Ga naar inhoud


27mhz


Gast Sneker

Aanbevolen berichten


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Legaal met 12 watt heb ik nog 350 Km overbrugt op de 2 meter.

Wat deden ze raar in Nederland een on2 te horen  ;)

En mijn antenne had nog geen 5 meter top hoogte, maar wel op den boerenbuiten.

En dit toestel heeft nog met zijn 4 watt en een externe binnenantenne 50 km overbrugt.

post-40019-0-69314800-1419289154.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Belgische on2'er, is het meestal muisstil op 2M en 70 cm. Maar ja, waarom examen doen, met gsm en internet spreek je ook met elkaar.

Zenden is meer dan tateren, maar daar krijg je de jeugd niet meer voor warm. En niemand wenst nog een mast en antenne te zien staan, want dat is zichtvervuiling.

Als het zo doorgaat, dan zou het kunnen zijn, dat binnen bepaalde tijd geen wok,geen antenne e.d. meer zal staan, omdat iedereen die als zichtvervuiling zal zien.

Zo kan o.a. cd haar boeken toe doen en kunnen ze de vrijgekomen frequentie's van radio amateurs, cb-ers en dvb-t voor veel geld (opnieuw) veilen.

 

De antenneverboden en klagen over zichtvervuiling is al zo oud, dat zal de reden niet zijn dat antennes zullen verdwijnen.

Al jarenlang kan je (bijna) elk antenneverbod weerleggen door het universele recht van de mens op vrije meningsuiting. Ook al wordt daar onlangs ook al aan beknibbeld, er zijn gevallen bekend dat je echt moet aantonen je met je antennes/schotel zenders te ontvangen die echt niet op een andere manier te zien zijn, bijv. ook niet via internet.

 

Het grootste gevaar voor het verdwijnen van etheromroep (dus DVB-T en satelliet) is door de commercie, telecom-operators azen op de UHF-frequenties om heel veel geld mee te gaan verdienen, de primaire status van zendamateurs in bijv. de 70cm band werd onlangs ook al (door AT nota bene) ter discussie gesteld ten behoeve van "het maatschappelijk belang" (a.g.v. consumentengebruik van die band met crappy LPD-achtige spullen die nu gaan klagen dat het niet werkt omdat die ene amateur in de buurt zijn hobby rechtmatig wilt uitvoeren. Dus wederom commerciële belangen).

 

Satelliet-TV en DVB-T gaan het misschien wel niet redden t.o.v. de concurrentie op de kabel en IPTV (in Nederland en België). Canal Digitaal/TVV lijken de ontwikkelingen op gebied van TV niet te kunnen bijbenen en DIgitenne wordt wellicht door KPN om zeep geholpen, net zoals dat in België al door Telenet met Teletenne gedaan is.

 

Zendhobby is inderdaad lastig in stand te houden met de YouTube/Facebook generatie, enige hoop heb ik soms nog wel tijdens de JOTA waar ik toch zie dat er nog heel veel jonge Scouts geïnteresseerd zijn in die hobby.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...