Ga naar inhoud


Nadert satelliet-tv een langzame dood?


Michel

Aanbevolen berichten

Canaldigitaal kan misschien verdwijnen, maar de commerciële zenders zullen altijd blijven uitzenden via de sat , daar ben ik zeker van .

Zij deden het in begin ook zelfstandig als ik mij goed herinner . Luxcrypt weet je nog ? ;-)

aangepast door chukky2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat de discussie weer zo naar Canaldigitaal getrokken wordt, daarmee wordt dit weer het zoveelste topic over CD. Tegen alle zwartkijkers wil ik drie dingen zeggen. Ten eerste als CD er zo slecht voor zou staan, zouden ze Kabeldeutschland niet gekocht hebben. Ten tweede, de satelliethobby is zo leuk, dat het bij veel mensen om meer gaat dan alleen tv kijken. Ten derde, de prijsstelling is niet zo slecht, het is nog steeds betaalbaar temeer als je tegenover het aantal te ontvangen zenders zet.

Wel vind ik dat CD en andere providers af moeten van hun regressieve beleid, maar dat is een volledig ander onderwerp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik denk dat CD er in Nederland wel degelijk een heel stuk slechter voor staat dan 6-7 jaar geleden, maar de M7 groep als geheel zal met diverse aanbieders in andere landen er als geheel vast wel redelijk voor staan. Ze zijn niet voor niets begonnen met internet en kabel TV natuurlijk. Je zegt het zelf al. ;)

 

De vraag/stelling was dan ook niet voor niets of Satelliet TV in Nederland en België een langzame dood sterft en dat lijkt gezien de tendens toch wel het geval te zijn.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet wordt door diverse zaken kapot gemaakt, en dit door mensen die op zweet van anderen geld proberen te verdienen.

Er zijn zoveel leuke zaken op internet, zoveel keuze mogelijkheden wat betreft hoe je het ontvangt, je hardware heb je voor 90% in de hand. Helaas door diversiteit, zijn de aanbieders verplicht, hun beveiligingen te verscherpen, met alle gevolgen van dien.

Als je dan belgie erbij betrekt, dan heb je mede door exclusiviteit contracten, dat satelliet tv totaal kapot gemaakt wordt.

Mijn sat ontvangst is van mij prioriteit. gevolgd door streaming en laatst kabel.

En zoals sprietje en anderen zeggen, geeft o.a. cd het geluk van zijn buitenlandse (ahum in Nederland ingeschreven) abonnee's.

Maar als de degene die de rechten verkopen, plotseling eisen dat cd controle uitvoert, dat hun signaal enkel in nederland kan worden ontvangen, dan kan cd 2 zaken doen indien mogelijk. Het contract stopzetten met die zender(groep), of op hun eisen ingaan. Helaas zal in beide gevallen abonnee's verdwijnen.

Hoe ook cd of tvv hun best wil doen, zij zijn echter veel afhankelijk van de eisen van de zender(groepen) die ze aanbieden.

Maar ik heb sat ontvangst zonder die M7, en kan beslist er zonder, maar de dag dat mijn MTV kaartje ermee ophoud, dan vrees ik ook, dat sat tv zal verminderen, maar dan zal ik als woede als dit nog niet gebeurd is de kabel ook buiten zwieren en enkel aan straeming tv doen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk persoonlijk dat Canal Digitaal stop met het bestaan ervan.....

Er moet een strategie zitten onder de aankoop van Kabeldeutschland. En dat zegt voor mij een heleboel hoe er achter de schermen gedacht wordt. Misschien een groter aanbod aan zenders, die ook voor de NL markt beschikbaar komt. Als CD die mogeljkheden erbij gaat trekken, kunnen ook de betaalde zenders in het pakket overgenomen. En dan wordt het opeens veel aantrekkelijker voor de consument. 

Stel je eens voor dat we daarmee ook commerciële zenders af kunnen nemen. Stel je eens voor, dat je opeens een internationaal pakket aangeboden met bv. Sky Bundesliga of andere Sky zenders op de satelliet. Net zoals ze nu al Britse zenders erbii aanbieden. Dan kunnnen ze beginnen met de Franse zenders.Het kan dan een heel aantrekkelijk pakket worden. En als ze dan ook nog clines gaan aanbieden en de beste tuners, kunnen ze een heel uit komen. Dan hoef je geen verschillende stb's op te sturen. Met cccam kan dat allemaal tegelijk.

Voeg dan ook een nieuw soort tuners, de Dreambox, VU+ of wat dan ook, en je hebt een groot pakket dat veel aantrekkelijk is dan kabel.

Ik zie nog voldoende mogeijkheden voo CDS, maar dan moeten ze gewoon slimmer omgaan met de markt.

