Ga naar inhoud


Nadert satelliet-tv een langzame dood?


Michel

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Misschien wil men geen herhaling van het Premiere debacle, en is daarom alles dichtgetimmerd.

Canaldigitaal is een van de laatste providers waar een betrekkelijk vrije keuze is, van hardware.

Alleen hoe lang nog.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, denk het niet, Sky Duitsland en Sky Italia trekken hun eigen plannen. Al jaren.

Vandaar mijn reactie a la "Moet er niet aan denken dat Sky de zaak hier gaat runnen."  Als dat gebeurt, zullen velen nog met weemoed aan de huidige CDS tijd gaan terugdenken. "Aan de tijd dat je nog wat te kiezen had." In het VK levert Sky zelfs die gekke ovale schoteltjes met lnb. Nog erger dan Sky in Duitsland nu al doet met die dichtgetimmerde ontvangers (Ook a la VK.). 

Waarom altijd maar denken dat het beter kan? De eerste rel rond Ziggo is al in volle gang, en de fusie moet nog beginnen.

 

Wat je ook van CDS (terecht) mag vinden, het kan nog erger.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spreekwoord zegt, het gras is altijd groener bij de buren.

Totdat men eens die buren gaat ontdekken.

Maar in Nederland lukt het nog om sport en filmkanalen aan te bieden, wat hier ondenkbaar is.

Ik denk niet, dat er van omringende landen interesse is in Vlaanderen/belgie en Nederland.

Vooral in belgie, is alles bijna in handen van één aanbieder, en ik denk, dat investeerders die interesse zouden hebben, dit wel goed weten. Want de meesten nemen, wat ze van bij hen thuis ingelepeld krijgen, en dat is in meer dan 90% kabel.

Zelfs toen mijn broers oudste dochter verhuisde, vroeg ze zich zelf niet eens af, bestaan er andere mogelijkheden van ontvangst.

Nee, daar was prompt gezegd, dat ze naar de kabelaar gingen gaan voor een aansluiting.

Waar ik woon, zijn ze met bijna één hand te tellen, de sat verkopers. zelfs grote advertentie's van o.a. TVV zijn er zo goed of niet meer, en in de winkel is daar bijna niks van te vinden. Ik heb zelfs de indruk dat die winkel het tegen hun gedacht doet, maar ben daar niet zeker van.

Dan heb je nog van die specifieke winkels met only TVV materiaal, en wij ervaren weten wel beter. Maar door die gebrekkige producten, die tvv soms levert, wordt schotelontvangst een schadelijke reputatie aangedaan. Want probeer maar eens een leek te overtuigen om bvb een 80 cm schotel te nemen ipv een 60. Ondanks dat ze er niks van kennen, geloven ze nog eerder de info van een aanbieder, dan iemand, die al jaren ervaringen heeft, en het een en ander heeft meegemaakt. En als je ze dan naar forums krijgt zoals deze bvb, dan lopen ze nog verder weg, als ze al die technische details lezen.

Ik wil hier niets in het zwart trekken, er is veel info, voor de net beginner en de gevorderde, maar een newbee, schrikt wel even.

Maar ik denk dat de evolutie of revolutie, niet zo gunstig is voor sat ontvangst. wie gaat bvb nu nog antenne's plaatsen en zenders kopen, om te communiceren, als het ook kan via het net en smartphone's. Je kan hen ook de ware hobby van het zenden niet bijbrengen, dat het meer is dan praten alleen, net zoals satelliet ontvangst meer is dan tv zien alleen.

De interesse's zijn weg, en na een stress werkdag, en nog een hoop huiswerk, hebben de meesten dan waarschijnlijk geen zin meer om te spelen met satelliet ontvangst, maar willen enkel tv zien zo eenvoudig mogelijk zonder problemen, of hun ander media.

Satelliet zal volgens mij nooit verdwijnen, maar echter sterk verminderen, en enkel degene, die verder willen zien dan hun land en hun aanbieder, zal deze vorm van tv ontvangst nog gaan gebruiken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht hier zojuist een sprookje te hebben gelezen. Maar ja, fantaseren mag.

Maar zolang de rechten per land of gebied geregeld wordt, is dit enkel een illusie.

En volgens mij, zal dit ook zo blijven.Niemand zal bevelen, hoe America zich moet gedragen. Sommigen gaan mij tegenspreken, maar uit het verleden, blijkt wel dat America waar Hollywood zit, zich niet zal laten bevelen.

Hier wordt cd zwart gemaakt. Deels mogelijk hun fout, maar een tv aanbieder, moet zich volledig schikken naar de wil van degene die rechten verkopen. Als zij zich niet schikken, dan mogen ze gewoon dit kanaal of kanalen niet uitzenden.

Herinner mij nog het analoog uitzendtijd, dat BskyB eerst moest bewijzen, dat ze een waterdicht coderingssysteem hadden, vooraleer ze een bewuste serie mochten uitzenden. Een kaartswap was het gevolg, en dat kost hen dan ook weer handenvol centjes. En wil je de abonnee er niet laten voor opdraaien, en klantvriendelijk overkomen, dan doe je dit best gratis.

Ik durf zelfs stilletjes uit te spreken, dat rechten organisatie's een geheel deel zullen bepalen, wanneer of hoelang satelliet nog zal blijven bestaan.

Want zeg nu zelf, via kabel, ip, of glas, is er veel meer controle mogelijk, dan bvb bij satelliet.

