Ga naar inhoud


Plastic wegwerpproducten 2021 verboden


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Ik zei dat ik zoveel mogelijk volle containers bij de weg zet, dan hoeven ze niet zo vaak op te halen.

Bij de plastic(+blik+melkpakken) bak sla ik alles plat en stop/pers het samen in plastic (brood-)zak, en lege flessen/flacons wring ik in elkaar. Dan ben je de meeste lucht kwijt en gaat er veel in de bak.

 

Maar waar ik niet goed van wordt is dat de verwerker nu weer gaat zeuren dat hij losse verpakkingen wil.

"Je moet ze niet in elkaar frommelen". Dat zegt hij hier op het laatst van het filmpje

Ik wordt niet goed dit soort voor mij volstrekt onlogische wensen. Komt wat brutaal of onbescheiden over.

Ik kan me wel voorstellen dat hun machine dan makkelijker werk heeft, maar hun techneuten moeten dan die machine aanpassen en niet de burger.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gaat er juist om dat we afval vermijden en daarom komt er een verbod op wegwerp plastic.

 

Het mechanisch scheiden met behulp van slimme materiaal detectie in de afvalcentrales is, zo schreef men jaren geleden, veel efficiënter dan die afvalcontainers in het milieupark en ons mensen laten scheiden. Dat komt door het zogenaamd restafval dat te veel plastic, folies, blik, papier, glas, eet resten, hygiënisch afval etc bevat. En daarmee een tweede scheiding en nabehandeling nodig maakt.

Dus of alles in een zak of helemaal geen zak meer! En dat ligt aan de kosten per Gemeente en de methode van vuilnis ophalen.

 

Overigens het debacle in Amsterdamse afvalverwerking en verbranding AEB is nationaal bekend waar de ovens voor restafval bijna allemaal stil lagen gezien de kosten.   kliko_daalhof.jpg.b110ff02a4b5bdea301f31fe0bb5022f.jpg

 

Het vervelende bij die ene zak met alles erin is dat het stinkt en insecten aantrekt. Waarbij vermeld moet worden dat heel veel mensen op een appartement wonen zonder een goede aangewezen plek om die afvalemmer te plaatsen of stallen. Containerruimten in het woongebouw die ook regelmatig gereinigd worden zijn niet in alle gevallen voorhanden en de ondergrondse vuilnis opslag in de buurt (de kliko) niet kort genoeg in de buurt gelegen zijn.

 

Extreem vervelend is echter dat bij beiden zwerfafval gedumpt wordt zoals dit voorbeeld uit Amsterdam.

Afval-naast-orac-s-Foto-Matthew-Meeuwesen.jpg.6dfcf842ab8d49f34d0670898c1962a9.jpg

 

Als bezoeker aan Amsterdam zul je dit misschien niet zien, daar je de toeristische trekpleisters bezoekt, maar de Amsterdammer heeft er zijn buik van vol in zijn woonomgeving. Daar het pasje voor het bedienen van deze ondergrondse opvang niet aan illegale bewoners en Airbnb gasten toebedeeld wordt.

 

Zeg nou zelf als er een berg ligt gooi je dan zelf ook niet zomaar iets erbij? aan de automaat komen gaat niet.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...