Ga naar inhoud


sat4all en facebook met nieuw beleid verduidelijking aub?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Beste moderatoren en administrators,

Sinds kort, is het nieuw privacy beleid van facebook ingegaan.

Verbeter, als ik dit niet heel goed begrijp, maar ik las het volgende:

Alle site's,apps,programma's e.d., die de mogelijkheid hebben, om in te loggen via facebook, geef je hen de toelating, om het gebruik gedrag van programma's,site's forums, apps e.d. 

Hier heb je dus ook de mogelijkheid om in te loggen via facebook, maar dat doe ik niet.

Ik log dus in, rechtstreeks via de inlog van het forum.

Is dit dan wel of niet van toepassing bij forumleden, als die zich aanmeld rechtstreeks via het forum?

Hopelijk mag ik die vraag openlijk stellen, ik weet eigenlijk niet naar welke moderator dat moet, of moest ik een pm sturen naar michel?

Dat het forum draait op sponsoring, geen probleem, maar ik vind dat fb en hun medewerkende bedrijven, niet moet weten, hoe, wanneer en waarvoor ik deze site gebruik.

Dit is geen enkel verwijt naar de forum beheerders, 

Maar het standpunt van facebook en de aanmelding via fb op sat4all en hun nieuwe privacy beleid, baart mij wel zorgen.

Alvast bedankt voor de uitleg.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Lees anders in de PCM eens wat Google allemaal van jou verzamelt. Daar wordt je ook niet vrolijk van.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, maar ik heb nooit met enige voorwaarde van Google ingestemd, terwijl je bij FB ertoe word gedwongen of je gebruikt het helemaal niet dus.

 

Ik heb geen uitstaans met FB, en heb bij Google geen account nog een toelating gegeven om mijn gegevens te verzamelen, gebruik Firefox in de Private modus.

 

https://support.mozilla.org/nl/products/firefox/privacy-and-security

 

Het is maar of je er zelf iets aan doet of je alles te grabbel gooit.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof het maar ' alles via internet kan gezien en gevolgd worden ' ik heb liever dat ze duidelijk zeggen dat ,ze, meekijken zo ben je gewaarschuwd . gewoon niks persoonlijk of delicaat op het web doen is de boodschap. en FB blijf ik rustig gebruiken ' mijn face staat er toch niet op

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

...gebruik Firefox in de Private modus...

Volgens mij wil private mode alleen zeggen dat jouw pc geen historie verzamelt

en het is dus niet alsof je b.v. met TOR surft.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Private modus zorgt er alleen voor dat jouw vriendin niet ziet welke sites jij bezoekt.

 

Maar flash, super cookies, Google fonts etc verzamelen nog steeds vanalles.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik,

 

Belangrijk: Privénavigatie maakt u niet anoniem op het internet. Uw internetserviceprovider, werkgever, of de websites zelf kunnen nog steeds bijhouden welke pagina’s u bezoekt. Ook beschermt Privénavigatie u niet tegen keyloggers of spyware die mogelijk op uw computer is geïnstalleerd.

 

Er zijn addons die al heel wat mogelijk maken,  en er is meer op komst.

https://www.anonymox.net/

 

http://thehill.com/policy/cybersecurity/223587-firefox-plots-a-fully-anonymous-web

 

Velen beseffen niet wat ze met gegevens doen en wat ze eraan verdienen, en dit meestal zonder je medeweten,

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent zelfs een prooi voor fb, ook al heb je geen enkele band met hen.

Als je mobiel nummer staat bij iemand die een mobiel heeft met een app, die samenwerking heeft met fb, dan valt jouw mobiel nummer ter prooi bij fb en hun medewerkende (reclame) bedrijfjes, en kan je ongewenst reclame sms'jes of oproepen ontvangen. :crazy:

Iemand neemt een foto van jou, plaatst dat op zijn fb profiel, dan kan je als je pech hebt plots opduiken in één of andere site, waar ze reclame maken voor het één of het andere. :cry:

De ene vindt dat niet erg, de andere wel.

Gebruik je een smart of iphone, en heb ergens een app, die samenwerkt met fb, maar je hebt zelf geen fb, toch ben je de pineut, want fb, zal alles registreren, wat je met je mobieltje doet, dus waar je naar gaat, met wie je belt, wanneer hoelang etc etc. zelf het type gsm, en welke mobiel telefoonoperator, zullen ze keurig bijhouden. :crazy:

Leuk? nee, dacht ik, fb lijkt zich de big brother wel van de wereld. :cry: 
En blijkbaar, geef je zomaar, je gebruiksgewoonte's door als de site enige banden heeft met fb.

