Ga naar inhoud


Canal Digitaal 3 HBo zenders per 1 oktober


aukemuis

Aanbevolen berichten

Ben ik met je eens! Op kabelfora ook vaak dat gezeur. Bij KPN zal precies hetzelfde zijn.

 

Ik vind het een ideale combi: Nederlands aanbod via UPC en het FTA-aanbod van de schotel :D

 

Waar ik me alleen wel zorgen over maak is de bedrijfsvoering van CanalDigitaal (M7). Weliswaar wordt er nu een halve pakket aan HBO zenders toegevoegd in oktober, maar verdere investering in het aanbod zie ik de afgelopen jaren niet. Je ziet toch dat TV meer is geworden dan alleen het aanbieden van zenders: Interactiviteit, On Demand, streaming, themakanalen met On demand etc. Alle aanbieders hebben tegenwoordig wel vormen van multimediale toepassingen, maar CDS blijft daar toch hopeloos bij achter. Dat het via de satelliet in combinatie met settopboxen ook gewoon moet kunnen bewijzen bijvoorbeeld Freesat en Sky UK wel.

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja,er wordt gezeurd in nederland,maar in belgie nog meer recht op gezeur.hier heb je al die exclusiviteitscontract om ziek van te worden.films enkel via telenet.belgische sport enkel via tn.via bc of TVV geen recente films.wil je geen tn,in mijn voorbeeld,ben je verplicht om naar de dvdtheek te gaan of om ze te gaan d****n.er wordt vanuit de filmindustrie e.d.altijd gezeurd,dat er illigaal gecopiëerd en gedwonload wordt.dat ze dan eerst kijken,dat de recente films,via alle platformen bekeken kunnen worden.waarschijnlijk is belgie noch het enigste europees land,waar dat de filmkanalen op één provider zit :angry: .maar ja,ze doen maar,bij mij ligt tvv buiten (niet door hun schuld maar door de zenders zelf en het beleid in belgie).ik keer niet terug,zolang de situatie is zoals het moet zijn.film en sport op alle tv aanbieders en ook de toekomstige als de belgische kabel moet opengaan!

dus om af te sluiten,hebben wij meer te zeuren dan jullie in nederland,jullie hebben tenminste filmkanalen via satelliet :) .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Agh nu ff klote maar ook bij Prime verlopen ooit die kontrakten. Dat was bij Film 1 ook zo. HBO heeft het kontakt niet verlengt maar eigen zender opgezet. Als straks bij Prime het kontakt verloopt. wie weet is TVV dat juist de eerste aanbieder die HBo in belgie doorgeeft. Het blijft afwachten.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

forget it. Heb deze avond een trailer gezien van nieuwe reeksen op Canvas : spartacus, boardwalk empire, game of thrones, treme : allemaal HBO reeksen. Ik vrees dus dat voor Vlaanderen de uitzendrechten verkocht zijn aan de VRT, en HBO zal niet met een aparte Vlaamse zender afkomen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

forget it. Heb deze avond een trailer gezien van nieuwe reeksen op Canvas : spartacus, boardwalk empire, game of thrones, treme : allemaal HBO reeksen. Ik vrees dus dat voor Vlaanderen de uitzendrechten verkocht zijn aan de VRT, en HBO zal niet met een aparte Vlaamse zender afkomen.

 

Game of Thrones wordt ook uitgezonden op RTL 4 (uit mijn hoofd).

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Agh nu ff klote maar ook bij Prime verlopen ooit die kontrakten. Dat was bij Film 1 ook zo. HBO heeft het kontakt niet verlengt maar eigen zender opgezet. Als straks bij Prime het kontakt verloopt. wie weet is TVV dat juist de eerste aanbieder die HBo in belgie doorgeeft. Het blijft afwachten.

 

Nu ff? Was dat maar zo. Content providers zijn hier niet verplicht hun zenders aan te bieden bij de concurrentie en daardoor zullen zij hun zenders altijd bij de moedermaatschappij houden. Telenet heeft Prime & Sporting, Belgacom heeft 5, 11 en 11+. TV Vlaanderen heeft niks.

