Ga naar inhoud


ZDF niet op Nederlandse kabel tijdens voetbalwedstrijden


john-sathopper

Aanbevolen berichten

Bron: totaaltv

 

 

ZDF NIET OP NEDERLANDSE KABEL TIJDENS VOETBALWEDSTRIJDEN

 

Op momenten dat de publieke Duitse tv-zender ZDF Europese voetbalwedstrijden live uitzendt, moeten Nederlandse kabelbedrijven tijdelijk een andere programmering uitzenden of het tv-kanaal op zwart zetten.

 

Dat heeft de Duitse publieke omroep vandaag in een brief aan kabelbedrijven laten weten. In de brief wordt alleen over Nederlandse kabelbedrijven gesproken. Het is echter aan te nemen dat de nieuwe situatie voor alle Nederlandse tv-aanbieders die ZDF zelfstandig doorgeven gaat gelden.

NIEUWE OVEREENKOMST MET UEFA

ZDF heeft onlangs een nieuwe overeenkomst met de Europese voetbalbond UEFA gesloten waarin de uitzendrechten voor de Europese voetbalcompetitie Champions League en het duel om het jaarlijkse duel om de UEFA Super Cups is geregeld. In de nieuwe overeenkomst staat dat onder meer dat ZDF de voetbalwedstrijden niet in Nederland mag aanbieden. Als gevolg hiervan heeft ZDF vandaag kabelbedrijven in Nederland van de nieuwe situatie op de hoogte gebracht met het verzoek de mogelijkheden te bestuderen om aan de nieuwe voorwaarden van de UEFA te voldoen. De nieuwe uitzendrechtenovereenkomst tussen ZDF en UEFA gaat komend voetbalseizoen in en duurt tot het einde van het seizoen 2014/2015.

 

ZIGGO BERAADT ZICH OP VERZOEK

Ziggo – het grootste kabelbedrijf van Nederland – heeft aan Totaal TV het verzoek van de Duitse publieke zender ZDF bevestigd. Het bedrijf beraadt zich op dit moment over de inhoud van de brief. Ook andere kabelbedrijven hebben vandaag deze brief ontvangen. ZDF biedt Nederlandse kabelbedrijven overigens een alternatieve programmering aan. Men kan op momenten dat UEFA voetbalwedstrijden op het Duitse tv-kanaal worden uitgezonden de programmering van het digitaal themakanaal ZDF NEO gaan doorgeven. Dit tv-kanaal maakt geen onderdeel uit van overeenkomsten die kabelbedrijven met het ZDF gesloten hebben, en is dus normaal niet in Nederland via de kabel te bekijken.

 

VOETBAL WEL VIA ASTRA1-SATELLIET

 

Er gaat door de aankondiging van het ZDF in Nederland wel een vreemde situatie ontstaan. Via de Astra1-satelliet wordt voor binnenlands Duits gebruik de tv-kanalen ZDF en ZDF HD ongecodeerd uitgezonden. Dit houdt in dat de Nederlandse tv-kijker die over satellietontvangst beschikt gewoon naar de Europese voetbalwedstrijden van de Champions League en de Super Cup via het tv-kanaal ZDF kunnen kijken. Het blokkeren van deze wedstrijden via de satelliet kan immers niet omdat miljoenen Duitse huishoudens via de satelliet naar dit Duitse publieke tv-kanaal kijken. Omdat ZDF ongecodeerd via de satelliet te ontvangen is, heeft de Nederlandse tv-aanbieder CanalDigitaal geen overeenkomst met het ZDF nodig om dit tv-kanaal in haar fastscanzenderlijsten aan te bieden.

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Blij dat ik een schotel heb, daar dan wel te bekijken, daar kunnen ze weinig tegen doen.

Of het moet gecodeerd worden, nou dat zijn ze in Duitsland niet gewend van hun Publieke Omroep, dus de kabelkijker heeft er het nakijken naar.

Bovendien heeft CD hier niets mee te maken.

