Ga naar inhoud


Politie arresteert bij invallen 7 personen wegens runnen cardsharing-netwerk


Greatone

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De feiten zijn dat de politie na opsporing een cardshare netwerk heeft aangetroffen en heeft ontmanteld.

Daarbij zijn personen aangehouden voor verhoor.

Na onderzoek en verdere verhoren Politie de zaak overdraagt aan het openbaar ministerie.

Dat het openbaar ministerie daarna zal afwegen of men de strafrechter de zaak zal voorleggen.

En tenslotte de rechter zal oordelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 167
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik blijf het razend irritant vinden dat je niet naar de publieke omroep kunt kijken uit andere landen van de Europese Unie. Het recht bestaat om overal heen te kunnen verhuizen en daar te wonen. Wat je wil kan je uit een andere land online kopen. Allemaal legaal. Maar gaat het om televisie dan worden de landsgrenzen tot een hoogte van 36.000 km hoogte gesloten.

 

Toen de BBC begon met Freesat kregen ze allerlei dreigingen van de Amerikaanse filmmaatschappijen dat ze vooral niet FTA moesten gaan en dat ze daardoor geen films meer konden uitzenden. Gelukkig weten we nu dat de BBC niet op dit dreigement is ingegaan. Sterker nog Freesat is alleen maar groter en groter geworden met ITV, Channel 4 en Channel 5 bij voorbeeld.

Eigenlijk zijn al deze zenders niet voor de Europese landen bestemd. Maar dan is het prettig dat Nederland een klein land is en dat dit gewoon te zien is via de satelliet.

Al vanaf dag 1 kunnen we kijken naar de zenders van de Duitse publieke omroep. Allemaal vrij te ontvangen. De omroepen, die ook de ARD voorzien van programma's, het ZDF, "Duitsland 3-en" diverse themazenders en niet te vergeten 3Sat, Phoenix en ARTE.

 

We kunnen op zo'n manier kennis maken met deze culturen.

 

Dan kan je afvragen waarom mag je niet kijken naar de RAI (I), SVT (S), DR (DK), FRANCE (F), NRK (N), SRG (CH) enz.. Waarom is er geen enkele mogelijkheid om dat deze zenders te kunnen kijken via een legale weg?

 

Naar mijn gevoel is dit iets wat totaal in strijd met het Europees gevoel van vrijheid van beweging binnen de Unie, van mens, goederen en diensten.

In Nederland kunnen wetten niet getoetst worden. Maar het zou interessant als het toch eens wordt aangevochten en zelfs tot de hoogste Europese rechter. In Duitsland en meerdere landen zou een wettelijke blokkade al worden voorgelegd aan de rechter in Karlsruhe en hem te vragen of deze bepaling niet in strijd is met het de grondwet en grondrechten.

Het "democratische" Nederland staat deze toetsing niet toe.

 

Ik kan mij heel goed voorstellen dat deze belemmering een bijdrage levert aan cardsharing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het razend irritant vinden dat je niet naar de publieke omroep kunt kijken uit andere landen van de Europese Unie. Het recht bestaat om overal heen te kunnen verhuizen en daar te wonen. Wat je wil kan je uit een andere land online kopen. Allemaal legaal. Maar gaat het om televisie dan worden de landsgrenzen tot een hoogte van 36.000 km hoogte gesloten.

(..)

Ik kan mij heel goed voorstellen dat deze belemmering een bijdrage levert aan cardsharing.

Ik niet, want degenen die de tenten runnen, zijn allerminst idealisten, maar even grote geldwolven als jij bepaalde providers of filmmaatschappijen vindt. 

Voor veel mensen geeft het een kick voor een leuk bedrag alles te kijken waar eerlijke abonnees dik voor betalen.

 

Er is al veel gezegd over de Duitse en Engelse FTA-zenders.

Zij hebben net zo goed te maken met filmrechten.

De Duitse tv lost dit op met veel eigen. Duitstalige producten (Duitsers hielden daar sowieso al veel van.)

De Britse tv heeft een kniebuiging richting rechten gemaakt met spotbeams. Zowel voor de filmmaatschappijen als ook ter bescherming van de eigen producties die ze graag goed wil verkopen om de eigen toko overeind te houden.

