheel weg en blijven er een paar kwalitatief goede zenders over die de moeite waard zijn.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit nu juist het probleem content aanbieders zijn gewend de laatste zeg 20 jaar een compleet pakket aan te bieden, providers bieden die eigenlijk reeds samengestelde pakketten als hapklare brok aan ons consument aan, maar binnen die pakketten kun je ook nu al kiezen voor variatie dus waarom zou dat niet per zender kunnen...  

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Penthe zei:

Enkel heeft Netflix Stargate SG-1 er een aantal jaren geleden uitgegooid helaas, gelukkig staat St Voyager er nog wel op maar voor hoelang? Voor de rest vind ik niet veel op Netflix wat het kijken waard is. Kortom ik vind het aanbod van Netflix beroerd aangezien alles wat goed is ik al gezien heb en ik dus enkel in de herhaling kan vallen. Al de nieuwe series en films van tegenwoordig vallen ook vies tegen. Dus ik ziet Netflix niet bepaald iets wat onderdeel is van mijn toekomst. En aangezien er steeds meer streamings diensten komen jagen ze ook hier de kijkers vanzelf weg. Hopelijk worden ze in TV land ooit een keer wakker en gooien de meeste TV zenders geheel weg en blijven er een paar kwalitatief goede zenders over die de moeite waard zijn.

Wij zijn hobbyisten kijken dus meer naar de hardware die we gebruiken maar we zijn ook de steeds meer voor minder betalende consument, dat moet echt eens veranderen anders zijn we gewoon makke schapen die de kudde volgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Penthe zei:

Er staat Sat4ALL dus dat moet duidelijk genoeg zijn, niet alleen voor de hobbyist.

Natuurlijk staat het een ieder vrij hier te kijken maar denk niet dat de mainstream kijker hier echt gaat kijken hoor.....

nm 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-4-2020 om 21:36, de vrije fries zei:

hoi,

 

CDS nieuws:

 

 

Nieuw: BBC-zenders

 

Goed nieuws! Het was al lang een wens van veel van onze klanten, en daarom zijn we heel trots en blij dat we vanaf 1 juni ons zenderaanbod gaan uitbreiden met twee BBC-zenders: BBC First en BBC Entertainment.

 

 

 

 

 

 


• Op BBC First kijk je naar de beste en meest originele Britse misdaadseries met Nederlandse ondertiteling, zoals Sherlock, Luther en Midsomer Murders. De zender biedt meesterlijke Britse series, met unieke karakters en onvergetelijke verhalen.

 

 

 

 

 

 


• Met BBC Entertainment haal je de crème de la crème op het gebied van drama en comedy in huis: van exclusieve premières van dramaseries tot terugkerende comedyklassiekers als One Foot in the Grave, Alan Carr en Only Fools and Horses.

 

 

Zenderwijzigingen

 

Nóg een nieuwe zender in je pakket: vanaf 1 juni kan je kijken naar FightBox, een actievolle vechtsportzender waarmee je 24 uur per dag kan genieten van mixed martial arts (MMA), boksen, worstelen, kickboksen, sumoworstelen en karate. Hiermee biedt FightBox een compilatie van de beste vechtsporten van over de hele wereld. En dat op één kanaal.

Ook wordt RTL Crime vanaf 1 juni aangeboden via de satelliet. Op RTL Crime kijk je 7 dagen per week 24 uur per dag naar de beste misdaadprogramma’s van eigen bodem en de beste buitenlandse crime-series. Zo kijk je onder andere naar Crime Scene Investigation, Castle, Moordvrouw, Criminal Minds en Killer in Plain Sight.


Daarnaast verdwijnen per 1 juni de zenders van Discovery uit ons zenderpakket. Dit betekent dat de zenders Discovery Channel, Discovery HD Showcase, Animal Planet, Eurosport 1 en 2, Investigation Discovery en TLC dan niet meer beschikbaar zullen zijn.

 

 

Op 1 juni biedt Canal Digitaal een gewijzigde zenderlijst aan. Heb je een ontvanger die niet automatisch een nieuwe zenderlijst inlaadt en dus zwart beeld op een of meerdere zenders? Laad dan op 1 juni je zenderlijst opnieuw in.

 

 

bron: cds nieuwsbrief  30/04/2020 -18.01

 

Vier zenders erbij en zeven zenders die gaan verdwijnen. 

Zou dan nu ook de abonnementsprijs omlaag gaan? 

 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal ze ook niet missen hoor. De enige zender waar ik heel af en toe nog naar keek, was Discovery Showcase omdat er nog eens programma's over ruimtevaart werden uitgezonden (through the wormwhole...). Net zoals bij History is de kwaliteit van de programma's bedroevend laag geworden. 

Voor Animal Planet heb je een prima alternatief met Live Nature en NGC Wild (helaas met bedroevende bitrate).

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Terradon zei:

Voetbal interesseert mij voor voor geen ene ruk mag zo wegblijven van de buis motorsport echter wel dus die graag ...... 

 

Voor mij net omgekeerd.  In motorsport ben ik niet geïnteresseerd.

Zo zie je dat het voor ieder anders ligt.

 

PS:  Je kijkt naar wat je wil.  Daar heb ik niets over te zeggen.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het settopbox-pakket kan/mag niet meer terugkomen.

 

De Nederlandse Mediawet schrijft voor dat een pakketaanbieder minimaal dertig tv-zenders in pakketvorm dient te leveren bij het goedkoopste abonnement. Omdat M7 Group geen distributieovereenkomsten heeft met FTA zenders mogen die dan ook niet meegeteld worden.

 

Daarnaast kost trans-onderhuur tegenwoordig veel meer dan in de tijd van een STB-pakket dat een dergelijk pakket voor onder zeg maar 15 euro niet meer leverbaar is. Dit komt ook omdat vroeger NPO voor satellietdistributie aan M7 betaalde. Nu is het juist omgekeerd. Vergelijk het met Digitenne dat vanaf volgende maand €18,50 kost.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was Digitenne gebruiker vanaf het begin. Toen €6,95. Frappant dat juist met de verkoop van de KPN de prijs steevast omhoog ging. Het aanbod bleef gelijk. Op den duur hier niet meer nodig (kids uit huis). Meteen de deur uitgedaan. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...