Ga naar inhoud


Bierdopje.com en Simply Releases stoppen ermee na sommatie van Stichting Brein


whatyouneed

Aanbevolen berichten

En toch heeft hij wel een punt, het is een kwestie van business model veranderen, bij de muziek zijn ze daarin al een stuk verder. Door het laagdrempelig, goeie user interface en goedkoop met een plat tarief te maken is het downmloaden afgenomen en door het grote aantal abonnees wordt er geld verdiend. Netflix toont in de VS (waar ze een volwaardig aanbod hebben) aan succes te hebben.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


En toch heeft hij wel een punt, het is een kwestie van business model veranderen, bij de muziek zijn ze daarin al een stuk verder. Door het laagdrempelig, goeie user interface en goedkoop met een plat tarief te maken is het downmloaden afgenomen en door het grote aantal abonnees wordt er geld verdiend. Netflix toont in de VS (waar ze een volwaardig aanbod hebben) aan succes te hebben.

En niet te vergeten door voor optredens schandalige prijzen te vragen.

Vrouwlief heeft twee kaartjes Justin Timberlake gekocht --> €209,-

 

Nu kan ik met een gerust hart zijn hele discografie 'illegaal' downloaden.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

ipv tientallen euro's te vragen voor een dvd,zouden ze beter verkopen voor 5 euro, (bijna?)niemand doet dan nog de moeite om alternatieven te zoeken.

ipv 30€/maand te vragen voor de filmkanalen,zouden ze beter aanbieden voor 8 euro,dan zijn alternatieven bijna niet meer nodig.

misschien top offic,maar het duur maken en houden van filmmateriaal doen bepaalde mensen zoeken naar goedkopere alternatieven.

ik wil het niet goedspreken en goedkeuren,maar ze doen het hunzelf aan,door altijd maar "duur" te verkopen.

weet dat de staat meer en meer legaal steelt van onze daguur,en iemand zal en moet het bezeuren/bekopen.

 

Ik heb een regel: max 10 euro per DVD/BR. En desnoods wacht ik een half jaar en koop ik die als ik die echt wil. Een BR die nu uitkomt kost hier meestal tussen de 18 en 23 euro. Wacht je een paar maanden dan vind je die bij bv. bij een momenteel half failliete keten in duo-deals voor 20 euro per 2 BR's. Je zou zot moeten zijn om die onmiddellijk te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

top offic,

ik gebruik legaal de gratise dienst van spotify,en de reclame valt in de namiddag zeer goed mee,3X in 5 uur,vind ik doenbaar.

ik zou dan ook voorstander zijn van een legale recente filmstream aanbod,die halverwege een minuut of 3 onderbroken is voor reclame.maak het in een android versie,die werkt op een android tv stick,en ik download nooit meer illegaal.dan kan het rio pakket voorgoed de deur uit.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar gebruiken jullie die ondertitels voor.

Op elke DVD gekocht in Nederland staan toch vaak ook Nederlandse ondertitels ... of zijn we iets 'fouts' aan het doen?

Wat dacht je van het progje subtitel player omje FTA   :whistle:  engelstalige films , via je dream te ondertitelen .

Het zal toch een gemis zijn .  :mad: 

DM800 HD +oscam 

Maxdigital XP1000 0scam

Link naar reactie
Delen op andere sites

En niet te vergeten door voor optredens schandalige prijzen te vragen.

Vrouwlief heeft twee kaartjes Justin Timberlake gekocht --> €209,-

 

Nu kan ik met een gerust hart zijn hele discografie 'illegaal' downloaden.

 

Dat is inderdaad een mogelijkheid van de artiest om geld te verdienen, maar hier geldt wel de wet van vraag en aanbod.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

 

 

Veel is er in het verleden al verkeerd gegaan, zo'n 30 - 40 jaar geleden.

 

 

Geld is nooit bij de partijen terecht gekomen waar het zou moeten, waaronder de artiesten, maar altijd bij de verkeerde partijen die er zoveel mogelijk aan wilden verdienen, enkele uitzonderingen daar gelaten.

 

 

Ik zal eens wat kromme voorbeelden op een rij proberen te zetten, misschien dat de TV providers en de mensen van bepaalde stichtingen er ook nog iets aan kunnen hebben :

 

In het verleden kwamen de fabrikanten met apparatuur waarmee je geluid kon opnemen ( cassette bandjes, bandrecorder banden ) gevolgd door apparatuur waarmee men ook film opnames kon maken ( video banden in alle soorten en maten ) , dit weer gevolgd door de CD's, DVD's en BR's en tegenwoordig ook veel HD's, kortom de digitale tijd.

 

Deze hele periode was het verboden om opnames te kopiëren van “geleende” geluid of film bronnen, eigenlijk mochten er zelfs geen opnamen van radio en TV programma’s worden gemaakt.

 

Blijft het vreemd dat wel de apparatuur mag worden verkocht waarmee dit mogelijk is, of je moet het kunnen schuiven onder het mom van opnemen van eigen gemaakte opnamen, maar niet een ieder zit in de muziek en / of film industrie.

 

LP’s kosten op het laats, voordat de CD’s op de markt verschenen 25 Gulden +.

Toen de eerste CD’s op de markt verschenen kosten deze 50 Gulden +.

