Ga naar inhoud


Bierdopje.com en Simply Releases stoppen ermee na sommatie van Stichting Brein


whatyouneed

Aanbevolen berichten

Dat is mooi shit, is er een alternatief?

 

Hetzelfde is al eerder gebeurd met addi7ed, waar de ondertitels voor Borgen verdwenen. (Niet door Brein overigens)

 

Maar een alternatief? Ja natuurlijk!

 

Kijk maar eens naar podnapisi.net

Dat is een site die in een Oostblokland wordt gehost, maar ook een Nederlandse interface heeft en die in tegenstelling tot Bierdopje de mogelijkheid heeft zonder te registreren/inloggen ondertitels te downloaden.

 

Voor het Uploaden moet je overigens wel geregistreerd zijn.

 

Misschien (momenteel) nog niet zoveel Nederlandse ondertitels, maar daar kan snel verandering in komen.

En zij zullen zich van een Breinpiepeltje weinig aantrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een site bierdopje.be en simplereleases.be en bied daar de ondertiteling als vlaamse ondertitel aan.

Volgens mij zit je dan buiten het werkgebied van Brein.

 

Vraag me af hoe zit het met nasynchroniseren wel wat meer werk, maar was daar niet iets mee waarom de meeste Duitse netten ongecodeerd op de kabel zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt klote, ik had net de NAS zodanig geconfigureerd dat we automatisch ondertitels werden opgehaald bij Bierdopje. Werkte ideaal. Er zijn wel alternatieven maar de vraag is of er nog wel zoveel vertaalt zal gaan worden als tot op heden.

 

Brein houdt zich vast aan oude economische modellen, het heeft bij de platenmaatschappijen ook een tijd geduurd voordat ze doorhadden dat het verdienmodel niet meer te handhaven was. De oplossing is laagdrempelig toegang tot alle content tegen lagen prijzen. Verlies wordt deels gecompenseerd doordat er veel abonnees zijn.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Misschien tijd dat we gezamelijk onderzoek opstarten naar de rechtmatigheid van brein. De aanval is in de regel de beste verdediging.

Dus welke inbreuk maakt brein op onze rechten. Ik denk direct aan bedreiging van personen, onrechtmatig afpersen van geld.

Wordt tijd dat deze knokploeg van de platenmaatschappijen eens een poosje gaan brommen in de bak en gaan nadenken waar ze mee bezig zijn. Op dit moment neemt hun bravoure hand over hand toe. Elke site/persoon die toegeeft aan hun bedreigingen laat hun macht onnodig en onterecht toenemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen heeft het steeds maar over alternatieve sites.

 

Het probleem is niet zozeer de site, er zijn voldoende alternatieven, probleem is meer dat er steeds minder aanbod van Nederlandstalige ondertitels is doordat de vertalers ook worden aangepakt en aangezien het een hobby is zal men zich wel twee keer bedenken.

 

Begrijpelijk.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

ipv tientallen euro's te vragen voor een dvd,zouden ze beter verkopen voor 5 euro, (bijna?)niemand doet dan nog de moeite om alternatieven te zoeken.

ipv 30€/maand te vragen voor de filmkanalen,zouden ze beter aanbieden voor 8 euro,dan zijn alternatieven bijna niet meer nodig.

misschien top offic,maar het duur maken en houden van filmmateriaal doen bepaalde mensen zoeken naar goedkopere alternatieven.

ik wil het niet goedspreken en goedkeuren,maar ze doen het hunzelf aan,door altijd maar "duur" te verkopen.

weet dat de staat meer en meer legaal steelt van onze daguur,en iemand zal en moet het bezeuren/bekopen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen heeft het steeds maar over alternatieve sites.

 

Het probleem is niet zozeer de site, er zijn voldoende alternatieven, probleem is meer dat er steeds minder aanbod van Nederlandstalige ondertitels is doordat de vertalers ook worden aangepakt en aangezien het een hobby is zal men zich wel twee keer bedenken.

 

Begrijpelijk.

natuurlijk,

in de tijd van key'tjes kaartjes en moduletjes had ik ook een zeer druk bezochte hobbysite,totdat ik een dreigmail kreeg van cds.het is een hobby,en toen zij ik ook,ik doe de site dicht,ik moet geen proces hebben voor een ander te plezieren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ipv tientallen euro's te vragen voor een dvd,zouden ze beter verkopen voor 5 euro, (bijna?)niemand doet dan nog de moeite om alternatieven te zoeken.

ipv 30€/maand te vragen voor de filmkanalen,zouden ze beter aanbieden voor 8 euro,dan zijn alternatieven bijna niet meer nodig.

Wanneer heb je voor het laatst een DVD gekocht? Tientallen Euro's voor een DVD is al weer een paar jaar geleden.

Als ik zou vinden dat het product/dienst die jij voor je werk maakt ook maar de helft goedkoper moet worden verkocht, neem jij dan genoegen met de helft van je salaris? En wanneer ik dan een alternatief zoek en je helemaal geen werk meer hebt?

 

Je kan er ook voor kiezen wanneer je iets te duur vindt, af te zien van de consumptie van het goed.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...