Ga naar inhoud


Ip camera welke ?


remo

Aanbevolen berichten

Hier hangen er 5 camera's voor het huis (mijn proeftuin) en tot op heden werkt het afschrikwekkend.

Verderop in de straat zijn bedrijfsbusjes leeg gehaald, garages opengebroken, vernielingen aangebracht enz. maar tot nu toe heeft men het blijkbaar niet aangedurfd om hier rottigheid uit te halen. 

 

720 noemen ze HD  1080 noemen ze Full HD en veel hoger gaan heeft (op dit moment) weinig zin omdat de apparatuur die dit moet verwerken vaak of peperduur is of er simpelweg nog niet is.

 

In professionele apparatuur zie je vaak dat er geen microfoon aanwezig is immers volgens de wetgeving mag je geen gesprekken afluisteren of opnemen als dat niet je eigen gesprek is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb hier een ipcam van de bekende shop voor 37€.

Die maakt mooie beelden, zowel overdag als 's nachts. Die is compatibel met bekende NAS servers, QNAP en die andere bekende, en met de bijhorende programma's perfect te doen, voor opname.

Minpunten van de mijne is:

1. Bij gebruik van wifi of ondermaatse pwl's, zijn de hd beelden niet te bezien.

2. De programma's die erbij zitten, om op te nemen, zijn niet veel waard.

Maar best tevreden, voor mijn 37€, zowel 's nachts als overdag, en de compatibiliteit met NAS server om op te nemen, of foto's te nemen, is voor mij ideaal.

ps: die heeft 2 straemen uit, de ene ideaal voor pc's/laptops, en de andere voor smartphone's en tablet pc's.

Het programma vlc, kan je overal online gaan kijken naar je camera.

Nadeel hierbij is, dat de rtsp stream, het nog niet gevonden heb, om die te beveiligen.

Momenteel, gebruik ik een hele vreemde poort, en is al minder voor prutsers. Ook al denk ik, dat er programma's zijn, die open poorten kunnen scannen, en je een kans maakt, dat onbevoegden meekijken.

Maar mogelijks, kan een VPN verbinding hier een oplossing bieden, ik heb het zelf nog niet getest. Maar dat zal ik eens doen, en mijn bevindingen neerschrijven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen een ieder met een camera zou ik willen zeggen laat eens screenshots zien van hoe het beeld overdag is en hoe het 's nachts is.

 

Immers uitspraken als mooie beelden/prachtig beeld/ voor mij voldoende  en goede beelden 's nachts kan voor de een wel top kwaliteit zijn en ruimschoots aan zijn/haar wensen voldoen maar voor een ander complete bagger zijn waarop je niet graag een sticker van jouw bedrijf geplakt wilt zien.

 

Verder zijn er inderdaad poortscanners die vrij eenvoudig jouw poorten af kunnen zoeken om te kijken wat er open staat en daar dan gericht een aanval op kunnen plegen.

Van veel recorders, camera's en apparatuur is het ook bekend welke poorten dat zijn en dan kan het dus handig zijn om de standaard poorten en inlog gegevens bij voorbaat al aan te passen.

Daarnaast laat de beveiliging van sommige apparatuur ook regelmatig te wensen over en kun je soms via zo'n open staande poort ook verder het netwerk in komen en daar even rondneuzen in allerlei gegevens.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foscam IF9816P, voor binnen.

 

Je ziet hier een gans op haar nest met 2 eieren nog in het zicht.

Rechts van de mand liggen 6 krieleieren.

 

De camera hang 2 meter van de vloer (de mand).

 

post-36489-0-82710100-1426523980_thumb.jpeg

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er op zich goed uit, maar ik zie al details missen op de gans, nu is wit ook al erg moeilijk om daar details op te zien maar in jou geval is het goed genoeg om te zien wat er in de stal gebeurd en of er geen marter het spul aan het opjagen is oid.

Ik ben wel benieuwd naar het beeld  rond 20.00 uur.

Want bij voldoende licht werken de meeste camera's prima maar zodra het moeilijker wordt laten ze het dan af weten of schakelen over naar een zwart/wit beeld met infrarood verlichting wat in het midden en/of op glanzende oppervlakken overbelicht is en aan de zijkant te donker om iets goed in beeld te brengen.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er niet om mijn camera te promoten

ik voldoe gewoon aan de oproep, vanavond zal ik

een tweede shot geven voor het nachtshot.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet erg representatief, er hangt een 3 Watt ledlamp 4 meter verderop...

Maar goed, hier het resultaat, Jenny (de gans) bewoog erg...

post-36489-0-86534100-1426544208_thumb.jpeg

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er niet om mijn camera te promoten

ik voldoe gewoon aan de oproep, vanavond zal ik

een tweede shot geven voor het nachtshot.

Ik ook niet, daarom noem ik bewust ook geen merk en type nrs. maar laat wel zien wat mogelijk is met wat betere camera's.

Want de prijs zegt vaak al wel wat maar is niet maatgevend, ook in het dure segment valt de kwaliteit soms erg tegen.