 

Alles FTA?

Daar hangt wel een prijskaartje aan, en die wil jij misschien ook wel niet betalen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind inderdaad dat een publieke omroep FTA hoort uit te zenden. Reken maar dat Hollywood in zo'n situatie nog geïnteresseerd zal zijn in de centen van publieke omroepen.

 

Maar gegeven dat dat ideaal momenteel ver buiten bereik is, zou ik best wat voor buitenlandse publieke omroepen willen betalen. Dan is er kwa auteursrechten geen enkel probleem, het moet alleen goed geregeld worden. Wetgeving kan daar bij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind inderdaad dat een publieke omroep FTA hoort uit te zenden. Reken maar dat Hollywood in zo'n situatie nog geïnteresseerd zal zijn in de centen van publieke omroepen.

 

Maar gegeven dat dat ideaal momenteel ver buiten bereik is, zou ik best wat voor buitenlandse publieke omroepen willen betalen. Dan is er kwa auteursrechten geen enkel probleem, het moet alleen goed geregeld worden. Wetgeving kan daar bij helpen.

Er is al eens vaker de suggestie gedaan dat alle Europese p.o.'s gezamenlijk de rechten inkopen. Als 1 blok, voor een 1 megabedrag.

En daarna op deze wijze de volledige vrijheid hebben om te doen en laten wat ze willen met die rechten zonder tegen elkaar te worden uitgespeeld door Hollywood etc..

We hebben toch de EBU? 

Of zou die intern net zo verscheurd zijn als Europa zelf? Dan hebben we de huidige situatie aan onszelf te danken.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik quote nog even een boeiende userbijdrage van de site van totaaltv:

 

 


We weten het nu stilaan wel dat er een cardsharing server opgerold is in Nederland. Canaal digitaal pronkt weer met de pluimen en het werk van anderen. Het oorspronkelijk onderzoek werd opgestart na klachten en bewijzen van MultiChoice Africa, UPC DTH, en FOXTEL in samenwerking met irdeto. De Group M7 heeft zich pas veel later gemeld als gedupeerde, nadat uit het onderzoek bleek dat ook hun diensten getroffen waren.

 

Wat ik verder uit het brouwsel van Kriek haal is dat de M7 groep schadevergoeding verlangt van de opgepakte personen. Zonodig gaan ze hiervoor naar de rechtbank. Een ieder die nog twijfelt: die gasten gaan echt wel poosje de bak in. De rechtbankgang is er puur om schadevergoeding zonodig af te dwingen. Ik wens de M7 groep hierbij veel succes en hopelijk zal de uitspraak van meneer de rechter niet in hun nadeel uitpakken want dan is het hek van de dam ;)

 

----

 

We hebben hier al eerder meermaals discussie gehad over "cardsharing". Zolang zowel de "aanbieder" als de "afnemer" alleen controlwords exchangen (cache-ex) voor kanalen waar ze ook voor betalen is het volstrekt legaal. Je betaald nl voor ontvangstrechten aan je provider. Die stelt tegenwoordig een smartkaart beschikbaar die icm al dan niet officiele gecertificeerde ontvanger het kanaal toont. Nou als je in staat bent om binnen 10 seconden de controlwords met de afstandsbediening in te toetsen die je buurman met zelfde pakket telefonisch doorgeeft: het mag allemaal.

Enfin, tegen deze vorm van "ex-change" zal niemand, ook de provider niet wat op tegen hebben.

Dus mocht je lid zijn van een vriendenclubje waar iedereen eigen kaarten heeft en belangeloos onderling controlwords distributeren zodat eenieder onbeperkt kan opnemen en kijken met de bulk aan ontvangers in ieder huishouden: het kan en mag!

 

Voor de goede orde: ik ben geen lid van een vriendenclubje en ken er ook geen. We hebben slechts 1 ontvanger (xp1000) in huis en dat volstaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mag dat ook wanneer ik van tevoren met je afspreek, dat de controlwords die ik je verstrek alleen in eigen huiselijke kring gebruikt mogen worden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grensverkeer, dat mag alleen als de rechthebbende ook in die huiselijke kring aanwezig is. Immers als ik een abbo op foxsports heb en regelmatig bij de overbuurman gezamelijk een belangrijke wedstrijd bekijk is daar niets op tegen.

