Ga naar inhoud


Langere reclameblokken bij NPO


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik lees hier diverse berichten, dat als de tv aanbieder naar ci+ of gesloten bakjes gaat, die eruit gaat.

Daarbij heb ik veel twijfel. Want bijna iedere tv kijker heeft zijn favoriete programma's, die hij/zij absoluut wil blijven zien, en dat weten ze.

Ze gaan morren, janken e.d. bij het invoeren van die ci+ of gesloten bakjes, maar toch blijven gebruiken.

En, misschien gaan ze dan die mensen die het zouden buiten zwieren zelfs extra betalen om toch reclame te kunnen doorspoelen.

Dit terzijde. Men wil zelfs bij de npo alle kosten of toch veel gaan innen via reclame inkomsten. Maar gaat dit blijven duren.

Zullen die zenders kunnen blijven bestaan de NPO,VRT,BBC,ARD/ZDF?

Bepaalden wel, maar anderen die het niet halen, mogen ze voor mij terug het kijk en luistergeld terug invoeren, als we daarvoor een goedgevuld aanbod krijgen.

Maar als ik de laatste dagen de besparingen bij de vrt lees, waar blijkbaar jullie NPO nog zwaarder moet bezuinigen, dan vraag ik mij af, of het maandelijkse bijdrage voor de tv aanbieder wel nog de moeite is. :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Iedereen heeft een breekpunt, waarbij het over en uit is.

Zelfs wanneer je dan niet meer je favoriete tv programma kunt zien, na een paar weken blijk je dat dan helemaal niet meer te missen.

 

Maar het media landschap komt steeds meer overeen met dat van de USA.

 

Waarbij ik dan met smart zit te wachten op de start van PBS, niet te verwarren met onze Publieke NTS/NOS/NPS/NPO of hoe dat morgen weer mag heten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

reguliere tv neemt al af door diverse streamingdiensten. als de mensen nog meer beprekingen gaan opleggen dan is het helemaal het einde van reguliere tv

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, mensen, 

 

Lees het artikel eens goed, nu kan je een plas pauze houden, als dit door gaat, kan je de grote boodschap er bij doen en meer is het niet

 

Per uur komt er géén reclamezendtijd bij, dat is een Europese regel waar ook NL zich aan moet houden.

 

Willen jullie een reclamevrije omroep, dan zal het kijkgeld van vroeger weer moeten worden ingevoerd om te laten zien wat het al niet kost om de betere programma's bij de NPO te houden.

Nu wordt het geïnd via de belastingen en is niet overzichtelijk.

 

Voor niks gaat de zon op, al de rest kost nu eenmaal geld.

 

En Dr.İJzerbout, je bent daar in het verre oosten niet erg op de hoogte van de NPO salarissen, die zijn al lang verlaagd en zij, nog zes mensen die wel meer verdienen, worden uit de eigen pot van de desbetreffende omroep betaald.

Nog even en je kunt uitgebreid naar de kroeg gaan om een biertje te halen tijdens de reclameblokken.

Laat dan de stukjes film en programma's weg tussen de reclameblokken, dan weet je zeker dat er geen kijkers meer overblijven.

De reden waarom ik geen RTL 4,6 etc kijk, is dat ik doodziek word van een kwartier reclame en tien minuten programma...