Dus hier kan je ook inloggen via fb, dus is mijn vraag, wat fb, over ons leden verzameld?

Straks weet M7 via fb en de site hier, dat je met een linux ontvanger naar hun zenders kijkt ergens in Spanje. :cry: 
Of weet rupert murdoch, dat je in Nederland één van zijn kaartjes gebruikt in een linux ontvanger, dankzij fb, en krijg je wel een dreigmail of brief in je bus. :tired: 
In ieder geval, willen ze het wel Europees aanpakken, en dreigen ze met gerechtelijke stappen, maar of ze iets kunnen doen, dat is de vraag  :confused:  :confused: 
Belgisch artikel: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/media/1.2224361

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik het meest geweldige vind.

Ik hoor rond om me heen 75% van de mensen afgeven op facebook.

Want het was op bij radar ( of kassa) dus het is verkeerd

 

 

Van die 75 % doet zo'n 95% wel spelletjes als candy crush, Heeft b.v flits meister en weet ik wat voor aps op zijn smartphone staan,

Het enige slimme aan de meeste smartphones zijn de apjes die gegevens verzamelen.

de meeste mensen er achter klikken vaak maar door zonder te beseffen wat ze weg geven.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent zelfs een prooi voor fb, ook al heb je geen enkele band met hen.

Als je mobiel nummer staat bij iemand die een mobiel heeft met een app, die samenwerking heeft met fb, dan valt jouw mobiel nummer ter prooi bij fb en hun medewerkende (reclame) bedrijfjes, en kan je ongewenst reclame sms'jes of oproepen ontvangen. :crazy:

Iemand neemt een foto van jou, plaatst dat op zijn fb profiel, dan kan je als je pech hebt plots opduiken in één of andere site, waar ze reclame maken voor het één of het andere. :cry:

De ene vindt dat niet erg, de andere wel.

Gebruik je een smart of iphone, en heb ergens een app, die samenwerkt met fb, maar je hebt zelf geen fb, toch ben je de pineut, want fb, zal alles registreren, wat je met je mobieltje doet, dus waar je naar gaat, met wie je belt, wanneer hoelang etc etc. zelf het type gsm, en welke mobiel telefoonoperator, zullen ze keurig bijhouden. :crazy:

Leuk? nee, dacht ik, fb lijkt zich de big brother wel van de wereld. :cry: 

En blijkbaar, geef je zomaar, je gebruiksgewoonte's door als de site enige banden heeft met fb.

Dus hier kan je ook inloggen via fb, dus is mijn vraag, wat fb, over ons leden verzameld?

Straks weet M7 via fb en de site hier, dat je met een linux ontvanger naar hun zenders kijkt ergens in Spanje. :cry: 

Of weet rupert murdoch, dat je in Nederland één van zijn kaartjes gebruikt in een linux ontvanger, dankzij fb, en krijg je wel een dreigmail of brief in je bus. :tired: 

In ieder geval, willen ze het wel Europees aanpakken, en dreigen ze met gerechtelijke stappen, maar of ze iets kunnen doen, dat is de vraag  :confused:  :confused: 

Belgisch artikel: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/media/1.2224361

Toch raar dat jij hier ineens zo mee zit. Je post op publieke FB fora constant hoe goed jij wel niet bent en alles weet (eigen woorden zijn:deskundige) , doet uitleg over voip en sattv. Nu zeg je ineens dat je nergens mee verbonden wilt zijn. Ik dacht dat jij aandacht niet zo erg zou vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snowden beveelt om vooral geen smartphone te gebruiken, ik geef hem geen ongelijk.

 

http://www.spiegel.de/international/world/how-the-nsa-spies-on-smartphones-including-the-blackberry-a-921161.html

 

http://swampland.time.com/2014/01/27/nsa-could-be-watching-you-play-angry-birds/

 

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140127_00949964

 

 

Zo een ding heb ik dus niet, en of het er ooit inkomt is een open vraag.

 

Voorkomen is de boodschap, achteraf de boel nog rechtzetten is geen optie meer.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig heb ik nog een ouderwetse Nokia koelkast.

 

En uh, oja, hij kan nog net bellen... :)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik snap even niet wat sat4all zijn probleem is.

Je kan toch rechtstreeks op sat4all inloggen, het is toch je eigen keuze of je dat via fb doet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...