Ga naar inhoud


Ip camera welke ?


remo

Aanbevolen berichten

Wij willen een camera ophangen om alles in de gaten te houden.

Hij moet onder de carpoort hangen zodat hij de auto`s en de oprit in de gaten houdt

Voorkeur gaat uit naar een wifi model .

Maar wij zien door de bomen het bos niet meer.

En het eene merk belooft nog maar dan de andere.

Vraag is dan ook wie heeft er een camera hangen en ben je daar tevreden over.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn inmiddels 2 jaar verder en de techniek heeft in de tussentijd niet stil gestaan.

De prijzen voor goede IP camera's zijn aanmerkelijk lager geworden en ook de lichtgevoeligheid wordt steeds beter.

We hebben nu al IP camera's die bij lantarenpaal licht gewoon in kleur blijven werken en dat bij Full HD kwaliteit.

Een goede bekabelde Full HD camera die niet bij elk wolkje overschakelt naar zwart/wit is er al voor onder de 300 euro.

 

post-32015-0-34550400-1426427576_thumb.jpg

en deze geven dan dit soort beelden zowel overdag als 's nachts.

 

Draadloos in full HD in een goede kwaliteit is nog steeds flink zoeken.

In HD kwaliteit en van goede kwaliteit zijn bijv. de Alpha image camera's en ook de Foscam camera's geven best een aardig beeld.

Maar ook dan praat je over camera's van rond de 300 euro.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Foscam FI8904W hangen speciaal voor buiten. Werkt (ook wifi) prima. Maakt snapshots bij beweging en kan die mailen. Eventueel kan er mee opgenomen worden (apart programma, ik gebruik daar een oude smartphone voor met SD card).

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

HIK DS-2CD2332-I

 

Geweldig beeld, ook 'by night'.

 

Kost in Nederland de hoofdprijs, maar is in China voor 120 euro verkrijgbaar. Inclusief kosten zit je dan op nog geen 140 euro.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hikvision is zo ongeveer het bedrijfssletje onder de camerasystemen.

Ik denk dan ook dat er niet veel groothandels meer zijn die nog geen Hikvision hebben verkocht of nog niet verkopen.

Dat is tevens dan ook het probleem met hun spullen, nu gekocht bij groothandel 1, over een half jaar hebben die geen dealerschap meer en moet je maar zien wie nog service wil/kan verlenen.

Verder uitkijken want er zijn vaak 2 verschillende versies, 1 voor de Europese markt en 1 voor de Amerikaanse markt haal je die door elkaar dan is de kans groot dat je voor vreemde problemen komt te staan.

Ander punt is dat deze niet K10 (vandaal bestendig) zijn.

 

post-32015-0-18122000-1426444540_thumb.jpg

 

Hier nog even het beeld van de camera's die ik vandaag eerder plaatste, maar nu dan als het donker is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nergens last van. Het is een hele stevige camera met gepowderdcoate alu behuizing, fantastisch beeld, ook in het donker, zelfs beter dan een stuk duurdere exemplaren van mobotix en axis.

 

Voor 140 euro vreselijk veel waar voor je geld.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook screenshots van beelden van overdag en 's nachts Michel?

Ik ben nl. altijd aan het zoeken naar goede camera's die betaalbaar zijn maar die ook op het moment dat je ze het meest nodig hebt (als het dus donker is/wordt) nog steeds goed beeld geven en niet direct overschakelen naar IR verlichting met zwart/wit beeld.

De meeste camera's geven ondertussen overdag wel een goed strak beeld maar zodra ze 24/7 en in moeilijkere omstandigheden moeten werken dan laten veel het toch flink afweten (ook die in het duurdere segment)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij de meeste bewakingsbeelden van calamiteiten is niet eens zo zeer de kwaliteit van de camera de beperkende factor, maar de opstelplaats van de camera.

Meestal zie je alleen de bovenkant van het petje.

 

Is er ook een op afstand draaibare camera, eventueel met zoomfunctie die betaalbaar is met een goede kwaliteit?

