Ga naar inhoud


Teletenne is gestopt, wat zit er dan nu op de muxen?


Alex1970

Aanbevolen berichten

Ik zat even de oude frequenties van Teletenne te scannen en er wordt nog uitgezonden maar in de scan zitten geen zendernamen.

Mux 1: SID's 5101, 5102, 5103, 5104, 5105, 5106 en 5110.

Mux 2: SID's 5201, 5202, 5203, 5204, 5205, 5206 en 5207.

Mux 3: SID's 5301, 5302, 5303 en 5304.

 

Op mux 1 en mux 3 krijg ik niet alle PID's door (wordt gezien als data) maar als ik handmatig de Video- en Audio-PID invul en Service type op Video zet zie ik wel meer parameters.

Maar verder kan ik er niks van zien want alles is gecodeerd in Nagravision.

 

Maar ik kan het niet plaatsen omdat Teletenne gestopt is.

Op hun eigen website staat ook dat ontvangst na 31 maart 2014 niet meer mogelijk is, waarom dat wel de zenders in de lucht houden?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zal wel alleen een testbeeld zijn of een simpel loopje met een firma logo of zo.

 

18 testbeelden dan en waarom dan coderen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht staat in de vergunningsvoorwaarden dat de zenders in de lucht moeten blijven met bepaalde dekking?

Fijne voorwaarden dan dat er geen verplichting aan vast zit om het dan ook nog beschikbaar te houden voor abonnees...

 

Hoe dan ook, gooi dan die Nagravision er ook maar af, dan hebben we er nog wat aan.  :D

 

Is er iemand in België die nog een Teletenne smartcard heeft? Werkt die dan toch nog?

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik woon vlak bij een antenne van Norkring.

 

Als ik de tv laat scannen vindt hij geen zenders meer van telenet.

 

Ofwel kan de tv ze niet meer inlezen ofwel zenden ze niet meer uit via de mast hier vlakbij.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang ze van de mast van Genk (k41, 44 en 47).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik woon vlak bij een antenne van Norkring.

 

Als ik de tv laat scannen vindt hij geen zenders meer van telenet.

 

Ofwel kan de tv ze niet meer inlezen ofwel zenden ze niet meer uit via de mast hier vlakbij.

 

mvg

Nog wel een kaart van Teletenne?

Zou graag eens testen of die dan nog werkt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb geen kaart,

 

En helaas ook geen analoge kabel tv meer. Anders kon ik kijken of het signaal van vier nog gestoord werd door het signaal van de BVB-Tuitzendingen.

 

Het signaal komt of kwam hier van een mast in Meerhout. In vogelvlucht +/- 1 km van hier 

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijne voorwaarden dan dat er geen verplichting aan vast zit om het dan ook nog beschikbaar te houden voor abonnees...

 

Hoe dan ook, gooi dan die Nagravision er ook maar af, dan hebben we er nog wat aan.  :D

 

Is er iemand in België die nog een Teletenne smartcard heeft? Werkt die dan toch nog?

ik zal mijn broer sms'en,ik heb nog zo'n installatie,ik zal eens kijken,wat er nog zichtbaar is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik woon vlak bij een antenne van Norkring.

 

Als ik de tv laat scannen vindt hij geen zenders meer van telenet.

 

Ofwel kan de tv ze niet meer inlezen ofwel zenden ze niet meer uit via de mast hier vlakbij.

 

mvg

Het zijn wel dvb-t2 zenders die een tv met enkel dvb-t niks zal vinden.En het past dat telenet morgen komt,als die nog een beetje spreekbaar is,zal ik hem eens aan de tand voelen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn wel dvb-t2 zenders die een tv met enkel dvb-t niks zal vinden.En het past dat telenet morgen komt,als die nog een beetje spreekbaar is,zal ik hem eens aan de tand voelen.

Ik gebruik een DVB-T2 stick.

Eerder met al mijn andere DVB-T ontvangers kon ik inderdaad ook niks vinden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ontvanger met kaart staat hier,maar de kaart is uitgevallen,en ik vrees dat die niet meer actief zal komen.zal eens scannen en zien welke zenders ik binnenkrijg..

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er (nog) niks zinnigs uit gekregen.De kaart activeert zich niet meer automatisch,en er zijn geen enkele manier meer om dat alsnog aan te vragen,zowel telefonisch of online.

Maar of de zenders er nog opzitten denk ik niet,want teletekst wat met een niet geactiveerde kaart zichtbaar te maken was (de npo zenders bvb) is nu niks meer te zien.

Ik vraag me wel af,waarom die zendernamen dan er nog opzitten,en wat ze nu eigenlijk doen.

Of broeden ze in een groot geheim een nieuw plan,om toch nog dvb-t2 in belgie (terug) het leven in te roepen?

Want ik denk als ze medialaan meekrijgen,en hun prijs een beetje schappelijk houden,wel nog een bestaan is,in dvb-t(2).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...