Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Blijkbaar is er een heel grote groep mensen wiens leven vrijwel uitsluitend bestaat uit café bezoek, uitgaan, concerten, vakantie vieren, terrasje pakken enz.

Als je mij vraagt; Heb je last van de avondklok? dan zou ik vragen welke avondklok?

Ik heb de gehele dag hard gewerkt en de wekker liep om 5.15 uur af dus dan hoef ik niet zo nodig na 21.00 uur de straat op, hetzelfde geldt voor uitgaan een terrasje pakken enz.

Moet ik na 21.00 uur de straat op dan is dat alleen even om de auto in te laden voor de volgende dag en om te tanken.

Dus nou ja, zet ik de auto toch gewoon op het oprit en laad ik hem daar ipv. voor het huis op straat.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uren geleden, Combat-2 zei:

Zou het niet beter zijn om iedereen voor 4 maanden binnen op te sluiten zodat het virus dan kan gaan uitdoven.

Eten kan worden thuisgebracht door mensen die niet mogen praten het virus krijgt dan ook geen kans meer.

Gewoon doen eigenlijk is het heel simpel toch.

 

Ja, hardstikke simpel, gewoon iedereen 4 maanden opsluiten in hun woning.

Dus dat wordt dan 4 maanden lang:

Geen water

Geen gas

Geen electriciteit

Geen verwarming

Geen internet

Geen televisie

Geen radio

Geen telefoon

Want alle mensen die daar nu voor zorgen zitten natuurlijk ook keurig thuis.

Als we dit allemaal aankunen kan die maaltijdbezorger ook wel thuis blijven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de lockdown voor nogal wat mensen feitelijk geen enkel probleem is. Dat geldt oa. voor mijzelf. Hooguit kan ik wat lastiger aan materiaal komen wat ik normaal bij eender welke hobbyzaak haal. In een rij staan om een winkel in te gaan zal ik per definitie niet doen. Maar ik begrijp absoluut de toenemende onvrede over de maatregels. Of je daartegen verzetten een oplossing is? Ik denk het niet. Ik heb meerdere kennissen met een eigen winkel maar ik heb hen het meest horen klagen over de wintersport die al twee keer niet kon doorgaan. M.a.w. klagen met ‘gezonde’ botten. 


Maar als ik zie hoe moeilijk de horeca en middenstand het hebben, waar hun bestaan waar zij mogelijk meerdere tientallen jaren met veel inzet voor gewerkt hebben, nu bedreigd wordt. Of de beginnende ondernemer die nergens voor steun kon en nog steeds niet kan  aankloppen. Of ondernemers wiens eigen woning gedwongen verkocht moet worden. Dan kan ik mij er alles bij voorstellen dat men nachten lang wakker ligt en dat het vertrouwen in de overheid tanende is. Niemand heeft gevraagd om Corona en kritiek uiten op een uitvoerend orgaan is het makkelijkst.
 

Laat iemand mij dan maar eens vertellen hoe het beleid wél uitgevoerd had moeten worden. Met 1.000.000+ virologen en andere ‘deskundigen’ is er altijd wel een binnen die de oplossing kent. 😉

Hoe dan ook, het zijn nog wel even hele lastige tijden voor veel mensen vrees ik.

  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, John van Dreumel zei:

Laat iemand mij dan maar eens vertellen hoe het beleid wél uitgevoerd had moeten worden.

 

begin er niet aan oeverloos gezwam is er al genoeg en vooral tijdens de aanloop naar verkiezingen

 

ik wil ook open, nee ik eerst, ja en ik dan, ik red het niet anders, en toch wil ik ook open.😜

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Groot Brittannië zijn miljoenen al gevaccineerd itt hier

 

Hier is t gewoon slecht geregeld en ja en amen zeggen

 

Denk persoonlijk dat t VK gewoon onder de balie door met een flinke zak geld geschoven geeft om extra vaccins te krijgen ten koste van Europa

 

Samen een waterdichte smoes bedenken en klaar 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Gerard 76 zei:

In Groot Brittannië zijn miljoenen al gevaccineerd itt hier

Hier is t gewoon slecht geregeld en ja en amen zeggen

Denk persoonlijk dat t VK gewoon onder de balie door met een flinke zak geld geschoven geeft om extra vaccins te krijgen ten koste van Europa

 

De Britten waren er als de kippen bij toen de vaccins ter beschikking kwamen, en dat blijkt nu dus in hun voordeel te werken.