..doorslaan is ook een vak blijkbaar.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, vorig jaar was er al een bericht dat het doorspoelen van reclameblokken bij opnames in de toekomst niet meer mogelijk is maar je ook de mogelijkheid krijgt om wel door te spoelen maar dan moet je daar voor betalen.
Op een of andere manier moet er dus een code meegezonden worden die aangeeft wanneer er reclame is.
Als een fabrikant nu eens een ontvanger maakt die tijdens reclame het geluid automatisch uit zet, dan kun je gerust even wat anders gaan doen zolang je niets meer hoort. Zodra het geluid weer terug komt, kun je weer voor de TV plaatsnemen.
Ik weet zeker dat zijn marktaandeel flink gaat stijgen als er zo'n voorziening op zit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach vroeger was het allemaal veel makkelijker. We betaalden toen kijk en luistergeld. Het geld dat daarmee opgehaald werd ging naar de omroepen want daarvoor betaalde je. Men betaalde toen per huishouden een bedrag en dat was best veel. Dat werd gezien door onze regering en die bedacht toen een manier om aan dat geld te kunnen komen. We schaffen het kijk en luistergeld af en heffen via de belastingen een bijdrage. De omroepen krijgen dan geld via de staat. Het leverde veel meer geld op omdat immers iedereen met een inkomen ging betalen en het was ineens een bijdrage waardoor niet alle geïnde inkomsten naar de omroepen hoefde. Vervolgens draai je de kraan naar de omroepen verder dicht en er blijft nog meer geld voor de staat over. Waar vroeger dus 100% van de inningen naar de omroepen ging is dat nu bijvoorbeeld nog maar 60%. Tel uit je winst.

 

Zelfde truckje hebben ze al eerder uitgevoerd met de wegenbelasting. 100% van die belasting moest ook daadwerkelijk gebruikt worden voor de aanleg en onderhoud van de wegen. Nu heet het houderschapsbelasting en kan men doen met de poen wat ze willen.

 

Tip voor onze regering: Schaf ook de houderschapsbelasting af en laat iedereen met een rijbewijs een heffing betalen.

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben ons veel te lang laten naaien, voor een door ons zelf betaalt abo hebben we steeds meer reclame moeten slikken, terwijl we betalen voor programma's te zien, dus de zendtijd die reclame inpikt is in feite een bedrog op ons betaalde abo.

 

Dus is het hoogtijd om hier eens stevig op te reageren, dus bij teveel reclame een vergoeding voor de gedupeerde kijker/betaler, en bij werkelijk teveel reclame het betreffende kanaal gratis aanbieden, want de omroep pikt hier dus duidelijk van beide kanten centen binnen, enerzijds betalen wij voor een volledige programatie, en anderzijds laat hij zich nog eens rijkelijk betalen door al die bedrijven die reclame plaatsen.

 

Hoogtijd dat hier eindelijk eens komaf mee gemaakt word.

 

Ik wil alvast voor reclame vrije zenders goed betalen, maar voor zenders met reclame die nog binnen de perken blijft gaat het abo bedrag naar omlaag, bij een overvloed aan reclame op de zender dus helemaal gratis.

 

Dus in de toekomst vragen wij een vergoeding omdat men onze betaalde zender(s) volstopt met publiciteit, en onze programma's hiermee flink inkort ( reken maar eens uit per jaar wat je verliest).

Als je de prijzen die ze vragen per seconde dewelke ze aan de bedrijven aanrekenen weet je al vlug dat deze goudmijn niet op onze kap moet terechtkomen.

Het is er met de jaren ingeslopen en het word op deze manier als een beetje normaal aangezien, terwijl men ons eigenlijk alleen maar oplicht door ons heel veel programma tijd af te pakken en in te vullen met zeer duur betaalde reclame waar wij nooit om hebben gevraagd, terwijl de abo prijzen alleen maar in oplopende lijn hebben bestaan.

 

Denk niet dat de omroepen dit bedrog kunnan blijven vasthouden , en ze moeten niet zeuren dat het anders onbetaalbaar zou zijn, ze laten zich zeer ruim vergoeden.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben ons veel te lang laten naaien, voor een door ons zelf betaalt abo hebben we steeds meer reclame moeten slikken, terwijl we betalen voor programma's te zien, dus de zendtijd die reclame inpikt is in feite een bedrog op ons betaalde abo.

 

Dus is het hoogtijd om hier eens stevig op te reageren, dus bij teveel reclame een vergoeding voor de gedupeerde kijker/betaler, en bij werkelijk teveel reclame het betreffende kanaal gratis aanbieden, want de omroep pikt hier dus duidelijk van beide kanten centen binnen, enerzijds betalen wij voor een volledige programatie, en anderzijds laat hij zich nog eens rijkelijk betalen door al die bedrijven die reclame plaatsen.