 

Daarnaast heb je dan nog zenders die "exclusief" bij 1 provider zitten zoals TNT bij Telenet of Anne bij Belgacom. TV Vlaanderen heeft wederom niks.

 

Tot dat er een 3de partij rechten opkoopt van sport, films en series en daarbij z'n zenders moet aanbieden bij elke provider zal dat ook zo blijven. Het is op dit moment zo als je een fan bent van, zeg maar, Manchester United & Barcelona dat je 2 providers nodig hebt. 2 volwaardige abonnementen bij Telenet en Belgacom en daarbovenop nog eens de betaalzenders Sporting en 11+. Ik zou even kunnen uittellen wat dat per maand kost maar de moed zakt me in de schoenen, TV Vlaanderen heeft namelijk nog steeds niks.

 

Het is dus tijd dat ofwel de wetgeving verandert ofwel, zoals ik al aanhaalde, er een 3de zich op de markt stort. In de UK moet Sky z'n premiumaanbod bij de concurrentie aanbieden in wholesale, in Frankrijk zit Canal+ op de IPTV/fibre, in Duitsland zit Sky op de kabel,... In Nederland zijn alle (?) rechten van een 3de.

aangepast door voodoodoll
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat als HBO een belgisch (Vlaams) filiaal opricht?

 

Het gaat dan met de distributeurs praten, en vervolgens eist Telenet het exclusiviteits recht op. Eb vermits zij de grootste zijn is er veel kans dat ze dat ook krijgen (voor een prijsje natuurlijk). En wie is het slachtoffer? De klant van Telenet want de kosten voor die exclusiviteit worden wel netjes doorgerekend. En dat kan ook want ze hebben dan het monopoly. Wil je het zien dan moet je wel bij hen terecht.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

forget it. Heb deze avond een trailer gezien van nieuwe reeksen op Canvas : spartacus, boardwalk empire, game of thrones, treme : allemaal HBO reeksen. Ik vrees dus dat voor Vlaanderen de uitzendrechten verkocht zijn aan de VRT, en HBO zal niet met een aparte Vlaamse zender afkomen.

dacht dat er nog HBO series bij Acht ook zaten,

dus als HBO op een moment beslist om toch een zender op te richten voor belgie met al die series die ze nu uitzenden bij Acht,Canvas,Prime dan is er een kans dat er ook zo een zender voor belgie komt,

maar of er plaats voor is is een andere vraag.

is er nog niemand die zich afvraagt wat Tv Vlaanderen gaat doen met de HD versies die bestaan van VT4 (Vier) en Vijf???????

normaal zou Tv Vlaanderen deze ook mogen aanbieden aan de klanten,

belgacom heeft ze al,

Telenet start ermee op 17 september.

en Tv Vlaanderen......

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

HBO 2/3 geven al beeld 23,5 oost 11739v 8psk fec2/3

 

En DVB-S2, symbolrate=27500 om compleet te zijn :)

HBO HD is nog encoded, de sleuteltjes zullen wel een keer op de smartcard erbij komen.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mereltje,

 

Met welk abonnement gaat HBO bij je open? Zou wel leuk zijn als Canal Digitaal na het schrappen van SyFy en 13th Street HBO eens een maandje openzet voor

de abonnees als compensatie. Zo krijgen we misschien trek in een HBO-abonnement..

 

Zelf heb ik nog het Familie pakket met het oude themapakket en als extra het Film1/sport 1 en HD pakket.

 

Ik had nog het oude themapakket en kon daardoor kosteloos verder bvb Discovery Science, 13th Street en SyFy bekijken.

 

Overweeg nu over te schakelen naar het Basis-pakket met als extra Film1/Sport1 en HD pakket. Ik zie niet veel meerwaarde in het Familliepakket.

 

Groeten,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mereltje,

 

oké bedankt voor je antwoordje, zal er dus niet inzitten om eens kennis te maken met HBO met mijn abonnement...

 

Groeten,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...