Ga naar inhoud


Plastic wegwerpproducten 2021 verboden


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Een tijdje terug werden op het week de pvc stokjes om in je koffie te roeren vervangen door houten stokjes. 

De koffie smaakt ernaar en was niet meer te drinken.

 

Al snel werd er terug omgeschakeld op PVC.

 

Nu met de Corona maatregelen mogen er geen stokjes meer staan aan de koffiemachines, en ik heb nog niemand horen klagen.

 

Trouwens ik werk in een fabriek waar de grondstof voor PVC wordt gemaakt.

Dit is niet de plastiek van de PET flessen, 

Maar wel de plastiek die je tegenkomt in bloedzakjes, dashboards, rioleringen.....

 

Als je alle plastiek gaat verbieden ga je wel problemen krijgen vrees ik.

 

Hier worden het PMD "gratis" opgehaald, net als glazen flessen en bokalen.

Maar blijkbaar is het bij sommigen makkelijker om dit in de natuur achter te laten.

Zelfs een lege bak met bierflesjes waar je nog redelijk wat geld voor krijgt in de winkel als je deze terug binnenbrengt lag gewoon in een wei gedumpt.

 

Mvb 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, moonchild zei:

Wegwerp condooms zijn volgend jaar ook verboden  :D

Nee hoor. Die kun je hergebruiken. Na het eerste gebruik wassen en binnenstebuiten draaien na de 2e keer als kauwgum.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je dan wel afvragen wat het probleem nu is

Is dat dat de mensen overal rommel achterlaten of ligt het probleem bij degene die de afvalbak regelmatig leeg moet maken?

Ik denk dat het de laatste nog wel eens zou kunnen zijn nl. dat de meeste mensen hun afval nog best naar een bak willen brengen maar als die stampvol zit dat het er dan maar bij zetten met als gevolg uiteindelijk zo'n puinhoop.

 

Van een Boa hier in de buurt hoorde ik dat dit vaak beleid van de gemeente is nl. als zo'n bak elke keer leeg gehaald wordt dan kost dat ook geld en nodigt het anderen uit om hun spullen maar in die bak te gooien ipv. een half uur bij de gemeentewerf in de rij te moeten staan.

 

Maar op een strand zou ik denken dat je als beheerder weet dat met een drukke dag die bakken gewoon veel vaker geleegd moeten worden om dit soort situaties te voorkomen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, gerrit B zei:

Maar op een strand zou ik denken dat je als beheerder weet dat met een drukke dag die bakken gewoon veel vaker geleegd moeten worden om dit soort situaties te voorkomen.

 

Da's dweilen met de kraan open.

 

Misschien moeten mensen maar gewoon de discipline opbrengen om de spullen (blikjes etc) die ze mee naar het strand brachten, na gebruik ook weer netjes mee naar huis (of een niet lege vuilbak) te nemen. Dat zou al veel oplossen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Door zand, wind, weer en verval ontstaat microplastic en dat gaat ook naar de Hollandse nieuwe. (haring)

Microplastic, las ik vandaag nog, dat wordt zelfs door die dood normale bladsla via de wortels opgenomen. Dat eten we mensen.

 

Vrijdag vis en patat dag.

en de bladsla natuurlijk

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, pollegazon zei:

Misschien moeten mensen maar gewoon de discipline opbrengen

discipline krijg je aangeleerd van je ouders dacht ik heel lang

maar wanorde krijg je ook aangeleerd van je ouders

 

Laten we andere verpakkingen gebruiken die de natuur en onszelf niet belasten.

Die nieuwe Richtlijnen inzake het verbod (voor NL) heb ik nog niet kunnen vinden. :huh:

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Door zand, wind, weer en verval ontstaat microplastic en dat gaat ook naar de Hollandse nieuwe. (haring)

Microplastic, las ik vandaag nog, dat wordt zelfs door die dood normale bladsla via de wortels opgenomen. Dat eten we mensen.

 

Er ontstaat ook een heleboel microplastic als je isolatieschuim verzaagd, zo heb ik gisteren gemerkt.

Dat verwaait wel, maar als de wetenschappers met hun microscopen aan de gang gaan vallen ze flauw vrees ik.

 

Je moet je gaan afvragen hoe klein/fijn het plastic stof moet zijn om als 'normaal' stuifzand onschadelijk te zijn.

Als het altijd schadelijk is hebben we een toenemend probleem, want hoe ouder de partikels des te fijner wordt het stof omdat het tot steeds fijnere deeeltjes doorslijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is moeilijk om goed te regeren. Hier is regeren achterom kijken, dus controleren is de verkeerde kant opkijken. In militaire dienst leerde ze mij ook dat je gegeven opdrachten moet controleren op de uitvoering. Maar helaas de heren in Den Haag zijn vlg mij nooit in dienst geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, minplus zei:

 En niet dat een gratis inbrengpunt voor drugsafval zal helpen, ook al vindt m'n zus dan mogelijk niet meer een kuub hennepafval in de sloot achter haar huis;

 

Bij ons gaat het hennepafval gewoon op de composthoop (kun je goed mestpiertjes in kweken) en wat daar niet bij op past gaat in de groene kliko van de gemeente.

Nog nooit problemen mee gehad en ze komen het keurig elke 2 weken ophalen.😙

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

 

Bij ons gaat het hennepafval gewoon op de composthoop (kun je goed mestpiertjes in kweken) en wat daar niet bij op past gaat in de groene kliko van de gemeente.

Nog nooit problemen mee gehad en ze komen het keurig elke 2 weken ophalen.😙

 

Bij haar zijn het figuren vermoedelijk ergens uit de wijk en die zullen wel geen composthoop hebben. De sloot ligt achter haar tuin met daarachter een braak liggend strookje met gras. Er kijkt daar nergens een raam op uit, dus 's nachts is het vrij simpel om daar troep te dumpen. Gelukkig nog nooit chemisch afval.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-6-2020 om 13:01, Penthe zei:

Dus je krijgt nu injectie spuitjes gemaakt van hout waar je de naald op zet? Hier is het al vanaf Juli 2020 verboden. Nu moeten we mee gaan doen aan kartonnen rietjes, bekers, borden. Het volgende probleem zet dus al aan een enorme toename in bomen kappen.

 

Het probleem is de mens niet het plastic.

 

 

In plaats van het vervangen van bekertjes, rietjes en borden door karton zou men ook de eetgewoontes kunnen wijzigen.

-Stoppen met voedsel 'on the go', schuif aan in een eetgelegenheid.

-Stoppen met al dat eetgerei. Vroeger konden ze netjes eten uit één pan met alle disgenoten. Ieder gebruikte 1 persoonlijke vork en had 1 persoonlijke mok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk net als in de film Bartje

Gewoon de pan op tafel en eten wat je eten kunt (in deze coronatijd)

Bij mijn dochter in het studentenflat doen ze dat ook wel eens noemen ze "patat op tafel"

Worden er een paar zakken patat gehaald, de tafel ingepakt met aluminiumfolie alles op tafel gekiept, halve fles mayo en halve fles tomatensaus in het midden van de tafel leeg knijpen en eten maar tot je niets meer lust.

Lust niemand meer wat dan de hoeken losmaken, dichtvouwen, oprollen en weggooien.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...