 

 

BAAS OP EIGEN TV, KOOP EEN SCHOTEL.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, hier wordt dus maar weer een sduidelijk dat een kabelabonnement een slechte keuze is... naast de veel te hoge prijs ben je geen baas op eigen buis.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook blij dat ik een schotel heb. Voor deze wedstrijden maakt het niet uit. Die zijn ook op de Nederlandse zenders te zien. Maar ik wil graag zelf bepalen wat ik wel en niet kan zien.

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, hier wordt dus maar weer een sduidelijk dat een kabelabonnement een slechte keuze is... naast de veel te hoge prijs ben je geen baas op eigen buis.

 

Ik ben blij om kabel én een schotel te hebben. Via de kabel krijg ik de Nederlandse kanalen tenminste in goede kwaliteit en een ruim aanbod zonder deelkanalen. Via de schotel het ruime buitenlandse aanbod :D

  • Like 1

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij om kabel én een schotel te hebben. Via de kabel krijg ik de Nederlandse kanalen tenminste in goede kwaliteit en een ruim aanbod zonder deelkanalen. Via de schotel het ruime buitenlandse aanbod :D

 

ZDF is fta, kan je dus inderdaad met elke schotel ontvanger wel kijken. Vindt ook super om en kabel en schotel te hebben.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

NL televisie is voor mij geen hoogste prioriteit... ik wil zo nu en dan (1 of 2x in de week) het journaal wel eens zien... maar om gewoon tv te kijken heb ik de Duitse tv, ik zou niet weten wat ik zou missen.... het aanbod op de NL televisie is echt droevig in mijn ogen en voor mijn smaak.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

>>het aanbod op de NL televisie is echt droevig in mijn ogen en voor mijn smaak

 

Ho ho, je vergeet het kwaliteitsamusement van Paul de Leeuw !

Maar inderdaad, ik deel je mening, kijk bijna alleen Duitsland en BBC/ITV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk ook met name naar Film1, NPO, Eurosport en een aantal themakanalen. Daar is CanalDigitaal echt geen optie voor. Verder vooral naar de Britse zenders. Duitse zenders boeien me dankzij de nasynchronisatie totaal niet. Ik zap weleens langs de Duitse commerciëlen. Ik zie dan toch echt hetzelfde als op de Nederlandse commerciëlen, maar dan in het Duits :confused: Arte en 3Sat zijn nog wel interessant, maar dat zijn ook geen 100% Duitse kanalen en een samenwerkingsverband.

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar om sport te kijken maakt het niet uit wie het uitzend, ik kijk ook regelmatig naar Dubai sport of zelfs RAI sport en ook die worden niet doorgegeven via de kabel

 

Gr Johannes

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik irriteer me eraan dat Nederlandse TV door sommigen zo maar wordt weggezet als troep en trash. Programma's als The Voice, [land] Got Talent, Idols, Wie is de mol?, Dit was het nieuws en ik kan zo nog wel even doorgaan, zie ik zowel op de Nederlandse, Britse als Duitse TV voorbij komen. Op de Nederlandse TV zou het dan troep zijn, maar zo gauw het Brits of Duits is, is het ineens kwaliteit? Het is toch allemaal een kwestie van smaak? Ik vind dat met name de NPO het in Nederland helemaal niet slecht doet en we juist zuinig moeten zijn met zo'n uniek bestel. Mag van mij het aantal omroepen dan wel ingeperkt worden tot een maximaal aantal. En sport, tja wat maakt dat uit. Je kiest de voor jouw beste commentator uit.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@core,

 

Ik heb een abo. op CD, omdat ik bepaalde programma´s opneem van de publieke omroep, met name DWDD, RailAway,

Perseconde wijzer, 2 voor 12 Pauw en Witteman en soms nog wat anders.

Voor mij heeft de PO verder niet veel te betekenen en de commerciëlen, kijk ik nooit naar.

Ik houd niet van de onderbrekingen in reclameblokken :mad: :mad: .

 

Helaas voor mij geen BBC en ITV, maar wel ARD/ZDF, arte, Phoenix, Bayern Alpha en Servus TV.

Daar valt toch wel heel regelmatig wel wat te zien en het meeste ook nog in native HD.

 

O ja, kijk op de PO ook graag naar detectives, helaas worden die wel heel veel herhaald.

