Ga naar inhoud


Enquête


Michel

We zouden het zeer op prijs stellen als ieder sat4all lid, of je nu actief deelneemt aan discussies of niet, deze enquête zou willen invullen.  

1040 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Aan de hand van de voorstellen in dit onderwerp https://www.sat4all.com/forums/topic/346154-wat-kunnen-we-voor-jullie-doen-idee%C3%ABnbus/ hebben we een enquête samengesteld.

 

We zouden het zeer op prijs stellen als ieder sat4all lid, of je nu actief deelneemt aan discussies of niet, deze enquête zou willen invullen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik zo de resultaten ziet, denk ik dat ik weg ben hier als dit zo gaat gebeuren, Die enquête  zou wel eens heel erg averechts kunnen gaan werken want er blijft gewoon een bepaalde groep met bepaalde instresses over. Gezien die gedachte is Sat4all prima zoals het nu is.

 

De keuze mogelijkheden waren ook veels te beperkt waardoor ik vrijwel overal geen mening moest aanvinken gezien de andere geen soelaas boden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar even gestemt. Ik kom hier bijna nooit. Toch een kleine toelichting:

 

Een forum over IPTV/Streaming lijkt me niet veel met satellieten te maken hebben. Tenzij je hobbymatig kanalen welke je via een satellietontvanger binnenkrijgt via IP gaat streamen in je eigen netwerk. Maar ik heb het idee dat het SAT2IP(ken het niet) forum die lading dekt.

 

Voor Raspberries en Domotica zijn betere fora beschikbaar, tenzij je dit gaat koppelen met je satelliet ontvangst systeem. Meest voor de hand liggend is dan data die je uit je weersatellietontvanger haalt te verwerken met je Raspberry en via Domotica iets met die data gaat doen. Bijvoorbeeld dat er sneeuw in aantocht is en je de schotelverwarming alvast aanzet.

 

Van Sat4all zou ik verwachten er alles wat met satellieten te maken heeft kwijt te kunnen. Dus geostationaire satellieten, low orbit, noem maar op... TV/internet/weer... Ook GPS satellieten passen hierbij, maar dan denk ik niet zozeer aan navigatie, maar eerder aan het enkel bepalen van positie en a.h.v. die gegevens azimuth/elevatie en skew te berekenen voor de schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als ik zo de resultaten ziet, denk ik dat ik weg ben hier als dit zo gaat gebeuren, Die enquête  zou wel eens heel erg averechts kunnen gaan werken want er blijft gewoon een bepaalde groep met bepaalde instresses over. Gezien die gedachte is Sat4all prima zoals het nu is.

 

De keuze mogelijkheden waren ook veels te beperkt waardoor ik vrijwel overal geen mening moest aanvinken gezien de andere geen soelaas boden.

 

Jij heb steeds lopen klagen over dat het hier democratischer moet, nu zeur je weer over deze zeer democratische insteek. Misschien klaag je gewoon te veel? ;)

 

Een goede enquête geeft je juist niet al te veel keuze. Het doel van een enquête is hieruit op te kunnen maken wat de algemene gedachte is. Dan kies je dus de keuze die het best aansluit bij jouw mening.

 

Met 10 keuzes per vraag kan je nooit meer een fatsoenlijke richting filteren.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Deze keuzes zouden eigenlijk bij iedere vraag aanwezig moeten zijn

"Ja, ik ben er mee bezig en zou er graag meer over lezen."

en

"Ja, ik ben er nog niet mee bezig maar zou er graag meer over lezen."

 

Het is vaak "Nee, dank je" en "Weet er veel van en zal antwoorden" maar niets/weinig er tussen in.

  • Like 1

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

wow +\- 450 stemmers en maar eentje met gevoel voor humor ;)

 

Vertel vertel ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Deze keuzes zouden eigenlijk bij iedere vraag aanwezig moeten zijn

"Ja, ik ben er mee bezig en zou er graag meer over lezen."

en

"Ja, ik ben er nog niet mee bezig maar zou er graag meer over lezen."

 

Het is vaak "Nee, dank je" en "Weet er veel van en zal antwoorden" maar niets/weinig er tussen in.

Ben het met je conclusie eens.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Deze keuzes zouden eigenlijk bij iedere vraag aanwezig moeten zijn

"Ja, ik ben er mee bezig en zou er graag meer over lezen."

en

"Ja, ik ben er nog niet mee bezig maar zou er graag meer over lezen."

 

Het is vaak "Nee, dank je" en "Weet er veel van en zal antwoorden" maar niets/weinig er tussen in.

 

Nog beter laat die vreemde motivatie bij de antwoorden achterwegen. Nu moet je kiezen, ja of nee maar dan klopt de motivatie aan geen kanten.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar ik vind dit een slechte enquête.
Laat a.u.b. iemand die er verstand van heeft een enquête maken. Hier komt niets bruikbaars uit.

Er zijn maar een paar vragen waar ik uit de antwoorden een keuze zou kunnen maken.
Bij de andere heb ik een mening maar is de keuze er gewoonweg niet omdat er in de antwoorden een bepaalde richting is ingebouwd / zaken zijn weggelaten. Blijft alleen "Geen Mening" over maar die klopt dan niet
Waarom staan er ook van die rare antwoorden? Waarom geen standaard keuzes als: Veel Interesse - Interesse - geen Interesse, of Eens - Oneens

De enquête gedeeltelijk invullen en bij de rest "Geen Mening" geeft een vervormt beeld.

Ik kies er daarom voor niets in te vullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nou, stuur jij mij dan vanavond een betere variant?

 

Commentaar plaatsen is zooooooo eenvoudig, maar wie helpt hier eigenlijk mee?

 

Alvast bedankt!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Bij de meeste vragen is uiteindelijk alleen een JA of NEE interessant.

 

Bij een aantal vragen is het dan nog wel van secundair belang ongeveer te weten waarom je JA of vooral NEE stemt.

 

GEEN MENING is eigenlijk alleen voor zaken waarvan je niet weet wat er gevraagd wordt of echt geen antwoord kunt geven.

 

Verder hebben wij er belang bij om te weten dat als het antwoord JA is en wij een forum aan gaan maken, leden ook bereid zijn daar actief aan bij te dragen. Is men daartoe namelijk niet bereid, komt alles op de schouders van de moderators terecht en dan wordt het niks. Daar hebben wij naast alle andere werkzaamheden geen tijd voor.

Als leden niet willen bijdragen, is het toevoegen van bepaalde forums gedoemd om te mislukken en dan beginnen we er dus niet aan.

 

Alles dat wij willen weten, zit hier dus volgens mij gewoon in. 

Ik heb ook alle in het andere topic gevraagde zaken toegevoegd in de enquête, op een enkel (technisch) onhaalbaar voorstel na.

 

Als iemand nog steeds zeker weet dat hij het beter kan, ben ik gaarne bereid na jouw gedetailleerde voorstel te kijken. Alleen maar roepen dat het niet deugt hebben wij niets aan  :P

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enquete ingevuld. Leuk gebracht. Ik moest iets te veel klikken op "geen mening" alhoewel ik daar een klere hekel aan heb. Maar de vraagstelling was soms dusdanig dat ik 1. niet wist waar het over ging en 2. ik voor andere leden niet wil gaan bepalen of iets wel of niet moet veranderen, blijven of afgeschaft worden.

Dus...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...