Ga naar inhoud


Enquête


Michel

We zouden het zeer op prijs stellen als ieder sat4all lid, of je nu actief deelneemt aan discussies of niet, deze enquête zou willen invullen.  

1040 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Commentaar leveren is inderdaad makkelijk, maar was niet bedoelt om negatief te doen.

Eigenlijk was het een goed bedoelde opmerking.

 

Een goede enquête maken is niet makkelijk, daar zijn hele studies voor.

Ik heb die nooit gehad en ik kan dus helaas ook geen betere maken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het was niet negatief bedoeld hoor. Ik vond de enquete gewoon leuk qua vraagstelling. Maar van sommige dingen heb ik nou eenmaal geen verstand of zelfs nog nooit van gehoord. Ik moet dan gewoon geen mening klikken om anderen niet voor de voet te lopen die iets wel of niet willen. Bij de uitslag van enquetes in het algemeen, vraag ik mezelf altijd af, wie zijn die gasten die ergens geen mening over hebben.

En inderdaad: enquetes opstellen zodat de vraagstelling aan een ieder recht doet is zeer moeilijk tot soms onmogelijk. Zelfs Maurice de Hondt wordt regelmatig verweten dat hij subjectieve vragen stelt. En die heeft er voor door geleerd!!!

Nogmaals, geen kritiek, vond het leuk om hem te doen en dat "geen mening" sloeg meer op mezelf dan op de vraagstelling. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar ik vind dit een slechte enquête.

Laat a.u.b. iemand die er verstand van heeft een enquête maken. Hier komt niets bruikbaars uit.

 

Er zijn maar een paar vragen waar ik uit de antwoorden een keuze zou kunnen maken.

Bij de andere heb ik een mening maar is de keuze er gewoonweg niet omdat er in de antwoorden een bepaalde richting is ingebouwd / zaken zijn weggelaten. Blijft alleen "Geen Mening" over maar die klopt dan niet

Waarom staan er ook van die rare antwoorden? Waarom geen standaard keuzes als: Veel Interesse - Interesse - geen Interesse, of Eens - Oneens

 

De enquête gedeeltelijk invullen en bij de rest "Geen Mening" geeft een vervormt beeld.

Ik kies er daarom voor niets in te vullen.

 

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het een goede zaak vind dat er word gekeken naar wat de gebruiker wil!  ;)

 

Maar ik ben het hier wel mee eens en viel me direct op bij het invullen van de enquete, vreemde antwoord-categorieen die ook nog eens suggestief zijn, en in veel gevallen niet aansluiten bij mijn mening. Antwoordcategorieen tussen vragen zijn ook niet vergelijkbaar, dus hoe ga je uiteindelijk bepalen wat nu echt belangrijk is?

 

Een idee aansluitend bij bovenstaande (een oplopende schaal bestaande uit standaard keuzes), ik begrijp dat je in veel gevallen wilt weten hoe actief een bepaald forum gebruikt zal worden. Je zou dan de volgende antwoordcategorieen kunnen gebruiken:

 

Hoe actief verwacht je te zijn op het forum IPTV?

 

1. Niet, ik heb hier geen interesse in.

2. Soms lezen.

3. Alleen regelmatig lezen.

4. Regelmatig lezen en soms wat bijdragen.

5. Actief bijdragen en lezen.

 

Andere vragen een eenvoudig "1. Helemaal oneens t/m 5. Helemaal eens" antwoord. Aan het eind van de rit de puntjes optellen en je weet wat de gebruiker het belangrijkst vindt en meest zal bezoeken  ;)

 

Als je de motivatie van de gebruikt wilt weten kun je eventueel ruimte laten om de keuze toe te lichten, maar kwalitatief onderzoek doe je niet met een enquete met een beperkt aantal meerkeuze vragen. Ik denk ook niet dat dat het doel is geweest van deze enquete (dat is namelijk al gedaan in het ideeënbus topic), en het slechts een kwestie is van wat ongelukkig gekozen antwoorden.

 

Ik heb geprobeerd door de vorm van de antwoordcategorieen heen te kijken en te stemmen, maar het is heel verleidelijk om maar "Geen mening" te stemmen als je mening er niet bij staat..en dan krijg je dus geen goed beeld van wat de gebruiker vindt.