- licht gevoeligheid zegt ook het nodige maar is ook niet maatgevend want er zijn superlicht gevoelige camera's die een stilstaand plaatje perfect en ongelofelijk goed weergeven maar gaat er wat bewegen dan is het gewoon prut en is totaal niet te zien wat er precies gebeurd en zie je alleen wazige schimmen.

- vormgeving zegt vaak ook al veel, is het een camera op een steuntje met wat stelschroeven dan gaat het vaak al om low budget materiaal en kan het beeld nog wel aardig zijn maar ze behoren vrijwel nooit tot de betere camera's

- merk zegt vaak ook het nodige nl. dat je al veel voor alleen de merknaam betaald, de kwaliteit is vaak ook wel beter en vooral in de moeilijkere situaties scoren ze vaak toch beter dan gemiddeld alleen betaal je er dan ook voor

- gebruikte materialen zijn ook van belang en vaak kun je aan de gebruikte beeldchip al zien in welke klasse een camera valt, maar wordt er een super beeldchip gebruikt van B of C kwaliteit dan wordt dat er meestal niet bij vermeld en wordt het dan ook nog eens gecombineerd met een low budget kunststof lens dan blijft er weinig over van de weergegeven specs van de beeldchip.

 

Waar het in de praktijk dus hoofdzakelijk op neer komt is zoeken naar een betrouwbare leverancier die gebruik maakt van goede componenten en dat ook in zijn gehele productenlijn door weet te zetten zodat je blindelings een product van hun kunt kiezen zonder dat iemand hetzelfde aan kan bieden voor de helft van het geld omdat die toevallig een ander inkoopkanaal weet en wat tussenhandelaren weet over te slaan.

 

Maar wel leuk, dat plaatje wat je nu laat zien.

Dit is dus precies wat ik bedoel, hier zie je op 2m al het duidelijke verschil tussen waar het infrarood licht schijnt en waar niet, zou je dat doen op de 8m afstand wat wordt aangegeven dan zal het verschil vaak nog groter worden en komt er iemand in beeld met een bril dan zal je zien dat het infrarood weerkaatst op bril en voorhoofd waardoor herkenning onmogelijk wordt.

Voor dit soort toepassingen is zo'n camera natuurlijk wel uitermate geschikt, waarom zou je daar een paar honderd euro voor uitgeven als dit ook toereikend is?

Maar wil je zoiets gebruiken voor je veiligheid dan wordt het natuurlijk wel heel wat anders want dan wil je geen 2m zicht maar liever 10 tot 20m zicht en zou het wel mooi zijn om te kunnen zien of het nu een kip of een gans is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal morgen, als ik op tijd wakker ben, een kort filmpje opnemen als ze naar buiten gaan.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het filmpje.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ook gekund.

 

Eerst bovenste stuk nylonkoord vanwege het

niet starre effect en het laatste stukje

2,5mm2 ivm happen ganzen.

 

En op de motor een grote arm om de hoogte

te bereiken, twas ff tobben om 't te verzinnen...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de Hikvision DS-2CD2632F-I met ingebouwde micro sd kaartlezer heb er 64gb in. Ik hoef mijn nas dus geen 24h aanlaten. Is ook power over ethernet. Dus simpele bedrading.

Het menu is nederlandstalig. Werkt perfect dag en nacht. Is reeds mijn vierde ipcamera. Met deze zijn autonummerplaten ook s'nachts leesbaar.

Zeer degelijke behuizing met bijhorende ruime aansluitvoet. Houd er rekening mee dat de ir leds bij camera's na enkele jaren amper nog licht geven en dus nutteloos zijn. Ik zet bij de camera ir uit. Is ook nog een extra stroombesparing. En bovendien beeld in kleur bij nacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hangen er 5 camera's voor het huis (mijn proeftuin) en tot op heden werkt het afschrikwekkend.

Verderop in de straat zijn bedrijfsbusjes leeg gehaald, garages opengebroken, vernielingen aangebracht enz. maar tot nu toe heeft men het blijkbaar niet aangedurfd om hier rottigheid uit te halen. 

 

Gerrit

gegarendeerd heb je niks wat de mensen willen stelen ;)

Die stelling van afschrikken middels camera's en daarmee beveiligen is absoluut kolder en dat schrijven alle Politie en beveiligingsdiensten...

 

als je niet binnen 4 minuten de hele police-force ter plekke hebt is elke boef super relaxed, en steelt zowaar jouw IP - LP camera waar je bij staat.

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das waar, de oude methode van onze (over)groot ouders zijn volgens de 3 beveiligingsfirma's die ik ken de veiligste.

stevige inbouw grendels op iedere deur poort.

En indien mogelijk, 2 grendels, op een rolluik (links en rechtst).

Dus rolluik naar beneden, venster open en grendels toe.

Soms is een overduidelijk pictogram van camera bewaking voldoende om menige af te schrikken, maar de echte, gaan door, camera of niet.

Probeer maar iemand te herkennen in een blauwe overall, en een bivakmuts.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...