Ga naar inhoud


laatste pli update


schapi

Aanbevolen berichten

vanaf laatste update alles van cd zwart op testkanalen na, terug naar begin pli 7.2 met ccam203 en draaid weer goed. dit ook op een andere db 800 getest resultaat was gelijk

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites


Te weinig info...

De DM800 wordt allang niet meer ondersteund. Voor de DM800se V1 kun je nog een OpenPli 4 installeren. CCcam 2.0.3 is een onbestaande (wellicht bedoel je 2.3.0). Daar heb je ook een CCcam.prio bij nodig om het draaiend te houden. OScam is dan de betere keus én is meteen Canal Digitaal 'Ready'.

 

Dus: om welke DM800 gaat het? Welke versie van OpenPli noem je 'de laatste' en niet onbelangrijk: om wat voor kaart gaat het?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, John van Dreumel zei:

Mijn voorganger was mij al voor. De DM800 noch de se worden nog ondersteund door PLi.

DM800HD-PVR OpenPli 2.1 (geen feed!)

DM800se V1 OpenPli 4.0 inclusief feed

Een OpenPli 7.2 is er officieel niet en past ook niet in de 64MB flash. Je houd misschien 3 Mb over en dan moet de zenderlijst en softcam er nog in...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit onderwerp lijkt gesplitst vanuit een ander topic. Daar werd gesproken over een DM8000! Daar draait wél OpenPli 7.2 op...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, schapi zei:

vanaf laatste update alles van cd zwart op testkanalen na, terug naar begin pli 7.2 met ccam203 en draaid weer goed. dit ook op een andere db 800 getest resultaat was gelijk

het gaat hier om een 8000, de  laatste update gaat verkeerd met flash, doch staat een werkende ccam erin en dan updaten werkt het , andersom is bijna alles van cd zwart en geen geluid , draai dus nu op de 7.3 versie als n speer. flash was geen optie dat ging verkeerd ook via schone instal. 2 8000 getest gaat prima nu

 

aangepast door schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, John van Dreumel zei:

Mijn voorganger was mij al voor. De DM800 noch de se worden nog ondersteund door PLi.

1   0 meer maakt het n 8000. probeer geheugen uitbreiding via usb op de 800, anders is het vragen om moeilijkheden

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, schapi zei:

vanaf laatste update alles van cd zwart op testkanalen na, terug naar begin pli 7.2 met ccam203 en draaid weer goed. dit ook op een andere db 8000 getest resultaat was gelijk

 

3 uren geleden, John van Dreumel zei:

Mijn voorganger was mij al voor. De DM800 noch de se worden nog ondersteund door PLi.

Sorry 8000 typefout en een cd kaart seca

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas blijf je errug wazig.. Je hebt de DM80000 nu geflashed met OpenPli 7.3 en CCcam erop. En nu werkt je kaart wel??

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij schrijft dat alles nu goed gaat. Zal dus ook wel beeld hebben.... En ja.. OpenPli 7.3 op de DM8000.. Erg snel zal dat niet meer gaan... Mijne (ooit met OpenPli 4) werd ook erg traag alhoewel er best voldoende geheugen over was. Zou de TS aanraden om een CF kaartje te installeren. Installeer de plugin SystemTools en van daar uit een Swapfile aanleggen op die CF kaart...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-7-2020 om 10:29, Mimisiku zei:

Helaas blijf je errug wazig.. Je hebt de DM80000 nu geflashed met OpenPli 7.3 en CCcam erop. En nu werkt je kaart wel??

 

even duidelijk voor ieder. kwam in beeld 500 zoveel nieuwe updates , flash was beter stond erbij , niet dus . ik heb gedowngraded naar 7.1, ccam erop en draaid weer goed toen de update gedaan zonder te flashen probleem opgelost, op beide DM achtduizend , Begrijp je het nu , kaart van cd is goed was niets gemist , gewoon normaal updaten en opgelost , beeld geluid ok op alles heb er een triple lnb aan hangen . CD was trouwens erg behulpzaam via de foon 

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er 500 updates beschikbaar zijn is flashen altijd beter, ook al ie het resultaat niet wat jij wil hebben, die CCcam problemen staan volledig los van R7.3 maar hebben meer te maken met het feit dat je geen (goede) backup gemaakt hebt.

Online flashen gaat met een DM8k niet dus had je voordien even een backup met autobackup moeten maken en de image (nfi) op de stick erbij zetten en de zaak (via STOP modus) flashen, zo doe ik het al jaren, ik heb overigens zelf getest met mijn DM8000, ik gebruik dan niet die antieke CCcam zooi maar werkt gewoon met oscam die wel bij de tijd is.

 

Overigenss snap ik nog steeds niet waarom men aan CCcam blijft hangen met die nog altijd gebouwd is op antieke librairies.....

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tech zei:

Overigenss snap ik nog steeds niet waarom men aan CCcam blijft hangen met die nog altijd gebouwd is op antieke librairies...

 

Waarom iets veranderen dat goed werkt?

 

Of wil men aantonen dat men iets meer kent van Linux dan de meeste anderen.

 

Ik heb hier om te testen ook een tijdje een OSCAM draaien gehad op mijn DM8000.

Als je er niet constant mee bezig bent is het niet makkelijk om het aan te praat te krijgen, zeker niet in een homeshare.

 

Ik denk toch wel dat ik wat van pc's ken, maar omdat ik niet met Linux vertrouwd ben en ook weinig met OSCAM in aanraking kom is het niet simpel om een nieuwe homeshare op te zetten.

Verder was op dat moment Oscam wat trager in het zappen dan CCCam.

 

Dus waarom zou ik het veranderen zolang het werkt.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, schapi zei:

Begrijp je het nu

begrijp er helemaal niets van (al die vergissingen en schrijffouten)

of wil je nu die stelling middels je hele verhaal onderbouwen dat OpenPli 7.3 niet fijn werkt op DM8000?

 

Op 18-7-2020 om 10:29, Mimisiku zei:

Helaas blijf je errug wazig

zo zie ik dat ook

en dat is jammer voor andere die een DM8000 hebben overgenomen voor een prikkie

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...