Je kunt me een dromer noemen, een visionair of wat dan ook. Maar ik ga nog steeds uit van de grondgedachte van Europese eenwording. En dat betekent dat er op een gegeven moment ook deze gedachte in satellietland moet postvatten. En mijn vaste overtuiging is, dat dat ook gebeuren gaat met de satellietwereld. Je kunt dat proces niet tegenhouden. In plaats van het strakke denken over grenzen, komt er een moment, dat we de Poolse of Roemeense of zelfs turkse betaalzenders mogen ontvangen.

De energiewereld heeft ook potdicht gezeten, nu zijn veel maatschappijen al geinternationaliseerd.

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De energiewereld heeft ook potdicht gezeten, nu zijn veel maatschappijen al geinternationaliseerd.

Maar of het daar nou beter van is geworden? Hoe vaak worden we niet uit de droom geholpen door de weerbarstige realiteit? 

Ik heb nu al een schrikbeeld van Sky Europe. Met allemaal dichtgetimmerde SKY-CI+-kastjes in heel Europa en standaard bijgeleverde kleine schotels gericht op allemaal spotbeams. Allemaal verplichte kost bij het af te sluiten abonnement.Nee, dank je.

Ik moet het allemaal nog zien met die "grenzeloze" droom.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen moet je degene die de rechten verkopen, dit doen geloven.

Maar Europa is nog héééél ver weg van ééééééééééééén  :(  :angry:

Zou graag zeggen waarom, maar dat is dan weer top offic.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Engeland en ik zou zeker niet willen dat Canal Digitaal door Sky overgenomen wordt ofzo. Ze hebben nu zelfs nieuwe schoteltjes met een ander soort kabel naar de ontvanger die alleen bij de nieuwe Sky-ontvangers past en je dus niet in een andere receiver kan doen. Ik heb een oude stijl Sky dish aan mijn huis, die hing er al toen ik hier ging wonen, en heb dat ding gewoon gedraaid naar 19 oost en mijn eigen receiver erop aangesloten. Dat schijnt dus niet meer te kunnen (al weet ik niet of je niet gewoon wat kan knutselen met die kabel). Britse TV heb ik via DVB-T.

aangepast door Marten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit doet me denken aan al die verschillende aansluitpluggen die de fabrikanten van mobieltjes erop na hielden.

Daar heeft de EU nu een stokje voor gestoken met de mini usb.

Ik zie die brutale SKY dezelfde trucs nu uithalen. Maak me oprecht zorgen over de machtspositie die ze Europees aan het opbouwen zijjn.

Niet goed voor de echte schotelliefhebber.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen moet je degene die de rechten verkopen, dit doen geloven.

 

Klopt die verkopen hun rechten liefst zo duur en zo vaak mogelijk. Een europa betekend voor hun een flinke aderlating.

Tel maar uit hoeveel landen dat dit scheelt. Maar ook dat zal ooit eens veranderen tussen nu en 10 jaar.

Verwacht dat over 10 jaar mediawetten en copyright er heel anders uitziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan kan het zijn, dat het kolf (sat ontvangst) al verdronken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwacht dat over 10 jaar mediawetten en copyright er heel anders uitziet.

Dat had 10 jaar geleden al gemoeten. Nog steeds laat EU actie op zich wachten, terwijl er op allerlei andere terreinen wel sneller kan worden gehandeld. Zoals een onzinnige stofzuigerrichtlijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had 10 jaar geleden al gemoeten. Nog steeds laat EU actie op zich wachten, terwijl er op allerlei andere terreinen wel sneller kan worden gehandeld. Zoals een onzinnige stofzuigerrichtlijn.

 

Maar dat van die rechte bananen, komkommers en vierkante tomaten had toch wel iets.

Miljoenen worden daar in Brussel over de balk gegooid, die sat markt moet helemaal open gebroken worden,

want je bent allemaal burger van één? Europa.

 

En let op, die luchtbel van Murdoch, Sky genoemd, klapt nog wel eens helemaal uit elkaar.

Voor de ouderen onder ons, ooit hadden we in Nederland Verolme, het kon niet op, resultaat, failliet gegaan.

Marktwerking maakt meer kapot dan je lief is.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen marktwerking nog meer. Dat systeem is overal failliet behalve in Noord-Korea en Cuba.

 

Turkije ligt overigens niet in de EU en gezien de meer oostelijke beweging van de politiek in Turkije lijkt dat ook nooit meer te gebeuren, dus daar geldt de discussie niet voor.

 

De uitzendrechtenkwestie geldt niet alleen voor de satelliet, maar ook voor verspreiding via internet. Openbreken van die rechtenmarkt zal de satellietwereld dan ook niet specifiek helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen marktwerking nog meer. Dat systeem is overal failliet behalve in Noord-Korea en Cuba.

 

Turkije ligt overigens niet in de EU en gezien de meer oostelijke beweging van de politiek in Turkije lijkt dat ook nooit meer te gebeuren, dus daar geldt de discussie niet voor.

 

De uitzendrechtenkwestie geldt niet alleen voor de satelliet, maar ook voor verspreiding via internet. Openbreken van die rechtenmarkt zal de satellietwereld dan ook niet specifiek helpen.

 

 

Heb ik het over Turkije gehad dan, ook al woon ik niet in de EU, dan kan ik nog wel een mening hebben.

Dit artikel gaat eigenlik over of sat ontvangst nog lang blijft bestaan en dat geld niet alleen voor Europa, maar voor de hele wereld.

 

En geen marktwerking?, alles dat de laatste jaren is verkwanseld aan marktwerking, is alleen maar duurder geworden.

 

Als Murdoch de baas kan worden over heel Europa, dan wordt alles nog meer dicht getimmerd als nu.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...