Ga naar inhoud


Luxe in de bioscoop


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Gisteren was ik in in een Vox Movie Theatre in Abu Dhabi en zag de film: Interstellar. Geweldig goeie film trouwens. Maar afgezien daarvan was ik totaal onder de indruk van de luxe die tegenwoordig aangeboden wordt.

Ik had een stoel vergelijkbaar met de 1ste klas in een vliegtuig...het was eigenlijk een bed. Daarin de luidsprekers voor het Dolby achter geluid. Dat kon je uitschakelen indien gewenst. Een bijzonder goede koptelefoon als je daar prijs op stelde. In de voorvertoning van films die op komst zijn zat ik te kijken naar een achtervolging met auto´s en plotseling kwam de lucht van verbrande autobanden uit een rooster bij mijn stoel..!!

En er was zelfs een USB aansluiting om je Smartphone weer op te laden. Kijk...dat zijn nou kleinigheden waar ik waarde aan hecht. :grin:

 

Ik vind het altijd veel te koud in bioscopen hier in mijn regio maar nu was dat heel anders..een aangename 23,5° C was er ergens te lezen op een display.

 

Ik ben lang niet meer naar een film geweest maar het was positive belevenis dit keer.

Ticket besteld op mijn telefoon en als streepjes code met die vierkantjes kwam de bevestiging. Bij de ingang werd dit gescanned en op de telefoon kreeg je de aanwijzing hoe naar je plaats te komen. Geen gehannes aan de kassa en wachttijden...doorlopen gaan zitten en kijken maar. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

draaien ze daar ook 'natuurfilms' ?

 

Ik zat er net aan te denken. En uit het rooster voor je komt de geur van ....

 

Ik hou nog net mijn ontbijt binnen. :sick:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

...streepjes code met die vierkantjes ...D

Dat heet een QR-code.

Wij wilden onlangs naar de film maar niet van die luxe hier.

Ook ticket van te voren bestellen kon niet i.v.m. dat we bioscoopbonnen hadden, helaas was daardoor de gewenste film al uitverkocht...

Interstellar staat ook op mijn verlanglijstje.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehhh nee....niet echt. Daar hebben ze het niet zo mee hier.. Maar die USB aansluiting, daar kikte ik helemaal op af. :D

Stickje erin en kopie van de film erop voor thuis? :)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat ontbrak er nog maar aan. Dan liever een exotische duizend en één nacht vrouw die al mijn wensen vervult.

Pff, volgens mij heb jij al al genoeg wensen vervuld gekregen ouwe snoepert :)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heet dat geen "tropenjaren"? :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, er kon geen lachje af. Ik stond namelijk onder enorme stress. De foto is genomen in Pointe Noire in de Congolese Republiek.

Ik had daar de technische leiding over het Broadcast Centre voor de Coupe des Nation d´Afrique. De opdrachtgever was AfriSat uit Z. Afrika die met de hele technische organisatie veel te laat waren. Er moest daar in tijd van een 2 weken, 2 TV production rooms, een Central Control Room en een satellite uplink (bij TéléDiffuision de Congo) opgebouwd worden.

Eigenlijk een onmogelijke taak.

IJzerbout werd uit Duitsland gesleept want als er iemand was die dat kon was hij het wel... :grin: :grin: .

En ik er heen..halsover kop naar de luchthaven Frankfurt...via Addis Ababa naar Brazzaville en vandaar verder naar Pointe Noire...met een supersnelle afhaler naar de plek des onheils gekart en ik kon gelijk beginnen.

Ik had een vliegtuig ter beschikking dat Afrisat geleased had en vloog op en neer tussen Pointe Noire en Brazzaville.

Nog nooit zo´n chaos meegemaakt. We werkten 24 uur per dag door in tropische hitte en tropische regen. Ik had het allerslechste hotel dat ik ooit had gezien zonder warm water, vol met kakkerlakken...als ik er aan terug denk.....

Nou ja...het was een belevenis die ik nooit meer vergeten zal...de voetbal wedstijden werden alle perfekt uitgezonden.

Ik was zelfs Technical Director tijdens enkele voetbal wedstrijden omdat het personeel uit Z. Afrika niet kwam opdagen.

Ik ben van plan om mijn memoiren op te schrijven...moet een bestseller worden. :Dpost-52831-0-44238400-1415961455_thumb.jpg

post-52831-0-43922400-1415961498_thumb.jpg

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...