Ga naar inhoud


NOS Journaal binnenkort in HD


Sprietje

Aanbevolen berichten

Een deel van de uitzendingen van het NOS Journaal wordt naar verwachting nog deze week in HD-kwaliteit uitgezonden. Dat heeft de NOS aan Totaal TV bevestigd.

De NOS verwacht dat vanaf zondag 23 november de NOS Journaals in de ochtend en de middag, het late avond NOS Journaal en NOS op 3 in HD-kwaliteit wordt uitgezonden. "Het staat echter nog niet helemaal vast maar we verwachten deze datum te kunnen halen", aldus NOS-woordvoerster Leanne de Goede tegen Totaal TV. Het uitzenden van het NOS Journaal in HD-kwaliteit is een wens van veel kijkers. Eerder beloofde de NOS voor het einde van dit jaar de HD-uitzendingen van het Journaal. RTL Nieuws wordt al bijna een jaar in HD-kwaliteit uitgezonden.
Best bekeken NOS Journaal volgend jaar in HD

De NOS gaat HD-uitzendingen bij het Journaal gefaseerd invoeren. Dat heeft te maken met studio’s waarin de uitzendingen gemaakt worden. De eerste studio waarin de NOS Journaaluitzendingen overdag en laat op de avond worden uitgezonden, is nu voor HD-uitzendingen gereed. De NOS verwacht dat in de lente van 2015 de tweede voor nieuwsprogramma’s gebruikte studio volledig geschikt is voor HD-uitzendingen. Dan kunnen ook het NOS Journaal van 18.00 en 20.00 uur, het Jeugdjournaal en het actualiteitenprogramma Nieuwsuur in HD worden uitgezonden.

Bron: Totaal TV
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

De oude studio was in de boeken nog niet afgeschreven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En maar zeuren.

 

Los van het journaal is er al best heel veel in HD te zien, Rail Away, de sportprogramma's van de NOS, Kunst en Kitsch en noem maar op.

 

Ben blij met wat je hebt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een dagelijkse live uitzending die nog steeds in SD gemaakt wordt?

Nee, daaruit blijkt geen klantvriendelijkheid.

Al mijn eigen geschoten materiaal is al 6 jaar in HD, en sedert 3 maanden zelfs in UHD.

 

Ze moeten eens beginnen het geld weer aan kerntaken te besteden i.p.v. hun geldverslindende nevenactiviteiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dagelijkse live uitzending die nog steeds in SD gemaakt wordt?

Nee, daaruit blijkt geen klantvriendelijkheid.

 

 

Het verschil RTL/NOS, zit in het feit dat RTL maar één nieuwsstudio heeft en buiten hun goede nieuwsuitzending,

is de rest pulp, puur mijn mening.

 

Of je moet van Geer & Goor houden en meisje de Mol, nou die kunnen mij gestolen worden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dagelijkse live uitzending die nog steeds in SD gemaakt wordt?

Nee, daaruit blijkt geen klantvriendelijkheid.

Al mijn eigen geschoten materiaal is al 6 jaar in HD, en sedert 3 maanden zelfs in UHD.

 

Ze moeten eens beginnen het geld weer aan kerntaken te besteden i.p.v. hun geldverslindende nevenactiviteiten.

 

Nou ceesv...dat zie je toch niet helemaal in een rechte lijn.

Een nieuws en aktualiteiten-zender is wel wat anders.

Daar zijn HD  robotic camera´s  met dure HD objectieven voor nodig, HD switchers, een virtual set, archivering van materiaal, HD graphics, distributie, routing, binnekomende feeds, recording, MAM,  edeting stations en nog veel meer andere dingen voor nodig.

 

Lees hier hoe Al Jazeera London het heeft gedaan met behulp van een SI : http://svgeurope.org/blog/headlines/major-project-completed-studio-hamburg-builds-london-tv-studios-for-al-jazeera/

Of Al Arabia: http://www.broadcastprome.com/news/qvest-media-completes-alarab-news-channel-project/#.VHAqwWctuSo

 

In zulke gevallen wordt er een tender geschreven waar mogelijke bieders op in kunnen schrijven. In het geval van Al Jazeera ging de opdracht naar MCI/Studio Hamburg en voor Al Arabia ging de opdracht naar Qvest Media (Wellen & Nöthen)...beide Duitse firma´s.