Immers er zijn legio gasten die hun pasje meenemen en de kennis verzorgt de bier, kaas en worst.

 

Echter als je dat techniekhandigheidje ook met volstrekt onbekenden doet waar je overduidelijk nog nooit een voet over de drempel hebt gezet zie ik het als een strafbaar feit.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard07,

 

Dank voor je gedeeltelijk beantwoorden van de vragen en enig begrip voor de argumenten. Jammer dat je dan nog de voedingsbodem voor com cs niet wens  te zien of wellicht de handelswijze van aanbieders te billijken. Maar stel niet dat ik bedrieglijke redenen aanvoer of niet ter zake doende argumenten aangaande comc cs.

 

Hetgeen ik heb aangevoerd is voor velen een reden om middels cs het door hen gewenste te zien en niet die €7,50 of €15 per maand. Dat daaruit als ongewenst verschijnsel com cs is voortgekomen is jammerlijk maar een gevolg van de voedingsbodem. Zolang de sector de genoemde argumenten niet onder ogen wenst te zien, dan zal het een niet tegen te gaan iets zal blijken. Je verschuilen achter een wetsartikel dat wellicht onterecht wordt aangehaald zal het dan alleen maar nog erger maken.

 

CS is eigenlijk net zoiets als de krant met de buren lezen of een week/maandblad met meerdere personen delen. Het zonder toestemming van de uitgever in een leesmap vervolgens door de buurt heen tegen vergoeding laten rondgaan, levert problemen met de uitgever op. Maar niet in de zin van het strafrecht, slechts in het kader  van het privaatrecht. De situatie met comcs zal naar mijn mening/idee eenzelfde richting uitgaan. Het privaat uitwisselen middels prive cs zal niet tegen te gaan zijn. (helaas voor aanbieders).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik niet, want degenen die de tenten runnen, zijn allerminst idealisten, maar even grote geldwolven als jij bepaalde providers of filmmaatschappijen vindt. 

Voor veel mensen geeft het een kick voor een leuk bedrag alles te kijken waar eerlijke abonnees dik voor betalen.

 

Er is al veel gezegd over de Duitse en Engelse FTA-zenders.

Zij hebben net zo goed te maken met filmrechten.

De Duitse tv lost dit op met veel eigen. Duitstalige producten (Duitsers hielden daar sowieso al veel van.)

De Britse tv heeft een kniebuiging richting rechten gemaakt met spotbeams. Zowel voor de filmmaatschappijen als ook ter bescherming van de eigen producties die ze graag goed wil verkopen om de eigen toko overeind te houden.

 

Alles FTA?

Daar hangt wel een prijskaartje aan, en die wil jij misschien ook wel niet betalen.

leuk dat jij het niet vind....

 

dan haal je weer allerlei andere zaken er bij waar het helemaal niet omgaat

 

volgens mij lezen jij gewoon niet wat er geschreven wordt...en niet alleen mijn stukken!

 

als jij denkt dat de EU bestaat uit slechts Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, dan heb je gelijk

maar dat is niet het geval

 

brrrrrrrrrr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wettelijk kan de provider enkel blaffen, maar de security providers verwennen de providers wel met tal van nieuwe features op de smartcards waarmee ze het sharen onmogelijk dan wel erg moeilijk maken.

We zijn dan ook jarenlang verwend geweest met contentprotection per smartcard waarbij de aanwezigheid van een valide smartcard het uitgangspunt was.

Nu jan en alleman aan snel en flatfee internet zit moeten de providers acteren. Er is nu eenmaal volk wat altijd gaat voor gratis of goedkoper en als dat linksom of rechtsom kan, ook al kost het ze 800 euro voor de setup er van dan willen ze dat gewoon.

Dat was vroeger ook al met al met filmnet decoders. Ze gaven nog liever abonnementsgeld goed voor 2 jaar legaal kijken uit aan een illegale decoder. En dan maar piepen als het 3 maand later al niet meer werkt.