 

Tegenwoordig worden er maar een zeer beperkt aantal nieuw uit te brengen CD’s, DVD’s en BR’s op de markt gebracht, waardoor het vaak niet mogelijk is iets te kunnen krijgen van wat je leuk vind. Wachten is dan vaak op een 2e uitgifte van dit materiaal, maar in veel gevallen gebeurd dit niet meer.

 

 

Dan de concert kaartjes die het meeste verkocht worden door een organisatie met de naam M*j*. Concerten van wat grotere bands kosten via deze organisatie al snel tegen de 100 Euro per concert. Ga je naar een optreden van de zelfde band buiten “bemiddeling” van deze zelfde organisatie om, ben je al snel voor de helft van dit bedrag klaar. In dit laatste geval moet je hopen dat de bands niet al te dichtgespijkerde contracten hebben zodat dit mogelijk is om te doen.

 

Dan de wat oudere bands die vroeger best wel groot waren, veel van deze mensen moeten noodgedwongen weer bij een baas aan het werk om brood op de plank te krijgen. Een Europese tour moet uit eigen zak betaald worden, dit gaat dus ten koste van eigen salaris en vakantiedagen.

 

In alle bovenstaande voorbeelden komt een groot gedeelte van het geld niet terecht bij de artiesten, maar waar blijft het geld dan ? :angry:  ................

 

 

Zoals je ziet is er tot op de dag van vandaag niet veel veranderd, alleen is daar iets om de hoek komen kijken wat men internet noemt. Je zou zeggen een geweldig iets waar de gehele mensheid iets aan heeft. Jammer is het dat velen dit nog steeds niet willen inzien, deze moderne tijd met al zijn mogelijk heden en zich maar blijven verstoppen achter het verleden en dus niet willen inzien dat dit de oplossing niet is.

 

 

Neem een voorbeeld aan de kleine groep die het tegenwoordig beter aanpakt door materiaal gewoon vrij te geven om te mogen downloaden, kopiëren, op te nemen tijdens concerten enz. en uit te geven in eigen beheer, daar wordt in veel gevallen nu al meer verdiend en komt terecht op de plaatsen waar het thuis hoort.  

 

 

De tijd zal het leren, gr.

 

 

Zilverster.

  • Like 1

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Moderator

Een boete kan Brein niet opleggen, bedoeld wordt een schikking?

 

Tja, de betrokken hobbyisten hebben het zich waarschijnlijk niet gerealiseerd, maar de auteurswet is duidelijk.

Je mag andermans geschriften wel voor jezelf vertalen, maar niet (her) uitgeven, openbaar maken zonder toestemming.

De rechthebbende heeft nu een instantie, Brein, gevraagd namens hem een schikking te treffen.

Je hoeft daar niet op in te gaan, maar loopt dan wel het risico uitgenodigd te worden je voor de rechter te verantwoorden.

 

Vergelijk het eens hiermee.

 

Wanneer jij zeg maar Harry Potter uit het Engels vertaalt en daarna uitgeeft snapt iedereen plotseling dat zoiets consequenties gaat hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vertalers van de genoemde sites vertalen gesproken woord in geschreven tekst, ik wil dit eens omdraaien.

Stel ik ben een vrijwilliger die boeken voorleest aan kinderen, blinden/slechtzienden of bejaarden, moet ik me dan zorgen maken dat ik kan worden vervolgt door de stichting BREIN.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ga ervan uit van niet, het is in een besloten kring van toehoorders, m.a.w. in huiselijke kring.

Wanneer je het voorleest in een publieke ruimte kan je wel problemen verwachten.

Voor dat laatste hoef je het niet eens te vertalen, ook het origineel vertonen buiten de huiselijke kring is niet toegestaan.

Denk bijvoorbeeld aan Buma/Stemra, die scholen langsgaat en rechten verlangt voor het zingen van sinterklaas liedjes.

 

Overigens, die vertalers uit je film vertalen gesproken woord uit een auteursrechtelijk beschermd werk en publiceren het daarna in de publieke ruimte. Dat kon je vroeger lezen in de aftiteling aan het einde van elke film, iets wat tegenwoordig weggedraaid wordt/vervangen door de (Ster) reclame.

 

Mag dus niet van de wetgever.  http://nl.wikipedia.org/wiki/Auteurswet_%28Nederlandse_wet%29

 

Wanneer je hier een andere mening over hebt kan je vragen je volksvertegenwoordiger van keuze de wet te laten veranderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal correct en wel maar een schriftelijke waarschuwing lijkt mij hier meer gepast.

Alleen al het feit dat Brein het laat doorschemeren als een "boete" moet voldoende grond zijn voor een rechter om Brein flink op de vingers

te hameren. Ze doen een schikkingsvoorstel. Ik kan iedereen hier ook wel een schikkingsvoorstel doen om even 1500 euro over te maken.

Als je er in mee gaat ben ik zo maar wat euro's "rijker" maar wettelijk gezien had je geen enkele grond om te betalen.

 

Ik vraag me werkelijk af of Brein dit namens rechthebbenden uitvoert of dat ze zelf weer een nieuwe makkelijke bron van inkomsten hebben opgezocht. Het is en blijft een akelig vervelend clubje die helaas handelt binnen de kaders van de huidige wetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...