Ga naar inhoud


Steeds meer en langere reclameblokken, programma's niet meer te volgen?


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Het valt mij op dat programma's steeds vaker en langer onderbroken worden door reclame blokken.

Een sluipend proces, totdat het je begint te ergeren.

Onderbrekingen van 6 - 8 minuten zijn geen uitzondering meer.

 

Het volgen van een programma wordt steeds moeilijker, je weet op het laatst niet meer waar je naar zat te kijken.

Alle reclame blokken zijn ook nog eens gesynchroniseerd, wegzappen levert het reclame blok op de andere zender op, met dezelfde reclame inhoud.

 

Lineair tv kijken gaat mij steeds meer tegen staan, op dit moment is Netflix en consorten het enige alternatief om zonder onderbrekingen een film te volgen.

Youtube is een alternatief voor National Geographic en Discovery.

 

Wanneer Canaldigitaal volgend jaar inderdaad alleen nog maar met CI module te bekijken is, is dat voor mij het punt op drastisch op het abonnement te gaan bezuinigen.

Wat dit proces nog versterkt is, dat steeds meer programma content, zoals de F1 niet meer te zien zijn en een tv abonnement steeds onaantrekkelijker wordt.

 

  • Like 1
  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt helemaal. IK kijk dan ook bijna uitsluitend vertraagd zodat de reklame door te zappen is. Maar dat is natuurlijk tegen het zere been van de reklame boeren die te weinig kijkers krijgen voor hun geld, en dus ook de providers.

Wat ze niet lijken te beseffen is dat voor veel mensen de maat vol is, dan maar geen abonnement op lineair kijken. Einde provider, einde content provider.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nog in NL zou wonen had ik CD al lang de rug toe gekeerd. 

De Duitsers (ARD/ZDF Deutschland Radio) zijn prima om naar te kijken en te luisteren en voldoen prima. Ook het ARD radio aanbod is voortreffelijk.

Op MBC mogen we niet meer dan 2 minuten onderbreken met 4 x 30 sec reklameboodschappen. Per uur 4 van zulke blokken zijn maximaal toegestaan. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Het valt mij op dat programma's steeds vaker en langer onderbroken worden door reclame blokken.

 

Grappig dat je juist nu met dit onderwerp komt. Ik kijk niet veel commerciële zenders en als ik ze kijk skip ik de reclame blokken razendsnel.
Dat gaat uitstekend met een E2 box en daar gebruik ik normaal 1x de [9], 2 maal de [6] en dan nog een aantal maal de [3] voor, tot de commercial break is gevloerd.

 

Maar de laatste tijd merk ik dat de commercial breaks veel korter zijn dan normaal.
Dat kan natuurlijk met de vakanties te maken hebben.
Maar bij Comedy Central b.v. zijn die blokken nu zo veel korter, dat de programmering in de soep loopt.

 

Het mooiste voorbeeld hiervan was de nieuwe aflevering van American Dad, die donderdagavond op primetime (20.30u) zou worden uitgezonden.
Dat werd uiteindelijk even voor 20.00 uur. Maar de playout regie was volkomen verrast, getuige de minutenlange tekst die de kijker er aan moest herinneren dat er een nieuwe episode van American Dad om 20.30 uur zou worden uitgezonden.

Maar op dat tijdstip startte de zoveelste re-run van Family Gay....

 

ComedyCentralCConfused.thumb.jpg.8bc20e1f50e6958d178ea79f292bd752.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat skippen doe ik al zolang ik de Ultimo 4K heb en dat is al ‘even’. Werkt voor ons prima.

Iedere dag vaak 6+ opnames die wij na zo’n 30 min gaan kijken. En zodra de reclame komt, tussen 7-8 minuten, druk ik éénmaal 9 en driemaal 6 en zo’n nog een paar maal 1 of 3. Gaat prima voor ons.

  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

tja, ik heb nooit zo goed begrepen waarom je moet betalen om commercials te kunnen kijken. Laten we engeland als voorbeeld nemen, daar zitten alle commerciele stations ongecodeerd op de satelliet en in de ether. Waarom moeten wij in nederland dan een abonnement afsluiten bij cd / ziggo / vodafone / tele2 of whatever om het allemaal te mogen zien?

 

Van mij mogen ze hun content houden. Ik kijk al jaren geen nederlandse televisie meer, en dat bevalt uitermate goed. Volgend jaar een f1tv abonnement erbij voor F1, en met netflix / disney+ / youtube heb ik genoeg te kijken.

 

Nog heel even en dan bestaat tv kijken niet meer :)

  • Like 1

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik nog een CD abo had nam ik de zaak al op om later af te spelen en met enorme snelheid de reclames door te spoelen.

Gruwelijk, die Nederlandse commerciëlen. En soms ook NPO, kijk er steeds minder naar.

Doe dat nog steeds met sommige Duitse of mogelijk Engelse opnames waar soms een klein reclameblokje in zit.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

In B niet veel beter.  de programma's bij de commerciëlen dienen blijkbaar enkel om de reclame te verpakken.

Films worden om de 2 jaar heruitgezonden.

Ik kijk enkel nog één en canvas voor live TV

Opgenomen films van de commerciëlen bewerk ik met cutlist editor, zodat ik de reclame eruit haal. Doe je dat niet, dan is zo'n film inderdaad niet meer te volgen. Dat ik pas nadien kan kijken, deert mij niet echt.

Reclame blokken lijken idd langer te worden, en lopen inderdaad synchroon.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, John van Dreumel zei:

Dat skippen doe ik al zolang ik de Ultimo 4K heb en dat is al ‘even’. Werkt voor ons prima.

Iedere dag vaak 6+ opnames die wij na zo’n 30 min gaan kijken. En zodra de reclame komt, tussen 7-8 minuten, druk ik éénmaal 9 en driemaal 6 en zo’n nog een paar maal 1 of 3. Gaat prima voor ons.

Here the same

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over reclame heb ik een heel speciale mening, voor mij stoort die niet echt. Even de tijd om vlug iets anders te klaren, moet soms rennen tegen dat reclame gedaan is.  Voor mij is 1 uur half stil zitten om naar film te kijken al teveel. Nu ja is mijn instelling, ik begrijp dat velen reclame niet leuk vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-8-2021 om 19:29, wiz zei:

Laten we engeland als voorbeeld nemen, daar zitten alle commerciele stations ongecodeerd op de satelliet en in de ether. Waarom moeten wij in nederland dan een abonnement afsluiten bij cd / ziggo / vodafone / tele2 of whatever om het allemaal te mogen zien?

 

Je vergeet wel te melden dat je in de UK jaarlijks een tv tax moet betalen om tv te kijken.

De beam van de Astra 2E satelliet is alleen bedoeld voor de UK daardoor zenden ze FTA uit.

In de beginjaren dat ze digital uitzonden op satelliet waren commerciële en openbare zenders wel degelijk gecodeerd omdat de beam over heel Europa kwam.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...