Ga naar inhoud


Is het al zomers weer?


Sprietje

Aanbevolen berichten


Om 00:35 gaat het hier spoken volgens buienradar.

 

Er komt een zeer groot oog voorbij.

 

Blij dat ik dan slaap.

 

 

post-36489-0-21509200-1473970967.jpg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is Dubai niet bepaald uniek in.

Ik kan daar gewoon voor thuis blijven. :P

 

Wij hoeven ons er geen zorgen over te maken en onze vrije tijdsbesteding van het weer afhankelijk te maken. Want dat is altijd mooi en hetzelfde. Willen we eens een wat koeler weekend dan rijden we naar Oman. Daar is het al duidelijk koeler t.o.v. de Emiraten.

Met de hitte passen we ons aan en er is heel goed mee te leven.

Komt nog bij dat de warmte zich hier heel anders aanvoelt dan in NL.

De laatste paar dagen was ik in Duitsland en daar was het ook zo warm als in NL en "warmte-belevenis" kwam me heel anders voor dan thuis in RAK.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je warmte belevenis is een persoonlijke interpretatie en ook afhankelijk of er airco aanwezig is.

Een vergelijking tussen Duitsland en Nederland loopt overigens mank.

Nederland, met name de randstad,  heeft een zeeklimaat.

Het is prima uit te houden in mijn zomerhuis op het duin zonder airco of misschien zelf wel dankzij de afwezigheid van airco.

In de winter zoek ik dan wel weer warmere oorden op. Een uurtje vliegen en de zon schijnt weer.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan45,

ik was vorige week in Maastricht en vergelijk vaker de weerberichten van daar met Dresden hier

de laatste weken een pot Nat of droog in dit geval. { gezien de aanvoer en luchtcirculatie van het Hogedrukgebied }

 

maar U heeft gelijk aan de kust was het inderdaad altijd een heel stuk aangenamer met de wind van zee

Amsterdam <> Maastricht was vaak 5 graden verschil en 10 gevoelstemperatuur

 

U heeft geluk met zo'n fijne Strandwoning ;)

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je warmte belevenis is een persoonlijke interpretatie en ook afhankelijk of er airco aanwezig is.

Een vergelijking tussen Duitsland en Nederland loopt overigens mank.

Nederland, met name de randstad,  heeft een zeeklimaat.

Het is prima uit te houden in mijn zomerhuis op het duin zonder airco of misschien zelf wel dankzij de afwezigheid van airco.

In de winter zoek ik dan wel weer warmere oorden op. Een uurtje vliegen en de zon schijnt weer.

 

Met een uurtje vliegen kom je 400-500 km ver. In de winter ben je dan nog niet in de zon. Dan moet je echt duidelijk verder onderweg zijn.

 

Een jeugdvriend van mij woont in den Helder, Julianadorp. (ex-Marine :D :D )

Hij woont daar in een mooi huis. Ik kom er soms als het weer IBC tijd is. Ik zou voor geen goud willen ruilen want het waait er altijd als een gek, het is er kil en onaangenaam afgezien van een paar dagen die je op de vingers van één hand kan tellen.

Zwemmen in zee kun je vergeten als je niet echt abgehärtet (doorgewinterd of gestaald) bent.

 

Ik kan tenminste iedere avond na het werk de Arabian Gulf inlopen en lekker zwemmen in heerlijk warm water en van een prachtige zonsondergang genieten, alleen, met mijn familie en/of kennisen. Het water is zo glad als een babykont want er is nauwelijks wind.

Daarna douchen buiten of het zwembad in met een drink en genieten. En dat 365 dagen per jaar. :P

post-52831-0-96448000-1474015805_thumb.jpg

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om 00:35 gaat het hier spoken volgens buienradar.

 

Er komt een zeer groot oog voorbij.

 

Blij dat ik dan slaap.

 

 

attachicon.gifoog.jpg

Het is hier allemaal met een sisser afgelopen, even wakker

geweest en hoorde het in Keulen donderen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zee loopt leeg daar. :P

 

Airco's zijn mooie apparaten.

Nog mooier is als je ze niet hoeft te gebruiken.

 

Ik merk er niks van want we hangen aan een chilling plant. Daar merk je niks van...geen geraas van ventilatoren op en rond het huis. De koele lucht wordt heel decent het huis ingeblazen en laat zich in ieder vertrek regelen.

De chiller neemt ook een hoeveelheid vocht uit de woning wat het heel aangenaam maakt binnen

Het condenswater gaat het zwembad in.

Verder kun je hetzelfde zeggen van een verwarming...zijn ook mooie dingen als je ze niet hoeft te gebruiken. :P

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...