Ga naar inhoud


Nadert satelliet-tv een langzame dood?


Michel

Aanbevolen berichten


Ja, maar dan flirt je met de term "discriminatie" die hier toch heel gevoelig ligt.

En ja, cd of die nog lang zal blijven bestaan weet ik niet, het gaat trouwens over een langzame dood van sat tv ontvangst, waarvoor je CD,TVV of eender welke provider niet nodig hebt. Ik ben sat tv kijker zonder M7, maar wel met een MTV card en een beschamend? :confused: hallo tv kaartje. ;)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgensmij is er niets aan de hand zolang je het maar niet over zwarte of bruine schotels hebt ;)

 

Voor het Nederlands en Belgisch grondgebied is sat tv op termijn een hopeloos verloren zaak.

De enigen die er belang bij hebben (wegens geen alternatief) zijn de Nederlanders en Belgen in het buitenland.

Kortom voor een M7 provider die enkel op sat tv mikt is het einde wel in zicht.

Maar sat tv dood? Absoluut niet. Er zit zoveels moois in de lucht en laten we wel wezen met een sat beam bereik je zoveel huishoudens zonder noemenswaardige infrastructuur daar blijft nog tot in lengte van dagen aanbod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar dan flirt je met de term "discriminatie" die hier toch heel gevoelig ligt.

En ja, cd of die nog lang zal blijven bestaan weet ik niet, het gaat trouwens over een langzame dood van sat tv ontvangst, waarvoor je CD,TVV of eender welke provider niet nodig hebt. Ik ben sat tv kijker zonder M7, maar wel met een MTV card en een beschamend? :confused: hallo tv kaartje. ;)

Ach, als je ze ziet als doelgroep om de satellietmarkt te redden, zie ik geen enkele aanleiding om daar discriminatie in te lezen. Eerder andersom, namens elke schoteleigenaar; MEER MARROKANEN, dan kan de satellietmarkt overleven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

IPTV van KPN is in de basis duurder dan sat tv VAB CDS maar omdat ik toch een snel internet abonnement nodig heb worden diverse diensten daardoor gesubsidieerd zoals gratis opnemen in de cloud, pluspakket, spotify enz.

 

Maar nogmaals, de gemankeerde sportpakketten hebben de doorslag gegeven.

 

Ik mis overigens vrijwel geen zenders, ik heb de sat nog wel maar er zijn weken dat het kastje niet aangezet wordt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neptunus,

ik geloof je.

maar sat ontvangst is voor FTA duitsland en FTA UK wel belangrijk voor me (wellicht ook voor anderen)

ik wil die derden uit duitsland niet missen

ik wil die extra BBC / ITV niet missen

Radio of TV

maar IPTV van KPN is prima, ongekend in huis meervoudig kijken goed

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat hier ook vergeten wordt is dat ik eigenlijk helemaal niemand ken van rond mijn leeftijd (35) en jonger die enigzins geinterreseerd is in andere zenders dat de commerciele.

 

Zelfs NPO wordt slecht bekeken door 'de jeugd'.

 

Wat moet je ook met die bagger? Dat politiek correct geneuzel hangt me al jaren de keel uit en daarom kijk ik er helemaal niet meer naar.

En al helemaal niet naar de NOS met hun gekleurde "nieuws".

 

aangepast door Michel
on topic blijven a.u.b.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik kijk naar mijn klanten zijn er toch veel overgestapt van schotel naar kpn.

Vooral zoals begin dit jaar het stoppen met sd kanalen en overgaan naar hd.

waardoor veel mensen vooral op hun 2e ontvanger een hd ontvanger hebben moeten aanschaffen.

Hier in twente willen veel mensen de duitse zenders zien.

Zouden deze ook volop via kpn te zien zijn denk ik dat de helft overstapt en schotel toch een langzame dood sterft.

Nu is op dit moment cogas bezig te stoppen met ziggo en hiervoor caiway te nemen.

Dit is gedaan om onder andere ook het buiten gebied te voorzien van glasvezel.

Ziggo wou dit niet.

Dus over een aantal jaar een echte concurrent voor cd er bij, en daarmee denk ik einde verhaal voor cd in twente.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgensmij is er niets aan de hand zolang je het maar niet over zwarte of bruine schotels hebt ;)

 

Voor het Nederlands en Belgisch grondgebied is sat tv op termijn een hopeloos verloren zaak.

De enigen die er belang bij hebben (wegens geen alternatief) zijn de Nederlanders en Belgen in het buitenland.

Kortom voor een M7 provider die enkel op sat tv mikt is het einde wel in zicht.

