Ga naar inhoud


laatste pli update


schapi

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, jeevanhoof zei:

 

Waarom iets veranderen dat goed werkt?

 

Of wil men aantonen dat men iets meer kent van Linux dan de meeste anderen.

Sorry maar dat heeft niets met Linux kennis te maken, men moet gewoon met de tijd meegaan.

Wat betreft het nog steeds werken van CCcam, Windows95 werkt ook nog steeds maar toch zijn hele volksstammen overgegaan op Windows10 dus daar wordt wel de energie in gestopt om over te stappen op een nieuwere versie......intussen is Windows95 zo lek als een mandje.

Los van dat biedt oscam veel meer mogelijkheden dat CCcam biedt en zeker op hobbymatig gebied geldt dat OsCam veel meer toegevoegde waarde heeft... maar je moet wel wat willen leren.....

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uren geleden, jeevanhoof zei:

Ik heb hier om te testen ook een tijdje een OSCAM draaien gehad op mijn DM8000.

Als je er niet constant mee bezig bent is het niet makkelijk om het aan te praat te krijgen, zeker niet in een homeshare.

Het is inderdaad enorm moeilijk het adres van de voor geconfigureerde readers aan te passen naar het adres van de hoofdbox........meer is het namelijk niet, als je tenminste de oscam uit de feeds van OpenPLi haalt, die heb ik indertijd helemaal voorgekauwd en voorbereid op gebruik voor de Nederlands/Vlaamse kaart.

 

Ik heb zelf ook twee DM8000's welke ik puur voor testwerk heb staan, daar draait intussen een versie wat uiteindelijk Release-8 zal gaan worden, mits je met swap op een CF-card werkt, is er goed mee te werken, wel valt op dat de DM8000 traag lijkt te reageren, wat natuurlijk niet zo is, als je het huidige SoC geweld bekijkt ten opzichte van wat in de DM8000 zit, doet die het best wel goed ;)

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste maal voor de simpel minds, wat dat ben ik ook als een doodgewone gepensioneerde onderhoudsmonteur, ik snap geen f van een boel dingen, Met de flash naar 7.3 werkt bijna alles alleen CD niet, andere werkende Dm 8k eraan die als update de 7.3 er op en t werkt wel. dus eerste box een eerdere versie gezet ook deze de 7.3 versie als update laten doen en ja werkt weer perfect. Canal Digitaal is erg behulpzaam geweest , iets wat ik hier helaas niet kan zeggen met alle ( professionals ) altijd die comments wat interesseert t mij of er nu 1 box in huis is of 9 . 7.3 werk fijn op de manier die ik gedaan heb , heeft niets met back-up te maken , die heb ik iedere dag automatisch. was gewoon ff een vreemd foutje ene box ok andere niet . nu werken beide  8000 en ook alle andere ontvangers die ik hier heb. Al dat  ge je en ge jij en zo moet het. Ik doe het op mijn manier, dat er niet door een typefout gekeken kan worden en gelijk plaatsen hoe men t zelf ziet en dat als mijn slelling benoemen , Nee t is geen stelling , was n mededeling waar t vastliep en hoe opgelost door n linux leek. ook hier is t n hobby en is er genoeg op voorraad om te kunnen kijken, ik hoop gewoon dat een ander er wat aan heeft die tegen dezelfde fout aanloopt. ik heb nu 2 maal de 8000 en 1 in onderdelen, van elec snap ik meer als van Linux en vind degene die het echt schrijven , Petje af. degene die thuis niets zeggen mogen en zich hier afreageren , sorry , laat maar , ik woon alleen en vermaak me prima. laat ook ik er 1 met n vette hd en 4 tuners voor n prikkie overgenomen hebben 85 euries . puur om mee te testen en het beter te leren begrijpen , ook al draai ik al vanaf begin analoog  en genoeg veranderingen gezien hebt . NOU DAMES LEEF UZELF UIT LOL

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is het. Als het maar werkt.. Mijn DM8000 staat na 10 jaar weer in de doos waar die ooit uitkwam :) werkend afgesloten, af laten koelen. Mooi afgestoft en 'nieuw' in de doos... Wat een kwaliteit was die box.. Uiteraard blij met mijn VU+Ultimo 4K BTE maar ik weet zeker dat die van zijn leven geen 10 jaar meegaat...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

ik zou willen weten of het probleem dat in de 7.x versies zat nu is opgelost in deze 7.3 versie.