Ik heb weinig waardering voor de huidige Britse machthebbers, maar dat hebben ze in ieder geval veel beter gedaan dan de EU.

Binnen de EU mogen wij dus nu achter in de rij aansluiten.

 

Dat de vaccinatie hier verder slecht geregeld is zal iedereen langzamerhand wel duidelijk geworden zijn.

In mijn ogen heeft dat alles te maken met de marktwerking in de zorg, die er koste wat kost moest komen.

Ziekenhuizen, dokters, zorgverzekeringen, alles moet hier met elkaar concurreren, ten koste van samenwerking.

Want al die instanties en individuen hebben natuurlijk wel nog een eigenbelang voorop staan.

 

In het VK wordt alles dat ook maar iets met de vaccinatie te maken heeft aangestuurd door de NHS.

Een geoliede machine die al meer dan 70 jaar verantwoordelijk is voor de volksgezondheid.

Juist tijdens de huidige crisis blijkt die NHS dus zijn vruchten af te werpen.

 

Goed voorbeeld is ook het tekort aan IC bedden, dat hier een aantal maanden geleden een probleem leek te worden.

In het VK  was dat tekort vergelijkbaar, maar daar is het probleem ogenblikkelijk aangepakt.

In Nederland moeten we daar eerst maandenlang over gaan vergaderen.

En zelfs dan worden de hoge heren en dames het misschien niet eens.

 

 

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Johnno.

Helemaal mee eens. Die hele marktwerking is een grote flop.

Kijk o.a. maar naar de posterijen of de spoorwegen.

En dan komt er af en toe nog een bericht dat de managers of commissarissen via een omweg weer enorm veel geld binnen weten te halen.

Ben er langzamerhand helemaal klaar mee.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk er wat anders tegenaan.

Door de Brexit is de UK kleinschaliger en daarmee ook flexibeler geworden. Zij kunnen nu zelf bepalen hoe zij het aanpakken.

De EU is een logge en bureaukratische organisatie geworden. Flexibiliteit hoort daar niet bij. Vervolgens is er ook bewust voor gekozen een vrij zwakke EU president te kiezen, want de regeringsleiders willen eigenlijk een belangrijke vinger in de pap houden. Het resultaat zie je bij het oplossen van crisissen, of dat nu immigratie, bankencrisis of Corona heet. Ik ben benieuwd of het Orban wel lukt een snelle vaccinatie te realiseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, boudeman zei:

Door de Brexit is de UK kleinschaliger en daarmee ook flexibeler geworden. Zij kunnen nu zelf bepalen hoe zij het aanpakken.

De EU is een logge en bureaukratische organisatie geworden.

Net als de Britten bepalen wij in Nederland ook zelf hoe we het vaccineren aanpakken.

Laten we nou niet gaan doen alsof de EU hiervoor aansprakelijk is, want dat regelen we zelf.

En wij zijn hier dus wat dat betreft nog iets kleinschaliger.

 

De EU komt pas om de hoek kijken wanneer er een tekort aan vaccins begint te ontstaan.

Dit omdat de inkoop van die vaccins voor de EU landen plaats vindt in Brussel.

Dat was overigens ook geen verplichting, maar daar hebben de EU leden mee ingetstemd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, boudeman zei:

Ik kijk er wat anders tegenaan.

Door de Brexit is de UK kleinschaliger en daarmee ook flexibeler geworden. Zij kunnen nu zelf bepalen hoe zij het aanpakken.

De EU is een logge en bureaukratische organisatie geworden. Flexibiliteit hoort daar niet bij. Vervolgens is er ook bewust voor gekozen een vrij zwakke EU president te kiezen, want de regeringsleiders willen eigenlijk een belangrijke vinger in de pap houden. Het resultaat zie je bij het oplossen van crisissen, of dat nu immigratie, bankencrisis of Corona heet. Ik ben benieuwd of het Orban wel lukt een snelle vaccinatie te realiseren.

Orban?

 

is dat niet zo’n soundprocessor welke  voor broadcast gebruikt wordt?😄

de Orban 8200😀


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Degenen die zich niet laten inenten zullen dan met beperkingen te maken krijgen en de eerste jaren in een kleinere wereld leven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...