Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Sprietje zei:

De SmartWi is dus vanaf volgend jaar ook niet meer te gebruiken.

 

Is al jaren niet meer te gebruiken !

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites


21 minuten geleden, Old Satterhand zei:

 

Ik neem aan dat je hier bedoelt dat je een opname kunt maken van de HDMI uitgang van de STB van die providers. Met het juiste "spul" dan.

Ik denk niet dat dat voor de gemiddelde satellietkijker haalbaar is. Ook erg onhandig, je kunt tijdens de opname je box nergens anders voor gebruiken.

Nee, ik reageerde op reactie van Chucky ivm IPTV dat dit niet meer mogelijk was. Schotelkijken is een aflopende zaak.

Afbouwen van zenderpakket en het steeds moeilijker te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, zzzzzz zei:

Ja, maar beseft die CEO dat bijv. hier in België (eigenlijk bestaat die markt niet, want Vlaanderen en Franstalig België zijn 2 aparte markten, met veel eigen zenders) de marktsituatie heel anders is dan in veel andere Europese landen?

Satelliet is hier echt een nicheproduct, en met "hier" bedoel ik dan de overgrote meerderheid, die niet op camping gaat (is ook veel minder populair dan in Nederland), en niet een vast buitenverblijf heeft in het buitenland.

Die mensen hebben bijna altijd de keuze tussen Telenet (kabel), Orange (kabel), Proximus (IPTV), TV Vlaanderen (DVB-T, sat en IPTV), en Joyn.

Ik vermeld hier alleen de legale opties, natuurlijk.

TV Vlaanderen had eigenlijk maar één voordeel: dat je met een losse kaart kon kijken.

Op alle andere punten lijkt mij die minder te scoren, minder Vlaamse zenders, vaker SD in plaats van HD, enz.

De psychologische drempel om een schotel te zetten ligt ook erg hoog, want een satellietschotel is niet iets dat erg in onze cultuur zit, wat bijv. wel zo is in Duitsland of het VK.


Mensen die nu TVV hebben zijn dus al een beetje buitenbeentjes, die om specifieke redenen voor TVV gekozen hebben, heel vaak omdat ze met een losse kaart wilden kunnen werken.

Die gaan ze dus nu buitenwerken.

Iemand kan natuurlijk beslissen om te blijven, maar om welke reden dan nog?

Je kunt zeggen: "omdat hij nu toch al die apparatuur heeft staan".

Dat klopt, maar een Linux ontvanger die je met een CI module moet gebruiken verliest heel veel van zijn voordelen.

De nadelen van de provider blijven echter gewoon dezelfde.

 

En om dan nog nieuwe klanten aan te werven, good luck.

Met een systeem dat even gesloten is als de rest, maar heel veel nadelen, ga je weinig mensen overtuigen om over te schakelen.

 

Ik denk dat het opzeggingen zal regenen. 

Soms begrijp ik het probleem hier niet eigenlijk . De gewone leek weet niets af van dit forum en hun Linux bakjes. Zij willen gewoon een schotel en hun decoder , juist gelijk bij Telenet,  ziggo , en noem maar op. Vergeet niet dat de meeste hier hobbyisten en leden meekijken die wat meer dan mogelijk was met sat wilden experimenteren.  En ja juist voor deze groep begint dat dus te minderen. De andere merken daar niets van ......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar illegale zaken hebben hiermee niks van doen... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS heeft nu voor een sterfhuis constructie gekozen vwb de "pure" satelliet-kijker; immers, als je alles wilt ontvangen van je pakket, moet je een CDS-bak aanschaffen die je ook op internet moet aansluiten.

 

Dom, dom, oerstom.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is nou net de maffia van de aanbieders.Sinds de vrijgave van GSM telefonie zijn de geo-lokaties afgeschaft binnen europa.Net zoals de rechten van uitzending gelden dat als ze in 1 land betaald zijn gelden voor de ganse unie. Als europa echt wil zijn die providers onmiddellijk veroordeeld en ten dode opgeschreven als ze die verplichting blijven houden.Net als de wet die zegt dat vrije apparatuur moet toegelaten worden en vrije keuze op mediavergaring.Binnen 2 jaar verdwijnen ook een groot deel va de decoders van aanbieders van de markt die TV via internet lijn aanbieden zoals ik weet uit goede bron maar niet mag vermelden.Helaas is die firma (M7) oppermachtig in lobbie en doen ze maar aan.Einde zal zijn zoals het er in engeland aan toe gaat : velen stappen over op SD gratis en HD betalend omdat ze hun reklame inkomsten zien verdwijnen. Enkel aan te bevelen en  mensen met een toekomst visie

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, _Bartje_ zei:

Alles is rechtstreeks uit HDMI te halen. Sky Italië en sky UK is ook volledig beschikbaar. 

het gaat nog simpler denk ik : die mannen streamen het signaal dat op de kabel zit. CD mag de kaarten afschakelen, dat zal de IPTV providers worst wezen, zij streamen gewoon verder via hun kabeltuners.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff. Had wat opgenomen met de Canal Digitaal app om eens te proberen.
Mag de reclames niet doorspoelen. Met mijn eigen opname!!
Veel succes met die idiote achterlijke provider-bakjes en apps. Dan maar geen abonnement, voor dit soort fratsen kan je ook gratis NPO Start, RTL XL enz. gebruiken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met satellietontvangers die een interne kaartlezer hebben, kan Canal Digitaal vanaf februari volgend jaar niet meer ontvangen worden uitgezonderd de satellietontvangers van M7 (Canal Digitaal en TV Vlaanderen)
Een interne kaartlezer herken je aan de smalle sleuf waar de smartcard precies ingeschoven kan worden.

 

Interne kaartlezer.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, chukky2 zei:

Soms begrijp ik het probleem hier niet eigenlijk . De gewone leek weet niets af van dit forum en hun Linux bakjes. Zij willen gewoon een schotel en hun decoder , juist gelijk bij Telenet,  ziggo , en noem maar op. Vergeet niet dat de meeste hier hobbyisten en leden meekijken die wat meer dan mogelijk was met sat wilden experimenteren.  En ja juist voor deze groep begint dat dus te minderen. De andere merken daar niets van ......

Ach, kom, de gewone leek weet nauwelijks dat TV Vlaanderen bestaat, en wil geen schotel installeren.

Je zit sowieso al met een beperkt publiek.

Ik zie niet waarom dat nu plots zou veranderen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat CD iets wijzigt in hun codering/beveiliging systeem is goed te begrijpen. Het is nog koffie dik kijken, CD zal later denk ik alleen worden aangeboden via iptv icm een internet provider. TV kijken via de satelliet, is dat nog van deze tijd? Kan men zich beter afvragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...