 

Maar goed, je kunt je natuurlijk ook afvragen hoe serieus en correct deze enquete moet zijn en of je weer opnieuw wilt beginnen  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben bij tussenpozen een gebruiker van dit forum. Vooral als ik het niet meer zie zitten, raadpleeg ik de over het algemeen zeer deskundige (regelmatige) gebruikers. Ik ben redelijk tevreden over het niveau van de beantwoordingen van de verschillende vragen. "Zeuren" heb ik een hekel aan!!

Modereren is noodzakelijk, maar vbaak een ondankbare taak gezien de commentaren. Bedenk eens hoe je het zelf zou doen, en geef dan een opbouwende kritiek, meet een oplossing/alternatief!!

 

Heb de enquête met genoegen ingevuld en ben benieuwd naar het resultaat!

 

HARTELIJKE GROETEN

 

Henk :cool:

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enquête; goed idee. 1 kleine vraag (en dat zie je trouwens bij vele enqêtes): waarom wordt je verplicht om altijd een antwoord te kiezen? Is dat bewust of is dat de software? Soms sla je liever een vraag over (omdat bijv. het voor jouw correcte antwoord er niet bij staat)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het beste niet zijn, als de aanpassingen gedaan zijn, te kijken, hoe de reactie's dan zijn?

Ik herinner me, dat er gezeurd was, dat het top offic gedeelte onderaan stond, en die is weer bovenaan geplaatst.

Ik denk, dat je dit eigenlijk gewoon aanpast aan de noden van de leden, tijdens een wijziging.

Maar ja, de moderators, doen het allemaal voor de hobby en in hun vrije tijd  :) .

het moet voor hen doenbaar blijven.

Maar indien mogelijk, zou je eens een screenshot o.i.d., hier plaatsen, hoe je de rubrieken en sub rubrieken zou maken, en dan meningen vragen?

Maar voor iedereen 100% goed doen lijkt me haast onmogelijk.

En ja, die linux ontvangers zou ik toch graag apart zien blijven, want nu zijn er merken ontvangers die ik oversla, omdat ik er geen noot van ken, maar als die allemaal door elkaar staan, en onoverzichtelijk, dan zou ik er misschien de brui aan geven aan deze rubriek,wat goeie informatie en hulp slechter wordt, als meer leden ook zo denken en doen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik vond sommige keuzes echt leuk.

 

Wel zeg ik: "Schoenmaker, blijf bij je leest". Als ik iets met domotica wil, daar zijn sites zat over, met elk weer andere hardware. Dan kan je van hieruit nooit leveren. Voor sateliet-georienteerde zaken kom ik natuurlijk hier zoeken. Ik ben vast niet de eerste die ergens tegenaan loopt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf vind ook dat het hier goed op sat gericht moet blijven en er ook eens aandacht moet worden besteed aan die enorme groep die over de grens kijkt, er zijn naar mijn mening meer sat kijkers buiten Nederland dan erin.

 

En mijn mening geven als klagen zien is vreemd, want ik klaag eigenlijk niet ik ben van mening dat als er teveel veranderd het niet meer interresant is voor mij en dat mag ik best aangeven lijkt mij. En democratie op een forum gaat niet daarvoor zijn er te veel haantjes.

 

Verders wacht ik gewoon af wat er gaat gebeuren en of het interresant genoeg blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat het a.u.b. zoals het is.

 

Misschien enkele dingen weglaten, zoals:

 

- Kabel TV

- Computer & Telefonie

- Home Audio & Video

 

Dit omdat het een Satellietforum is, andere zaken googel je dan maar op een site die voor die andere zaken is bedoeld.

 

En Linux ontvangers ook zo houden, is veel overzichtelijker.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Met die voorstellen ben  je ruimschoots te laat. Had je het eerder gevraagd hadden ze allemaal in de enquête gezeten.

 

De volgende ronde (over een maand of 3) beter ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gehele site sneller maken, hier is het al maanden dat die traag werkt, ik heb dat niet op andere sites, op den duur zal je er weg blijven omdat bij elke klik er geen directe respons komt.

 

Jammer dat dit zolang blijft duren.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...