Enfin, cardsharen is momenteel veel te eenvoudig en daarom neemt het ook hand over hand toe.

Ga er maar gerust vanuit dat met de volgende kaartwissel de kaarten net als de duitse HD+ (HD03) enkel en alleen in gecertificeerde ontvangers en ci modules zal gaan werken.

 

Ik leg me er ondertussen al bij neer dat er straks per 1 ontvanger ook 1 smartcard benodigd is. Ik zou al blij en dankbaar zijn als het mogelijk blijft om beeld te houden met die nieuwere smartcards op de enigma ontvangers.

En ga nu niet lopen beweren dat alles te kraken is. De duitse HD03 zit ook nog steeds zo dicht als een oester en die hebben we nu ook al ruim een jaar in omloop. Een jaar lang geen beeld is voor de meeste huishoudens exit hobby tuner en weer wennen aan zo'n closed provider bak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens als cardsharing niet meer wordt gedaan dan moet Youtube ook totaal verboden worden en andere van dergelijke websites.

Daar zijn gewoon hele series op terug te vinden. Ben je dan ook strafbaar als je die van deze sites afript?

 

Eigenlijk kan je dat ook zeggen van de ARD ZDF BBC. Dit zijn zenders die niet bestemd zijn voor het buitenland. Dus in feite is het strafbaar als je het wel doet.

Maar ja wat kan je er tegen doen? Geen ene bal dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij de beschrijving door @the parasol hierboven, met de toevoeging dat bij externe cardsharing met winstoogmerk de deelnemers geen haar beter zijn dan degenen die volgens hen niet deugen.

Maar ook zonder winstoogmerk blijft diefstal diefstal. Dat jij in jouw beleving iemand hebt bestolen die zelf ook niet deugt, doet daar niets aan af. Ook is het niet verzachtend.

Een rechter zal dat ook zo zien en zich niet verliezen in subjectieve belevingen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij de beschrijving door @the parasol hierboven, met de toevoeging dat bij externe cardsharing met winstoogmerk de deelnemers geen haar beter zijn dan degenen die volgens hen niet deugen.

Maar ook zonder winstoogmerk blijft diefstal diefstal. Dat jij in jouw beleving iemand hebt bestolen die zelf ook niet deugt, doet daar niets aan af. Ook is het niet verzachtend.

Een rechter zal dat ook zo zien en zich niet verliezen in subjectieve belevingen.

In de STER reclame komen heel veel opticiens voor

Misschien kan je daar eens gebruik van maken om de verhalen goed door te lezen.

Je gaat alleen maar door op jouw eigen gedachte en visie, zonder ook maar in het verhaal van een ander in te duiken. Het lijkt wel of je denkt dat een andere lid van deze website zo maar wat uit zijn duim zit te zuigen of zo?

Net zoals van hoe het toegaat bij de rechterlijke macht. Nee niet verder kijken, en misschien op het net kijken hoe het in elkaar zit, nee gewoon keihard beweren op deze website dat het niet mogelijk is en niet zo is. Misschien moet je daar eens in inzien dat dit niet de goede manier is. Waarschijnlijk wordt je nu op mij boos, net zoals op Joop001. Het is maar zo.

 

Ik heb slechts over dat mensen zenders van andere publieke omroep willen ontvangen, en dat het daardoor het te begrijpen is dat cardsharing een optie wordt overal in NL maar ook de EU.

Jij gaat weer op allerlei zijpaden in stappen. Tja, dan weet ik het ook niet meer.

 

Hopelijk heb je de website van rechtspraak.nl al doorgenomen.

 

Verder laat ik je maar Eduard07!

 

groet,

Amager

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mod break

 

Het is moeilijk, zo niet onmogelijk, te discussiëren als er geen belangstelling is voor standpunten van anderen.

Een discussie waarin geen oog is voor aanwijzingen of argumenten die niet in lijn zijn met de eigen vaste overtuiging

is geen discussie maar gedram om een eigen mening aan anderen op te leggen.

 

De sfeer op Sat4all wordt hierdoor onnodig verpest.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...