Maar sat tv dood? Absoluut niet. Er zit zoveels moois in de lucht en laten we wel wezen met een sat beam bereik je zoveel huishoudens zonder noemenswaardige infrastructuur daar blijft nog tot in lengte van dagen aanbod.

CD voor België en TVV voor Nederland, dan zouden het er heel veel zijn, niet?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet tv voor de "gewone" nederlander heeft geen enkele meerwaarde meer.Jaren geleden toen je eigenlijk (nog) geen andere keuze had liet je UPC links liggen i.v.m slechte kwaliteit / prijsverhouding en kon je kiezen voor de vrijheid van de schotel en was je investering goed besteed...Nu in deze crisis tijden waar men ieder dubbeltje 3x moet omdraaien en je vaak mooie aanbiedingen krijgt of kunt afdwingen bij de verschillende IPTV aanbieders heeft satelliet tv een veels te hoge instapprijs een beetje gezin is al ruim 600 tot 1000€ kwijt om meerdere ontvangers te kunnen aanschaffen en daarnaast ook nog te laten / moeten installeren.De maandelijkse kosten zijn dan ook nog eens duurder als via IPTV want CanalDigitaal moest zonodig alles aanpassen en verhogen ik bedoel hiermee de aanschaf / activatie / maandelijkse kosten voor een extra 2e / 3e kaart.

 

Nee ik was vroeger een gebruiker van satelliet tv helaas door een verhuizing mocht ik geen schotel meer plaatsen en was ik genoodzaakt iets anders te zoeken wat helaas UPC werd maar volgende maand word glasvezel aangesloten bij mij en gaat UPC eruit ik heb een deal gesloten met mijn provider dat ik DVB-C "gratis" erbij kreeg(gratis gaat de zon op) meer heb ik ook niet nodig 99% van de tv die ik nu kijk stream ik.

 

Gr.de BuurVrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet Tv in Nederland zal op niet al te lange termijn verdwijnen. 

CanalDigitaal heeft voor veel kijkers geen toegevoegde waarde meer.

Daarbij is de satelliet installatie te moeilijk geworden voor een normale tv kijker.

Die wil inpluggen en kijken. Tv aanzetten en beeld, eerst weer een nieuwe zenderlijst laden zonder hier zeggenschap over

te hebben is niet consument vriendelijk genoeg. 

De TV consument wil het liefst ieder jaar makkelijk van provider kunnen switchen om de instap aanbiedingen niet te hoeven missen.

Door de dure aanschaf van satelliet apparatuur valt satelliet af, daar ben je genoodzaakt om minstens 5 jaar te blijven plakken vanwege

de afschrijving van de installatie. Anders wordt TV kijken wel extreem duur via CanalDigitaal.

 

Satelliet TV in het algemeen zal niet verdwijnen.

In landen die niet of beperkt bekabeld zijn blijft satelliet TV het ultieme medium om TV in de huiskamer te brengen.

Voor de satelliet hobbyist blijft er nog volop te hobbyen. :)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige week na meer dan 20 jaar mijn Abo ook opgezegd .

Er ligt inmiddels al 2 jaar glasvezel hier en aangezien er toch best wel kanalen zijn die wel op glas zitten maar niet op schotel word de overstap steeds aantrekkelijker..ben vanaf het prille begin al sat kijker zelfs al in de tijd dat er nog geen Astra satelliet was ..en de filmkanalen nog niet gecodeerd waren op schotel..premiere voor Engeland bv ..sat tv gaat niet mee met de tijd meer helaas in Nederland..

hobby was leuk..maar word tijd voor vooruitgang..geen stilstand..

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de meeste reacties in dit draadje echt Holland op z'n smalst. Al veel vaker heb ik aangegeven en met getallen aangetoond dat meer dan 50% van de CanalDigitaal en TV Vlaanderen abonnees in het buitenland wonen. Die mensen hebben geen keuze voor kabel of Digitenne en streamen is al helemaal geen optie omdat de internetsnelheid daar niet toereikend voor is. In het buitenland is helemaal nog geen sprake van glasvezel en vaak is zelfs een vaste internetverbinding niet mogelijk. Ook ik werk met draadloos internet wat voor normaal gebruik met 5-8Mb voldoende is. Satelliet TV is dus de enigste optie. En zelfs als alle klanten die in Nederland wonen afhaken en CanalDigitaal daardoor een prijsverhoging moet doorvoeren, dan nog blijven die buitenlandse klanten dat betalen want wat ze zeker niet willen is zonder Nederlandstalige TV-programma's te zitten.

 

Verder vraag ik me af waarom Michel dit draadje heeft opgestart in "nieuwsberichten". Is dit een nieuwsbericht?
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...