 

Hoogtijd dat hier eindelijk eens komaf mee gemaakt word.

 

Ik wil alvast voor reclame vrije zenders goed betalen, maar voor zenders met reclame die nog binnen de perken blijft gaat het abo bedrag naar omlaag, bij een overvloed aan reclame op de zender dus helemaal gratis.

 

Dus in de toekomst vragen wij een vergoeding omdat men onze betaalde zender(s) volstopt met publiciteit, en onze programma's hiermee flink inkort ( reken maar eens uit per jaar wat je verliest).

Als je de prijzen die ze vragen per seconde dewelke ze aan de bedrijven aanrekenen weet je al vlug dat deze goudmijn niet op onze kap moet terechtkomen.

Het is er met de jaren ingeslopen en het word op deze manier als een beetje normaal aangezien, terwijl men ons eigenlijk alleen maar oplicht door ons heel veel programma tijd af te pakken en in te vullen met zeer duur betaalde reclame waar wij nooit om hebben gevraagd, terwijl de abo prijzen alleen maar in oplopende lijn hebben bestaan.

 

Denk niet dat de omroepen dit bedrog kunnan blijven vasthouden , en ze moeten niet zeuren dat het anders onbetaalbaar zou zijn, ze laten zich zeer ruim vergoeden.

Lees mijn bijdrage eens!

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, voor zover mijn kennis gaat is abonnementsgeld enkel en alleen voor de provider (canaaldigitaal / ziggo / upc / caiway) en dat betaal je zodat je de programmas mag ontvangen. Maar daarmee is de inhoud nog niet betaald. Die commerciele zenders betalen dat uit reclame en de NPO krijgt hiervoor geld van het rijk en vult dat aan met reclameinkomsten.

Ze moeten bij de NPO gewoon voor alles en iedereen die balkenende norm instellen en als ze daar niet mee kunnen leven: hups de keien op. Een jaartje later mist niemand die graaiers meer.

Niemand verplicht je om naar commerciele televisie te kijken en ik kan er prima buiten maar voor de NPO ligt dat toch anders aangezien een stukje van mijn salaris daar naar toe gaat wil ik daar ook wat voor terug hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, .........

 

aangezien een stukje van mijn salaris daar naar toe gaat wil ik daar ook wat voor terug hebben.

Juist en van dat stukje salaris gaat steeds minder naar de NPO. Dus dat er op jaarbasis stel 100 euro van jouw salaris wordt ingehouden en er maar 60 euro bij de NPO terechtkomt. Waar blijven die andere 40 euro?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar blijven die andere 40 euro?

 

Is daar de wet WOB niet voor bedacht...? Voor wie het echt zou willen weten moet daar dan maar gebruik van maken.

We zouden als belastingbetalers ook kunnen eisen dat iedere penning naar de NPO toegaat maar weet je, ik vind het wel best: uitpersen die NPO. En als ze het presteren om meer en irritantere reclame te tonen krijgen ze voor straf volgend jaar nog minder deel van het rijk.

Of we pakken ze gewoon een kanaal af, terug naar ned1 en ned2 en streep door die themazenders. Dat scheelt aardig in de kosten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet waarom men een hekel heeft aan reclame. Ik vind het heerlijk een pauze tussendoor. Dat maakt een film kijken heel wat minder vermoeiend en kun je je beter concentreren op het vervolg. Bovendien vind ik de reclames ook leuk  (denk eens aan de RIO reclame van Centraal Beheer). En verder krijgen de bedrijven meer omzet en daar profiteren we allemaal van.

Tenslotte begrijp ik de puristen niet. Als je een satelliet hebt, kijk je naar commerciële zenders. En dan kraken ze onze NL zenders af terwijl ze met alle plezier naar Sat 1 kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...