Als CD zo'n  pakket samenstelt, zullen een veel sterkere positie hebben 

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat CD er in Nederland wel degelijk een heel stuk slechter voor staat dan 6-7 jaar geleden

Dat mag deels te wijten zijn aan CDS zelf, maar is ook het gevolg van autonome ontwikkelingen zoals glasvezel en schotelverboden en de populariteit van 3 in 1 pakketten. .

Als in Nederland meer gebruik zou worden gemaakt van GSO's, zou CDS er wellicht beter voorstaan. Maar die zijn nou eenmaal niet zo gebruikelijk in NL vergeleken met een land als Duitsland.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als in Nederland meer gebruik zou worden gemaakt van GSO's, zou CDS er wellicht beter voorstaan

 Waarom zou je voor GSO gaan.

 

het is toch veel makkelijker en goedkoper om gewoon een coax of telefoonpaar te trekken naar elk appartement.

Geen onderhoud, elke bewoner beslist zelf wie of wat hij afneemt.

 

Hier in de buurt (in België !!!)is er ooit op een woonwijk een GSO gebouwd.

Even ging het goed, maar dan begonnen er veranderingen te komen, apparatuur die stuk gaat of niet meer voldoet, en er is niemand die er wat van kent. 

Na een paar jaar is men terug overgeschakeld op de kabel.

Alle problemen opgelost.

 

mvg

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er moet een strategie zitten onder de aankoop van Kabeldeutschland. En dat zegt voor mij een heleboel hoe er achter de schermen gedacht wordt.

 

 

Wat dacht je van risicospreiding en vergroting van je marktaandeel... als het aantal sat klanten al jaren terugloopt en je al diverse marketing truukjes achter de rug hebt:

Wie herinnert zich nog de reclame voor satteliet op tv: "Er zit wat moois in de lucht!"

Het vele gebel tot vervelens aan toe van callcenter medewerkers

De vele "proef" acties op extra paketten met slinkse automatisch jaarabonnement acties

De anticardshare acties zoals de 4 sid lock.

 

En als je ondanks alle acties geen vergroting van je marktaandeel vergaart dan moet je toch wat anders.

Het kan ook maar zo dat ze straks ineens zeggen: dat hele nederlandse en belgische sat het was leuk maar wij doen het niet meer:

Hoge investeringen en weinig rendement.

Eerst ff zoeken naar wat overname candidaten en als niemand zich meldt hups zo de stekker eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook maar zo dat ze straks ineens zeggen: dat hele nederlandse en belgische sat het was leuk maar wij doen het niet meer:

Hoge investeringen en weinig rendement.

Eerst ff zoeken naar wat overname candidaten en als niemand zich meldt hups zo de stekker eruit.

Zo moet de voorganger Canal+ indertijd al gedacht hebben.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er moet een strategie zitten onder de aankoop van Kabeldeutschland. En dat zegt voor mij een heleboel hoe er achter de schermen gedacht wordt. Misschien een groter aanbod aan zenders, die ook voor de NL markt beschikbaar komt. Als CD die mogeljkheden erbij gaat trekken, kunnen ook de betaalde zenders in het pakket overgenomen. En dan wordt het opeens veel aantrekkelijker voor de consument. 

Stel je eens voor dat we daarmee ook commerciële zenders af kunnen nemen. Stel je eens voor, dat je opeens een internationaal pakket aangeboden met bv. Sky Bundesliga of andere Sky zenders op de satelliet. Net zoals ze nu al Britse zenders erbii aanbieden. Dan kunnnen ze beginnen met de Franse zenders.Het kan dan een heel aantrekkelijk pakket worden. En als ze dan ook nog clines gaan aanbieden en de beste tuners, kunnen ze een heel uit komen. Dan hoef je geen verschillende stb's op te sturen. Met cccam kan dat allemaal tegelijk.

Voeg dan ook een nieuw soort tuners, de Dreambox, VU+ of wat dan ook, en je hebt een groot pakket dat veel aantrekkelijk is dan kabel.

Ik zie nog voldoende mogeijkheden voo CDS, maar dan moeten ze gewoon slimmer omgaan met de markt.

Als CD zo'n  pakket samenstelt, zullen een veel sterkere positie hebben 

Dacht hier zojuist een sprookje te hebben gelezen. Maar ja, fantaseren mag.

Maar zolang de rechten per land of gebied geregeld wordt, is dit enkel een illusie.

En volgens mij, zal dit ook zo blijven.Niemand zal bevelen, hoe America zich moet gedragen. Sommigen gaan mij tegenspreken, maar uit het verleden, blijkt wel dat America waar Hollywood zit, zich niet zal laten bevelen.

Hier wordt cd zwart gemaakt. Deels mogelijk hun fout, maar een tv aanbieder, moet zich volledig schikken naar de wil van degene die rechten verkopen. Als zij zich niet schikken, dan mogen ze gewoon dit kanaal of kanalen niet uitzenden.