Dit is niet de fout van de PO, maar het steeds maar meer en meer moeten bezuinigen en daar zal de PO ook echt niet gelukkig mee zijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He soort 'amuzementprogramma's' als idol etc vind ik 'troep'... zelf als ze op TV4 in zweden uitgezonden worden ;) ... ja, ik hou er gewoon niet van. detectives/krimi's JA daar kijk ik altijd naar, en daar hoef je de NL tv niet voor te hebben, die kan je gratis op de Duitse en Engelse tv zien. Ik kies liever Duits, omdat de taal me beter ligt... woordspelingen, taalkunige hoogstandjes etc komen bij mij beter aan in het Duits dan in het Engels. Engels gaat prima, maar Duits kost gewoon geen moeite, het is als een moedertaal geworden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk ook met name naar Film1, NPO, Eurosport en een aantal themakanalen. Daar is CanalDigitaal echt geen optie voor. Verder vooral naar de Britse zenders. Duitse zenders boeien me dankzij de nasynchronisatie totaal niet. Ik zap weleens langs de Duitse commerciëlen. Ik zie dan toch echt hetzelfde als op de Nederlandse commerciëlen, maar dan in het Duits :confused: Arte en 3Sat zijn nog wel interessant, maar dat zijn ook geen 100% Duitse kanalen en een samenwerkingsverband.

 

tja

 

indien je de taal geen probleem vindt, is het aanbodt op de ZDF HD prima via de satelliet.

 

En dat ZDF dus de rechten tot uitzending heeft "voor enkele voetbalwedstrijden" (heeft moeten betalen) is dus een prachtig surplus van de duitse zendgemachtigde als Öffentlich Rechtliche Sender / Publieke zender.

Wij "satters" mogen wegens de technische beperkingen van DVB-S(2) dat zien.

Iets anders kan men er niet over zeggen.

 

Het er met de haren erbij slepen van duitse commercielen heeft er dus evenwel helemaal geen ENE MALLE MOER MEE TE MAKEN.

 

ben blij dat ik dvb-s(2) zie.

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He soort 'amuzementprogramma's' als idol etc vind ik 'troep'... zelf als ze op TV4 in zweden uitgezonden worden ;) ... ja, ik hou er gewoon niet van. detectives/krimi's JA daar kijk ik altijd naar, en daar hoef je de NL tv niet voor te hebben, die kan je gratis op de Duitse en Engelse tv zien. Ik kies liever Duits, omdat de taal me beter ligt... woordspelingen, taalkunige hoogstandjes etc komen bij mij beter aan in het Duits dan in het Engels. Engels gaat prima, maar Duits kost gewoon geen moeite, het is als een moedertaal geworden.

Voor mij is het Duits ook geen enkel probleem. Begin jaren tachtig was er op Duitsland 1 elke maandagavond om 23:00 uur een speelfilm, wat je tegenwoordig ART House zou noemen. Tsjechoslowaakse, Hongaarse, Spaanse films noem maar op. Toen ook kennis gemaakt met Geraldine Chaplin die schitterde in rollen van haar toenmalige partner de regisseur Carlos Saura. Films van aan het einde van, en kort na het Franco-tijdperk. Al deze films zou ik nooit gezien hebben in de originiele talen. Maar het Duits openbaarde deze film aanbod wel.

Daarna werden deze dergelijke film nog via de ether tweetalig uitgezonden en kon je met teletekstondertiteling een keuze maken. Tot dat Casema/Remu daar een eind aan maakte en de ARD, Das Erste, door ging geven via de satelliet. Maar nog steeds kijk ik naar films, dan maar in het Duits. Tegenwoordig zijn dergelijke films meer te zien bij Arte (Duits), 3Sat, NDR (vooral Scandinavische films).

 

On-topic nog even. Ik zal het ZDF niet missen met en tijdens het voetbal. Ik kijk geen voetbal :grin: Dus het maakt mij niets uit.

 

Weer off-topic: ZDF Neo is ook een interessante zender: Wordt steeds interessanter (voor mij dan).

aangepast door Amager95
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...