 

Ik (en ook anderen hier op het forum) hadden een probleem met het gelijktijdig opnemen van twee programma's en dan nog een andere kijken.

Soms liep hij zelfs vast als hij VTM aan het opnemen was, terwijl je naar één aan het kijken was.

Het was niet altijd maar toch vaak.

 

Terug gaan naar een Openpli 6.2 versie loste dit probleem op.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja.... Dat is mijn nadeel met OpenPli... De gebruiker is testkonijn... Wat werkt (al jaaaaaren) wordt gesloopt. Nadeel van Open-Source.. iedereen kan er met de vingers aan en dan wordt het een zooitje... Ik blijf bij mijn stelling dat ze veel te veel hooi op hun vork nemen... Met 100 ontvangers is dat nauwelijks te verwerken.. Is ook hun standaard antwoord: 'hobby, oud en te weinig handjes'... Nou.. flikker dan een aantal 'merken' eruit!!

  • Haha 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jeevanhoof,

ik zou zo'n vraag dan niet in iemands anders topic stellen maar een eigen topic daarvoor aanmaken.

 

3 uren geleden, schapi zei:

nu werken beide  8000 en ook alle andere ontvangers die ik hier heb.

dan lijkt het erop dat deze vraagsteller -0- problemen heeft met OpenPli 7.3

en aan meningen heb je niets

je wil je probleem 6.2 en 7.x aanspreken

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
s-je
  • Bedankt 1

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Mimisiku zei:

... Met 100 ontvangers is dat nauwelijks te verwerken.. Is ook hun standaard antwoord: 'hobby, oud en te weinig handjes'... Nou.. flikker dan een aantal 'merken' eruit!!

 

Dan hoop ik wel dat ze mijn box (Ultimo 4K) blijven ondersteunen.

Ik heb er nu de 7.3 10 dagen op staan. Ik kan het niet geloven maar hij is niet te crashen, alle bekende manieren geprobeerd.

Heeft dat dat gehobby toch nog ergtens voor gediend.

 

Pluim voor het PLI team

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

VTi heeft geen gekende manieren om die software te crashen.🙂

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Old Satterhand,

er zijn ook wat aanpassingen op het 7.3 OpenPli image geweest zeer recent

tenminste dat maak ik op uit de github OpenPli enigma2 die je kan bestuderen qua commits en solved issues

 

en voorts zo'n volwassen receiver is niet vergelijkbaar met een oeroude dm8000

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 6 minuten geleden, ceesv zei:

VTi heeft geen gekende manieren om die software te crashen.🙂

 

Ja, maar ik kan VTI helaas niet gebruiken omdat het veel te lastig is om de opname lokatie te wijzigen.

Bij Openpli kan dit eenvoudig met de gele toets in het PVR menu.

Bij het testen van VTI had ik geen crashes, maar wel veel korte onderbrekingen in de opnames.

Ook die zijn nu een zeldzaamheid in Openpli.

 

En voor de liefhebbers is de S/N nu ook in dBs aan te geven.

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Ja, maar ik kan VTI helaas niet gebruiken omdat het veel te lastig is om de opname lokatie te wijzigen.

Bij Openpli kan dit eenvoudig met de gele toets in het PVR menu.

 

dan heb je zeer zeker niet per epg opname timers aangemaakt in het VTI image want daar kun je even zo makkelijk de opname locatie opgeven al naar gelang je keuze in het thuisnetwerk of op hdd of usb

 

je moet het gewoon weten hoe

het kan

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tonskidutch zei:

 

dan heb je zeer zeker niet per epg opname timers aangemaakt in het VTI image want daar kun je even zo makkelijk de opname locatie opgeven al naar gelang je keuze in het thuisnetwerk of op hdd of usb

 

je moet het gewoon weten hoe

het kan

 

Ik bedoel het wijzigen van de opname lokatie bij het weergeven van de opnames. Sorry dat ik niet duidelijk was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...