Herinner mij nog het analoog uitzendtijd, dat BskyB eerst moest bewijzen, dat ze een waterdicht coderingssysteem hadden, vooraleer ze een bewuste serie mochten uitzenden. Een kaartswap was het gevolg, en dat kost hen dan ook weer handenvol centjes. En wil je de abonnee er niet laten voor opdraaien, en klantvriendelijk overkomen, dan doe je dit best gratis.

Ik durf zelfs stilletjes uit te spreken, dat rechten organisatie's een geheel deel zullen bepalen, wanneer of hoelang satelliet nog zal blijven bestaan.

Want zeg nu zelf, via kabel, ip, of glas, is er veel meer controle mogelijk, dan bvb bij satelliet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De satelliet zal niet ten onder gaan, Canaldigitaal wel op satelliet, want waarom hebben ze internetaanbieder Online overgenomen?

 

IPTV en kabel TV zal zolang glasvezel nog niet ruim beschikbaar is de klanten binnen halen, maar glasvezel kent niet zoals de kabel wel concurrentie op het zelfde draadje, zo ook IPTV. Ik heb begrepen dat glasvezel wat langzamer aangelegd wordt dan voorheen, maar stoppen zal het zeker niet. IPTV is de voorloper van glasvezel, dus wordt het bij diverse aanbieders al naast elkaar aangeboden, waar het beschikbaar is kan men overstappen. Nu is glasvezel sneller en duurder, de vraag of iemand daar op zit te wachten is wel iets waar ze rekening mee zullen moeten houden. Vraag en aanbod moeten op elkaar zijn afgestemd, daar faalt CDS.

 

Ik heb met veel plezier nog steeds een STB-pakket, maar kijk nauwelijks naar de commerciële rotzooi wat meestal 3 maal het zelfde is. Hoewel ik nog jaarlijks voor mijn kaartje betaal, de vrij te ontvangen DVB-T zenders kijk ik al een tijdje langer i.v.m. het opnieuw aanschaffen van de nodige satelliet spullen, maar wat er met mijn huurwoning gaat gebeuren, die zou al verschillende malen geslopt zijn, dus dan ben ik automatisch wat voorzichtiger met grote investeringen, wie zegt dat ik op de nieuwe nog onbekende locatie wel vrij uitzicht heb om de satellieten te ontvangen?! Ik hoop in 2015 meer duidelijkheid te krijgen, maar zo gaat het ieder jaar vanaf 2006 al, over 2 jaar misschien

 

Als CDS bij mij binnen wil blijven komen, dan moeten ze mij niet pesten, maar met wat lekkers lokken, echter moet dat wel aan mijn wensen voldoen. (vraag en aanbod)

 

BVN zal voorlopig wel te ontvangen blijven, heelijk ongecodeerd en zonder reclame 3 maal per dag het zelfde programma voor het geval ik iets gemist heb, maar ik kijk ook regelmatig op uitzendinggemist dat gratis is, alleen het beeld is iets minder, het voldoet.

 

Satelliet TV zal denk ik wel blijven bestaan, maar ik denk ook dat een hoop mensen CDS er uit gaan gooien, IPTV of glasvezel nemen en de schotel voor de GRATIS aanvulling zal gebruiken, want zonder CDS zit er wat beters in de lucht.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een overname van CD/TVV dringt zich duidelijk op, en dan door een provider die van wanten weet, zoals we die in omringende landen kennen.

 

En een aanpassing door de EU voor al dat over beschermende gedoe over uitzendrechten en landelijke beperkingen, met andere woorden een EUROPA uitzend regeling die niet aan die kleine landgrenzen vast blijft houden.

 

http://europa.eu/rapid/press-release_SPEECH-14-13_en.htm

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een overname van CD/TVV dringt zich duidelijk op, en dan door een provider die van wanten weet, zoals we die in omringende landen kennen.

 

En een aanpassing door de EU voor al dat over beschermende gedoe over uitzendrechten en landelijke beperkingen, met andere woorden een EUROPA uitzend regeling die niet aan die kleine landgrenzen vast blijft houden.

 

http://europa.eu/rapid/press-release_SPEECH-14-13_en.htm

 

Neen liever niet.  Moet er niet aan denken als we de problemen moeten gaan ervaren van de klanten van Sky en Canal+

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen liever niet.  Moet er niet aan denken als we de problemen moeten gaan ervaren van de klanten van Sky en Canal+

 

Willy

 In Duitsland mag het debacle van Premiere dan geleid hebben tot een wederopstanding abonnee tv door Sky Deutschland, als ik het aanbod aan schotelontvangers in de detailhandel van Duitsland van NU vergelijk met dat van een jaar of 5 terug, is het verschil rampzalig. Je lijkt alleen nog vrije schotelkeus te hebben.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...