Ga naar inhoud


WhatsApp VS SMS


ronaldsl

Aanbevolen berichten


SMS gaat via het gsm netwerk verkeer, terwijl whatsapp via internet gaat ( hetzij via wifi, of via 3 g netwerk )

Voor 3g netwerk verkeer betaal je uiteraard wel ( via je telefoon provider ), terwijl via wifi "gratis" is. Nou ja gratis, wifi thuis is niets anders dan via internet van jouw internetprovider, daar betaal je ook voor.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

En er zitten meestal enkele 1000'den berichtjes inbegrepen in je abonnement,of bij een minimum herlading van je prepay kaart (belgische situatie).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn T-Mobile abonnement is onbeperkt SMS ook "gratis"

Voordeel van SMS vind ik is dat je er hier geen 200 van op een dag binnen krijgt omdat men deze niet meteen even naar een hele groep door kan sturen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

KPN heeft op dit moment een mooie actie

 

KPN Budget 1 jaar

Sim-Only abonnementen

 

U krijgt per maand: Normale maandprijs: Actie maandprijs:

 

 

Budget 100 Sim Only 100 min of 100 SMS €13,50 €0,00

Budget 300 Sim Only 300 min of 300 SMS €17,50 €0,00

 

Het zal wel een foutje van de site zijn maar met je 20 euro per half jaar ben je nog niet zo goedkoop er is bijv. al een abo waar je 2,49 per maand betaald en dan 50 minuten per maand kunt bellen of SMS-en

en neem je het soms abo dan betaal je 2,95 per maand voor 100 min of SMS. voor 35,40 per jaar kun je dan wel 1200 minuten bellen of SMS-en en dat gaat je nooit lukken met 20 euro prepaid.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En, 2 jaar geleden was bellen met een vaste lijn ongeveer €0,025 pm nu is dat €0.09 pm. Vaak vel je dus met je mobiel goedkoper dan met de vaste lijn.

 

vaak is een abonnement, zoals Gerrit al aangaf, goedkoper per jaar omdat je meestal na 6 maanden moet opwaarderen.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whatsapp is echt iets voor mensen die telefoon verslaafd zijn.

Elke scheet wordt door geappt.

Op een feesje zitten sommige aan de zelfde tafel naar elkaar te whatsappen.

Dat is toch niet normaal.

 

Zo heb ik ook een jonge collega, die de hele dag met die telefoon bezig is.

Het begint al s'morgens in de auto als hij een berichtje van zijn vrouw krijgt, waar hij nu is en dat de kinderen nu wakker zijn en dat ze een boterham aan het eten zijn..

Dan worden zijn maten wakker, en die zijn de gehele dag met elkaar in verbinding.

Elke scheet die ze laten, wordt gemeld

Dat ze maar doorwerken, en dat ding thuis laten.

Je wordt er soms stront ziek van

 

Maar hij heeft het wel een beetje in de gaten.

Iedere keer dat hij aan het appen is, ga ik zitten.

Want ik vertik het om voor hem te gaan staan werken.

 

Misschien ben ik dan ouderwets, maar ik hoef niet elke 5 minuten te weten, wat mijn vrouw , kinderen of vrienden aan het doen zijn.

Als het belangrijk is, kunnen ze bellen, en anders mij gewoon aan het werk laten.

aangepast door pearlpeter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met WhatsApp kun je ook foto's, filmpjes en gesproken berichten doorsturen. Foto's kan ook wel met SMS tegenwoordig maar niet elk toestel is hiervoor geschikt.

 

Gesproken berichten gaat lekker snel en scheelt een hoop correctie ergenis.

 

Dat veel mensen alles snel willen delen en hiervoor verschillende Apps gebruiken is de tegenwoordige tijd. Daar kun je in mee gaan, negeren of tegen aan gaan schoppen. Wij werken heel veel met gesproken berichten via WhatsApp en dat is echt een uitkomst.

 

Kun je veel sneller handelen en communiceren zonder dat je 'bezet' raakt zoals met een gesprek. En dan ook nog eens de, ongetwijfeld, vele uren die ik jaarlijks nu uitspaar en beter kan besteden.

 

p.s. alhoewel toen ik nog dagelijks een stuk of 10 - 20 geschreven berichtjes verstuurde dit op een gegeven moment ook echt super snel ging.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, alles met mate. Ik vind Whatsapp wel gezellig. We hebben een familie groeps-app,

moet voetballen is dat wel leuk.  En als we motorsport kijken is het mooi dat ik op de

favorieten van mijn kennissen kan afgeven.

 

Maar als ik soms mensen op paard, hardlopend of wielrennend zie prutsen met die

telefoon denk ik ook wel van 'laat dat ding toch eens thuis'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whatsapp is wel aardig om te gebruiken mits je niets om je privacy geeft.

Want die voorwaarden hebben ze enkele maanden geleden flink versoepelt waardoor er toen een hoop gebruikers naar een andere service vertrokken.

Blackberry heeft een heel goede.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...