Bij de NPO zal het niet anders zijn gegaan.

Alleen al het schrijven van een tender kost veel tijd en is kostbaar alsmede de uiteindelijke opdracht uitbesteding.

Ik zal maar niet vertellen wat zoiets kost.

 

Dan zie dat er wel wat meer voor nodig is om klantenvriendelijk te zijn of worden. :eek:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo.

Moeten ze wel wat beter poetsen want ik zie op de vloeren van diverse programma's tegenwoordig veel zooi liggen, vergeten te vegen denk ik of zouden het de bezuinigingen zijn?

Podium voor de gasten bij Kassa kan ook wel een schoonmaakdoekje gebruiken.

Dat zag ik vroeger allemaal niet, tegenwoordig moeten de hoge hakken van de dames wel ff in beeld komen :whistle:

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ontwerpen van een moderne nieuwsstudio is iets dat veel tijd kost en is zeker niet eenvoudig. Er moeten journalisten geintegreerd worden, niet alleen in de nieuwskamer zelf, maar wereldwijd in plaatsen als Washinton, Moscow, London, Parijs etc. Die moeten allemaal hun story schrijven en de bijbehorende beelden samenvatten en bewerken...en dat allemaal in HD. Verder moeten ze natuurlijk onmiddelijke toegang hebben tot de archieven en daar text en beeldmateriaal uit putten.

Dat de NPO daarmee wat laat is is toch niet relevant...een bijdrage uit Irak of Syrie komt over het algemeen in belabberde kwaliteit uit een Chinese smartphone...dus aan HD is niet altijd te denken.

 

Ik kijk liever naar een nieuwszender met niet gekleurde, objektieve betrouwbare inhoud en informatie in SD daan naar een HD nieuwszender die propaganda en andere niet betrouwbare informatie de ether instuurd.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een reden dat de NPO moet werken met wat fooigeld.:

http://broadcastmagazine.nl/weinig-animo-voor-tv-plannen-kabinet/

 

 

Ten eerste gaat maar de helft!! van het door ons betaalde geld, via de belastingen, naar de NPO.

Volgens Dekker van de VVD, kan hier nog wel de helft af en houdt de NPO nog maar 420 miljoen over.

Dat je er zo toch nog wat van kan maken, is al heel erg knap.

Men bedenkt maar wat daar in Den Haag, ze hebben geen idee wat programma's kosten.

 

Zo zitten we straks met een gedrocht van commerciële omroep / quasi publieke omroep.

Noem mij een land waar dit ook voorkomt.

 

Dus daarom zeg ik, er is gelukkig al veel in HD en dat het journaal hier wat later mee is,

heeft ook met de financiën te maken en over hoe dat alles gefinancierd wordt, daar heeft de NPO nog

maar weinig over te zeggen.

 

En kom nu niet af, dat ik de politiek er altijd bij haal, de NPO is gewoon afhankelijk van de politiek, niets meer en

niets minder.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Drs., die chinese smartfone heeft al weer een paar jaar een HD camera aan boord. ;)

 

Ik heb al weer een paar jaar geleden eens een journaal uitzending meegemaakt in de regieruimte in Hilversum.

Daar zaten toentertijd de wipe PROM'S in een sigarenkistje en werden (Per uitzending een wipe pattern) in de videomixer geplugd.

 

Ik geef toe, het was in de vorige eeuw, maar of er in Hilversum ondertussen veel veranderd is?

 

Klik de link voor wat omroep techniek historie

http://omroepfoto.nl/001home/nieuwsDatabase.php?itemnr=22&archived=1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs., die chinese smartfone heeft al weer een paar jaar een HD camera aan boord. ;)

 

Ik heb al weer een paar jaar geleden eens een journaal uitzending meegemaakt in de regieruimte in Hilversum.

Daar zaten toentertijd de wipe PROM'S in een sigarenkistje en werden (Per uitzending een wipe pattern) in de videomixer geplugd.

 

Ik geef toe, het was in de vorige eeuw, maar of er in Hilversum ondertussen veel veranderd is?

 

Klik de link voor wat omroep techniek historie

http://omroepfoto.nl/001home/nieuwsDatabase.php?itemnr=22&archived=1

 

Gelukkig is er veel verbeterd, maar door het weinig geld dat er voor de NPO uit Den Haag komt,

is voor het ergste te vrezen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...