Ga naar inhoud


Verdwijnen Discovery, Eurosport etc.


el  renegade

Aanbevolen berichten


16 minuten geleden, ceesv zei:

Eh, dit zegt Canaldigitaal:

 

Net als drie jaar geleden is distributievergoeding het struikelblok in de onderhandelingen. Dit bevestigt Christiaan Puper – VP Country Manager Benelux M7 Group. 
Beide partijen zijn wel met elkaar in gesprek. De zenders van Discovery Networks Benelux staan bij alle distributeurs bekend om de relatief hoge doorgiftevergoeding die betaald dient te worden. Zeker nu Discovery zelf OTT-diensten als Dplay en Eurosport Player aanbiedt en lineair door online kijken wordt verdrongen, kijken meer aanbieders kritisch naar de hoogte van doorgiftevergoedingen van lineaire zenders.

 

Het bestaande contract liep af, en er is geen overeenstemming gekomen over de nieuwe doorgifte vergoeding.

Niet alleen bij Canaldigitaal, langzaam aan haken steeds meer providers af.

 

Niet alleen dat Canaldigitaal meer zou moeten gaan betalen, wat ook niet helpt is dat Discovery c.s. zelf voor provider b3eginnen te spelen en de concurrentie aangaan met Canaldigitaal met de Dplayer.

Nou sorry hoor maar de M7 groep bied zelf producten aan die ik als consument kan afnemen en ik volgens hun voorwaarden voor minimaal een jaar dien af te nemen ergo betaalplicht schept leveringsplicht maar dat doen ze niet dan hebben ze liever dat je vertrekt.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat in dat contract dat ze zenders kunnen weghalen en toevoegen daar heb je zelf voor getekend, er staat ook dat je bij een verandering op kunt zeggen en dat heb jij gedaan en dan is het klaar. Dus maak je niet zo druk je hebt niets meer met ze te maken nu.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat was de discussie niet, je stelde dat Canaldigit5aal eht contract zou hebben opgezegd.

 

In de leveringsvoorwaarden staat dat Canaldigitaal het aanbod tussentijds mag wijzigen, je mag opzeggen wanneer de prijs verhoogd wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, ceesv zei:

Dat was de discussie niet, je stelde dat Canaldigit5aal eht contract zou hebben opgezegd.

 

In de leveringsvoorwaarden staat dat Canaldigitaal het aanbod tussentijds mag wijzigen, je mag opzeggen wanneer de prijs verhoogd wordt.

Nou dat klopt dus niet want waarom zou ik anders een overeenkomst sluiten welke een bepaald pakket beschrijft? 

een contract afgesproken tussen partijen volgt via gemaakte afspraken en voorwaarden .

aangepast door Terradon
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mimisiku zei:

Nogmaals: die insider info krijg je als consument niet! Ik kan alleen terugvallen op het officiële communiqué van M7 "de onderhandelingen zijn afgebroken.....". Wie uiteindelijk heeft afgebroken weet ik niet... Zo simpel is het (voor mij). Ik kan me heel goed voorstellen dat M7 (nu van Canal+) geen toestemming heeft gekregen om Viacom nog meer te betalen. Temeer omdat ze in 2017 óók al datzelfde trucje toegepast hebben. Fox heeft ook gedwongen om een extra afdracht te ontvangen voor iedere abonnee. De laatste is nu met Ziggo in de clinch om hetzelfde trucje uit te halen als bij M7.. Ook Ziggo lijkt te gaan bedanken voor die 'eer'. Naar mijn idee ook terecht..

 

Dat M7 nu de BBC c.s. wil toevoegen onder het mom "wat zijn we goed" is aan mij niet besteed: ik pak ze geheel gratis van Astra2 in prima kwaliteit. Weet niet of een CDS gecertificeerd bakje deze via de zenderlijst automatisch inlaadt, maar waarom zouden ze anders de Triple LNB aanbieden.... Het blijft een vreemde club...

Staan de BBC zenders niet ook in de fastscanlijst van CDS ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee... Ik maak mijn eigen lijst. Gebruik Linux ontvangers. Die M7 MZ101 die ik van CDS gebruik ik niet. Alleen af en toe bij klanten om af te stellen. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Terradon zei:

En volgens mij schrijft de mediawet voor dat een provider minimaal een maand voor de wijziging plaatsvind de contractant daarvan op de hoogte dient te stellen zodat deze daar actie op kan nemen.....

dat heeft men toch gedaan, waarom dacht je weet TotaalTV het anders

nergens staat dat men jou een aangetekende brief moet doen toekomen inzake zenderwijzigingen

ja kun je boos over zijn of worden maar dat heeft geen zin ook al omdat het dus nog in onderhandeling is zoals ceesv citeerde

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hetgeen ze gedaan hebben met hun nieuwsbrief van 30 april.