De nachtbeelden van Gerrit zijn prima van kwaliteit!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is toch prima... Als je dan op afstand ziet dat het foute boel is dan gaat met een druk op de knop de kooi van Waldo open.

Popcorn erbij en enjoy the movie ;)

 

Ik heb ooit een een ouwe film gezien waar ze een autodief te grazen namen. Meneer brak een auto open en wilde ermee vandoor gaan.

Echter de auto zette selfdefence in werking en de dief zat gevangen in de kar doordat de deurtjes automatisch op slot gingen en werd verdoofd/gedood(unsure) met gas.

 

Ik bedoel: wat heb je nu aan camerabeelden. Het is vaak een lichtgetinte of donkere huidskleur, petje, dikke jassen etc etc.

Te gebruiken als bewijsmateriaal zijn ze niet. Als je het mij vraagt zijn ze alleen te gebruiken voor jezelf ter inspectie of alles nog veilig is. Of om direct actie te ondernemen bij verdachte figuren die zich op je terrein bevinden.

 

Ik ben wel voor counteracties zoals iets met verfbommen ofzo.... heeft de overtreder iets uit te leggen bij thuiskomst en dan heeft ontkennen dat ze dat niet waren door dat vage petje ook niet zoveel zin. Maar dat zal ook allemaal wel niet mogen want anders was het al lang en breed praktijk van de dag/nacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Ik bedoel: wat heb je nu aan camerabeelden. Het is vaak een lichtgetinte of donkere huidskleur, petje, dikke jassen etc etc.

Daar ben ik het dus niet mee eens.

Wij wonen in een klein dorpje ons kent ons en de mensen die hier een camera hebben hebben na het plaatsen van een camera geen vernielingen meer gehad.

Ook hebben ze bij een pc winkel destijds een paar laptops meegenomen de heren stonden mooi op de camera.

Nu dreigde deze winkel de beelden online te zetten en nog die zelfde middag waren de laptops terug.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel: wat heb je nu aan camerabeelden. Het is vaak een lichtgetinte of donkere huidskleur, petje, dikke jassen etc etc.

Te gebruiken als bewijsmateriaal zijn ze niet. Als je het mij vraagt zijn ze alleen te gebruiken voor jezelf ter inspectie of alles nog veilig is. Of om direct actie te ondernemen bij verdachte figuren die zich op je terrein bevinden.

 

De kwaliteit van camera's wordt steeds beter en die wat ik bovenstaand liet zien zijn dus Full HD 2 megapixel en dus al 8 keer beter dan van een standaard analoge camera. Maw. je kunt dus ook 8 x inzoomen voordat het beeld korrelig wordt waardoor bepaalde details die normaal nooit zichtbaar waren nu plots wel zichtbaar gemaakt kunnen worden.

 

 

Ik ben wel voor counteracties zoals iets met verfbommen ofzo.... heeft de overtreder iets uit te leggen bij thuiskomst en dan heeft ontkennen dat ze dat niet waren door dat vage petje ook niet zoveel zin. Maar dat zal ook allemaal wel niet mogen want anders was het al lang en breed praktijk van de dag/nacht.

 

Daar is op dit moment de DNA douche voor ontwikkeld.

Ben je ergens geweest waar ze zoiets hebben en deze is in werking gezet dan helpt wassen niet meer want ook na een flinke schrobbeurt zal met UV licht nog steeds zichtbaar worden dat je daar geweest bent en door het unieke DNA materiaal zal ontkennen ook niet helpen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een camera kan inbrekers/vandalen afschrikken maar ook

kunnen ze mensen erop attent maken dat er wat te halen valt.

 

Bij mij een inwendige twist.

 

Voorlopig heb ik alleen in het nachthok (van de gevleugelde)

een Foscam 9816P hangen naar volle tevredenheid.

Pan en tilt optie, geen zoom. 720dpi en kleur op de dag.

Zeer mooie plaatjes en opnemen is een van de mogelijkheden.

Met geluid (microfoon en luidspreker).

 

75 euries.

 

Maar... wel voor binnen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...