Ga naar inhoud


Is het al zomers weer?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Of het klimaat prima is betwijfel ik. Ja als het weer van vandaag ook voor de rest van de zomer zo zal blijven of t/m oktober of zo.

Maar dan krijgen we wel klagers dat het niet genoeg regent. :P

 

Ik ben weer verkast naar de zomerwoning aan zee.

Temperatuur is prima met 27,5 binnen en 29,5 buiten.

Er is een matig windje uit zee en is verkoelend, het valt niet te verwachten dat de temperatuur vandaag boven de 30 graden gaat komen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


hopelijk is het snel woensdag want hier in het zuid-limburgse is het te gek

mijn airco.s draaien al 4 dagen continu  anders was ik hier gegrild

vandaag  af en toe een buitje met wat onweer erbij maar dat verdampt voor het de grond raakt

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de Noordzee kust is het goed uit te houden met 28 graden.

De dagjesmensen laten het afweten en houden het strand vandaag voor gezien.

Zag het gisteren nog zwart van de mensen een kilometer of twee verderop, vandaag kunnen ze zonder te hoeven dringen een plaatsje vinden. Voor vanmiddag tussen twee en vier wordt er onweer verwacht en dan is het voor gezinnen met kleine kinderen verstandig om ergens anders te recreëren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om 13h45 een troosteloos gezicht. Wel 26 graden , maar veel water in de regenton.

Eventjes geen ontvangst op schotel met C-band. :whistle:

 

 

post-37533-0-73543700-1436098085_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14 mei piekte de thermometer 40,1 graden in de schaduw van een boom(stam) in het open veld een paar km noordelijker dan jij zit, een nieuw hitterecord in Spanje zo vroeg in het jaar.
In Córdoba was het vandaag 45 graden en voor morgen ook weer 44 graden.
Ik heb vandaag lekker naar de Tour de France gekeken met de airco aan in huis.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste OmePeter

Vandaag de warmste dag sinds 12 jaar dat ik in Spanje woon. De temperatuur schommelt al de hele middag rond de 40 graden met om 14.17uur een maximum van 41,8 graden en dat terwijl ik maar 1km van zee af woon in het natuurgebied "La Muela" een paar km van je vandaan. Er staat een flinke zeewind want het wasgoed aan de lijn hangt bijna horizontaal. En ja, gemeten volgens de voorschriften, in het open land in de schaduw op 1,5m hoogte.
Het is binnen met de airco aan goed uit te houden met 28 graden. Toch een verschil met buiten van 13 graden. Maar wat wil je, ik heb maar 170volt i.p.v. 230volt want iedereen heeft nu de airco aan blijkbaar.
 

post-60869-0-26453900-1436273232.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook het verdampen van het zwembadwater gaat met deze hoge temperaturen hard. Normaal wordt het automatisch bijgevuld maar dan heb je geen idee hoeveel water er door verdamping verloren gaat. Daarom 5 dagen geleden de automatische bijvulling gestopt. Ik moest vanmiddag 875 liter water bijvullen om weer tot het gewenste niveau te komen. Dat betekent een verdamping van 175 liter per dag ofwel ruim 7 liter per uur met deze temperaturen van rond de 40 graden.
 

post-60869-0-54094000-1436280396.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...