Ga naar inhoud


stofzuigers met ca. 800 Watt hetzelfde rendement als >2.000 W?


hansputters

Aanbevolen berichten

De fabrikanten willen ons doen geloven dat de, op last van Brussel, teruggebrachte vermogens qua stofopname hetzelfde rendement opleveren als de zware jongens van weleer.

Marketingpraat dan wel pure leugens?

Als leek zie ik geen drastische wijzigingen aan borstels & Co...

 

Wat denken jullie er van?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Mimisiku

Nee, geen marketing. Kwestie van techniek. Wij hadden een 2kW stofzuiger en nu een 750W Dyson werkt een stuk beter dan de oude. Praktijkervaring dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dyson gebruikte altijd al een andere techniek dan conventionele stofzuigers dus je vergelijkt appels en peren.

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nu ook weer een Miele, zo duur zijn die tegenwoordig niet meer. Dan maar wat meer stroom gebruiken en laten we toch eerlijk zijn: zoveel uur per week draait een stofzuiger niet eens om je echt zorgen te maken over het stroomverbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ook zo'n Miele van 700W. De oude Philips met weet-ik-hoeveel-vermogen gebruiken we boven. Voor de besparing op stroomkosten hoef je het niet te doen. Maar wel voor het fors lagere lawaai niveau. De zuigkracht van de oude machine is hoger (hogere luchtsnelheid en meer volume/tijdseenheid. Maar door andere mondstukken die efficienter zijn zuigt zo'n zuinige stofzuiger prima. En de electronische regeling is een genot.

 

En het is geen onzin dat ze zich in Brussel hiermee bezighouen, want die idiote wapenwedloop met meer vermogen is nu eindelijk verleden tijd.

aangepast door ebhoorn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dat mag ik niet zelf bepalen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog effe dan bepaalt brussel zelfs wat  voor eten je op je tafel mag zetten

 

stelletje mafkezen

 

ik gebruik nog een ouwe stofzuiger die het perfect doet en die vreet stroom dat wil je niet weten

 IK BETAAL TOCH  DIE STROOM ZELF :angry: :angry: :angry: :angry:

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CeesV Nee. Net zo min als het gegeven dat er geen gloeilampen meer verkrijgbaar zijn boven een bepaald vermogen. 

 

De stofzuiger regel is in het belachelijke getrokken - de fabrikanten hebben op TV laten weten dat ze blij waren omdat er eindelijk een uniforme regeling was.  Dat is een andere invalshoek - die ik niet had bedacht.

aangepast door ebhoorn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat er geen gloeilampen meer verkrijgbaar zijn is ondertussen door alle betrokkenen als grote vergissing gekwalificeerd.

 

Op veel plekken in huis hangen gloeilampen die onregelmatig voor een korte tijd branden, en een eeuwigheid meegaan.

Spaarlampen blijken bij dit gedrag slechts een zeer korte levensduur te hebben en daarna het milieu met kwik zwaar te belasten.

Het energiegebruik wordt bij die toepassing niet of nauwelijks beïnvloed.

 

Eh, in de winter is het rendement van een gloeilamp 100%, met spaarlampen wordt nu de verwarming wat langer gebruikt om je huiskamer op temperatuur te houden.

 

De grootste energie verbruiker in huis is nog steeds de koelkast.

 

Leesvoer.

http://www.energiefeiten.nl/energiefeiten1.pdf

 

(Spaarlamp, blz. 78)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

ik gebruik nog een ouwe stofzuiger die het perfect doet en die vreet stroom dat wil je niet weten

 IK BETAAL TOCH  DIE STROOM ZELF  :angry:  :angry:  :angry:  :angry:

Dit bericht is bewerkt door blackeyes: vandaag, 08:53

 

Moord!  Brand! Revolutie! Baas in eigen huis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal om energie te besparen, als men door een stadskern rijd en de straatverlichting dooft merkt men het nauwelijks, zoveel lichtreclames branden er.

Ik doe daar allemaal niet meer aan mee, de ondervinding zegt me hoe meer ik spaar, hoe duurder het word gemaakt.

In België  bestaat de factuur nu al voor 60 % uit taksen en andere smoezen en het schijnt nog niet genoeg te zijn. 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...