Die aankondiging is gedaan toen de onderhandelingen al stroef liepen en de uitkomst onduidelijk was.Om aan de wet te voldoen heeft men toen de abonnees geïnformeerd.

Op 30-4-2020 om 21:36, de vrije fries zei:

hoi,

 

CDS nieuws:

 

 

Nieuw: BBC-zenders

 

Goed nieuws! Het was al lang een wens van veel van onze klanten, en daarom zijn we heel trots en blij dat we vanaf 1 juni ons zenderaanbod gaan uitbreiden met twee BBC-zenders: BBC First en BBC Entertainment.

 

 

 

 

 

 


• Op BBC First kijk je naar de beste en meest originele Britse misdaadseries met Nederlandse ondertiteling, zoals Sherlock, Luther en Midsomer Murders. De zender biedt meesterlijke Britse series, met unieke karakters en onvergetelijke verhalen.

 

 

 

 

 

 


• Met BBC Entertainment haal je de crème de la crème op het gebied van drama en comedy in huis: van exclusieve premières van dramaseries tot terugkerende comedyklassiekers als One Foot in the Grave, Alan Carr en Only Fools and Horses.

 

 

Zenderwijzigingen

 

Nóg een nieuwe zender in je pakket: vanaf 1 juni kan je kijken naar FightBox, een actievolle vechtsportzender waarmee je 24 uur per dag kan genieten van mixed martial arts (MMA), boksen, worstelen, kickboksen, sumoworstelen en karate. Hiermee biedt FightBox een compilatie van de beste vechtsporten van over de hele wereld. En dat op één kanaal.

Ook wordt RTL Crime vanaf 1 juni aangeboden via de satelliet. Op RTL Crime kijk je 7 dagen per week 24 uur per dag naar de beste misdaadprogramma’s van eigen bodem en de beste buitenlandse crime-series. Zo kijk je onder andere naar Crime Scene Investigation, Castle, Moordvrouw, Criminal Minds en Killer in Plain Sight.


Daarnaast verdwijnen per 1 juni de zenders van Discovery uit ons zenderpakket. Dit betekent dat de zenders Discovery Channel, Discovery HD Showcase, Animal Planet, Eurosport 1 en 2, Investigation Discovery en TLC dan niet meer beschikbaar zullen zijn.

 

 

Op 1 juni biedt Canal Digitaal een gewijzigde zenderlijst aan. Heb je een ontvanger die niet automatisch een nieuwe zenderlijst inlaadt en dus zwart beeld op een of meerdere zenders? Laad dan op 1 juni je zenderlijst opnieuw in.

 

 

bron: cds nieuwsbrief  30/04/2020 -18.01

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Terradon zei:

En volgens mij schrijft de mediawet voor dat een provider minimaal een maand voor de wijziging plaatsvind de contractant daarvan op de hoogte dient te stellen zodat deze daar actie op kan nemen.....

 

Volgens mij is het bij verandering van het abonnement dat de abonneehouder minimaal 2 maanden van te voren op de hoogte moet stellen. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu nog maar een dikke week wachten en dan kan dit topic ook weer toegevoegd worden aan het archief ;) 

 

Als het bij cd weggaat: prima. Ik kan altijd nog via dplay gaan kijken maar ik weet nu al dat het me geen 4 euro per maand waard zal zijn.

Wat wel weer irritant is dat ik via verschillende apps de content moet ontsluiten. Voor mij niet onoverkoomlijk hooguit irritant maar de directie zal weer flink gaan stuiteren hierzo ;)

 

Waar gaat dit op aan... Heb je straks videoland, netflix, disney+, canaldigitaal en dplay nodig om al je content te ontsluiten?!

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar willen ze liefst naartoe. Het is allemaal oude content. Alles is een herhaling van..... Staat gewoon op een server(park)..... Dus een IPTV kastje gebruiken met diverse apps. Voor de aanbieder veel goedkoper en voor de kijker tóch weer duurder

 

CDS abo €19,95 voor de standaard

Ziggo abo €24,95 indien kabel

Dplay abo €3,99

Videoland abo €8,99

Disney+ abo €6,99


€18,97 extra als je de boel blijvend wil zien

Vraag me dan af welke verhoging M7 moest betalen om het contract te verlengen?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, chukky2 zei:

Dus via skylink , voor die landen ook einde van die zenders?

hoi,

 

bericht van 29 april:

 

Eurosport 1 HD, Eurosport 2 HD, Discovery, TLC, Discovery Showcase HD en Animal Planet.

 

 Omdat het niet mogelijk was om met de omroeporganisatie overeenstemming te bereiken over aanvaardbare commerciële voorwaarden voor verlenging van het contract, eindigen de genoemde programma's op 31 mei 2020 in het aanbod van Skylink.

  • Like 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...