Ga naar inhoud


Wie herkent dit gereedschap


gerrit B
Ga naar oplossing Opgelost door Vogelaar,

Aanbevolen berichten

Op een veiling een hele kist met gereedschap gekocht.

Veel rommel er tussen wat zo de kliko/gered gereedschap bak in kon maar dat had ik op de kijkdag al gezien.

Mij ging het om het professionele gereedschap wat er tussen zat.

Maar bij het sorteren kwam ik ook dit ding tegen

 

post-32015-0-06652800-1410605973.jpg

 

 

en hier dezelfde maar dan van dichtbij.

 

post-32015-0-66654000-1410606008.jpg

 

De kop is dus te draaien en kun je zowel links als rechtsom klikken, daarnaast is de kop die je rond kunt draaien voorzien van schroefdraad voor M5, M6, M8 en M10.

 

Ik kan me nog geen toepassing bedenken voor dit ding of hoe je die kunt gebruiken.

Wie herkent dit stuk gereedschap en weet wat je er mee kunt doen?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Wij gebruiken zoiets om draadeinden in bv vloeren te draaien waar we dan bv een rioolpijp aan kunnen ophangen.

 

Dus eerst gat boren in vloer, plug met schroefdraad in de vloer slaan, en dan met dit gereedschap een draadeind in de plug vast draaien.

2 x DM8000HD, DM800HDse, VU+ Ultimo 4K, VU+ Duo 4K SE met T90, Draaibare Triax 110, Deltastar gregorian 120, Laatste OpenPli, LG65UB980V 4K TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een veiling een hele kist met gereedschap gekocht. 

Kun je uit al  het gereedschap concluderen dat het een bepaald vakgebied was ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee uit de hele kist viel niets te herleiden daar zat nl. gereedschap in voor een elektricien met buigveren, kabel knippers en kabelstripgereedschap.

Sleutelgereedschap met ring/steek en dopsleutels van dubieuze kwaliteit maar ook van gedore, hazet

kapzagen, pijpensnijders en een hele bos schroevendraaiers maar dan ook van 10 voor 4 euro tot gedore, Wiha en Witte en tangen van knipex/gedore maar ook van merk hemelvaart.

 

Dus niet iets speciaal voor de elektricien, niet speciaal voor de loodgieter en ook voor de bouwvakker oid.

Meer iets voor een handige klusser die van alles wat heeft en zich er niet van bewust is dat er zeer mooi en duur gereedschap tussen zit.

 

Maar dat van de draaduiteinden in een plug oid draaien dat is de juiste. Ik heb hem al gevonden bij de groothandel en zo'n ding kost toch snel zo'n 40 euro.

Dat is dus wel een blijvertje aangezien ik binnenkort toch wil verbouwen en dan vast en zeker wel weer van dit soort dingen tegen zal komen voor de riolering ed. op gaan hangen in de kruipruimte.

 

De officiële naam is dus draadeind of houtdraaibout sleutel

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...