Ga naar inhoud


Politie arresteert bij invallen 7 personen wegens runnen cardsharing-netwerk


Greatone

Aanbevolen berichten

eerder is daar geen enkele gang naar de rechtbank voor geweest. (100% negatief want in database van justitie is daar geen enkele aanwijzing voor of zaak van te vinden.) Sterker er heeft een zaak gedreigd met zittingsdatum en tijdstip bekend aangespannen door partij die door cd werd beschuldigd van com cs. Zaak is afgeblazen omdat CD bakzeil haalde en nederig haar excuses aanbood. Oorzaak zou een administratieve fout zijn die hardnekkig partij benadeelde.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 167
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ronaldsl, gezien het feit dat het allemaal mogelijk is en gemaakt wordt door de techniek, denkt er niemand meer na of het mag of niet...

livestreams van programma's ontvangen van derden en/of doorgeven aan derden is ook in de meeste gevallen niet legaal.

 

OF je hebt één overeenkomst met de provider daarover... welke op zijn beurt weer van de auteursrecht houder van het uitgezonden materiaal de toestemming daartoe moet hebben.

 

(bovendien zie je dat al op gezette momenten met de BBC HD zender en waarschuwing in het beeld, die niet per satelliet transponder mag worden doorgegeven aan ons bijvoorbeeld)

 

Neem voorbeeld Duitsland waar iedereen met een of meerdere ontvangsttoestel(len) GEZ gebühren betaald, daar mag men die zender van Publieke Omroepen dus streamen per internet naar het bejaarden tehuis waar moeder lief op bed met de laptop meekijkt (maar zij betaald er immers ook wel GEZ gebühren voor).

Dus per betalende persoon wordt het per GEZ toch betaald aan de uitzend gemachtigde en via hem aan de auteursrecht houder van de "content"

ciao

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hoe zit het met een internet stream oppikken van bv Fox sport of iets dergelijks ? Zou dat dan wel of ook niet mogen ?

 

Die stream had al niet aangeboden moeten worden.

 

Maar downloaden van een film is ook niet illegaal, oppikken van een stream valt dan ook gewoon onder downloaden zou ik denken.

aangepast door Greatone

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is een verschil in deze betreffende realtime en reeds opgeslagen media content.

(hoe dat nu weer precies zit weet ik niet meer)

 

maar als je in de klauwen komt van de DMCA betreffende content van de grote USA media industrie, kun je heel belabberd komen te kijken als ze je een boete opleggen.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet verder afdwalen van het onderwerp.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zowel Canaldigitaal als Irdeto zullen pas als allerlaatste redmiddel de gang naar de rechtbank willen maken, omdat ze weten dat ze een hele grote kans maken dat ze onderuit gaan. Als dat gebeurt is het een vrijbriefje voor iedere Nederlandse burger om zelf ook een cardsharing server op te zetten.

 

Men is dus voornamelijk aan het dreigen, probeert strafrechtelijk zaken op te laten pakken door politie en justitie, maar civielrechtelijk zal men niet snel naar de rechter stappen. Er is nog nergens een uitspraak geweest omdat er in het verleden geschikt is in piraterij zaken.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel Canaldigitaal als Irdeto zullen pas als allerlaatste redmiddel de gang naar de rechtbank willen maken, omdat ze weten dat ze een hele grote kans maken dat ze onderuit gaan. Als dat gebeurt is het een vrijbriefje voor iedere Nederlandse burger om zelf ook een cardsharing server op te zetten.

 

Men is dus voornamelijk aan het dreigen, probeert strafrechtelijk zaken op te laten pakken door politie en justitie, maar civielrechtelijk zal men niet snel naar de rechter stappen. Er is nog nergens een uitspraak geweest omdat er in het verleden geschikt is in piraterij zaken.

 

Juist, maar dit durft die Kriek niet te schrijven en daar een goed onderbouwd verhaal van te maken en dat dan te publiceren, en dat noemt zich dan onafhankelijk.......... waarvan?

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard07,

 

 

Maar goed ieder zijn mening, alleen ga wel onderbouwd met mensen in discussie en doe argumenten of geluiden die je niet aanstaan af met argumenten drogreden en geef een goed tegen argument en dat kan niet alleen een wetsartikel zijn dat wellicht misschien niet van toepassing is.

Er is geen enkele reden om zelf het illegale pad op te gaan omdat een ander dat ook doet.

doe je dat wel, dan hou je jezelf en anderen voor de gek. 

Zo'n reden heet nou eenmaal een drogreden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard07,

 

Je vervalt weer in het ontwijken van antwoorden. Ik heb enkele duidelijke inhoudelijke vragen geformuleerd mbt dit onderwerp. Antwoord geven op inhoudelijke vragen doet men uit fatsoen niet door te vervallen in retoriek met een sausje van ja wat eigenlijk?

 

Wat betreft het woord "drogreden" volgens Van Dale betekent dit woord "bedrieglijke redenering". Dit nu is iets anders dan wat jij omschrijft, hetgeen jij omschrijft dat is gedrag en het soort gedrag dat jij omschrijft noem ik "dom kuddegedrag".

 

Dus conclusie onder aan de lijn is dat je nog immer probeert een inhoudelijke discussie uit de weg te gaan door inhoudelijke vragen niet te beantwoorden en meent te kunnen volstaan met het gebruik van terminologie en retoriek. Hetgeen ik mij afvraag is daarbij met welk doel en wat is hierbij de drijfveer? Want ik wil namelijk niet aan de gedachte dom kuddegedrag in dit geval.

 

Overigens weet ook dat wetgeving niet een vaststaand iets is. Wetgeving gaat met de golven en inzichten van de tijd mee. Echter kabbelt altijd iets achter feiten, inzichten en omstandigheden aan. Dit is een goed iets anders krijg je een wetgeving naar de waan van de dag. Soms is het plezierig en soms niet. Maar een stationair iets is het nooit. Ook al door hetgeen zich afspeelt in iedere zittingszaal en in de overleggen tijdens en naar aanleiding van zaken. Dat zal ook in deze zaken een rol spelen. Dus het is afwachten. Maar prijs de dag nadat de reactietermijnen gesloten zijn en uitspraken definitief. Dan begint het spel weer opnieuw bij aanvang van de volgende zaak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@joop001, je haalt er heel veel bij wat niet relevant is voor het onderwerp van deze draad: cardsharing.

Als jij allerlei punten opsomt waavan jij vindt dat de provider tekortschiet iemand het recht geven onbeperkt te sharen, is het antwoord: nee, dat recht heb je niet..   

Als jij denkt dat deze klachten iemand het recht geven om extern te gaan sharen of een sharenetwerk te runnen, is het antwoord eveneens: dat recht heb je niet.

Als je denkt van wel, en je gebruikt klachten over CD als rechtvaardiging, zit je fout. 

De redenen die jij aanvoert, zijn derhalve - ook volgens Van Dale - drogredenen.

 

De retoriek is de jouwe. Geen rechter zal hierin meegaan, denk ik.

Ook al deel ik deels je kritiekpunten die je noemt, dan nog vind ik ze geen rechtvaardiging voor cardsharing.

En als je die kritiekpunten gaat gebruiken om sharing te rechtvaardigen, haak ik af want het zijn dan "bedrieglijke redenen", geen echte..

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...