Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten

Wat is vreesde, er is nog veel werk aan, en de release is te vroeg gekomen, ik pas voor al knoeiwerk dat het de gebruiker nu oplevert.

Later in het jaar, als de hemel daar opgeklaard is komen we daar nog eens op terug.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou het geeft aan dat de insiders niet al te beste beta testers zijn, waarschijnlijk zijn de meeste insiders gewoon insiders om zo alle gratis te kunnen draaien. In ieder geval worden de meest simpele en belangrijkste dingen gewoon overzien net zoals bij Windows 8.

 

Dit is beslist een start die Microsoft gaat voelen tot aan de ballen toe. Het zal een heel stuk aan vertrouwen wegnemen en er was al niet zoveel meer over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Tweakers raden ze aan een Iso te downloaden en de installatie dan via een usb stick te doen.

 

Voor de mensen die steeds dezelfde vragen stellen:

1. Upgrade de huidige geactiveerde 7 sp1 of 8.1 install met de "get windows app" (= taskbar icoontje) of de iso van de media creation toolkit op een usb stick. (met rufus) Dus niet opstarten met de USB stick maar de install uitvoeren IN windows zelf.

2. Haal de Key na activatie van W10 uit het systeem met bijv. Produkey. Op nieuwe laptops wordt deze ook in de UEFI bios gezet

3. Voor een "schone" installatie "refresh" windows 10 via het systeem zelf!

4. Voor een clean install op bijv. een nieuwe SSD (alleen na een upgrade te doen): gebruik de iso uit de media creation toolkit op een usb stick. Key niet in UEFI bios? (bij oude laptops); dan vraagt hij om de key, die je eerder er uit gehaald hebt.

- Een MS account is dus niet perse nodig!


Hier ging het prima op een testlaptop van me met windows 8.1. Als je gekloot hebt met de get windows 10 app dan zou ik die gewoon killen en de iso downloaden.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar dit zijn allemaal omwegen, dit is niet hoe het zou moeten zijn en ik zie mijn moeder dit echt niet doen en velen in mijn klanten kring ook niet. Wij komen uw auto brengen maar uiteindelijk moet je hem zelf gaan halen, dat slaat nergens op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie moeten niet vergeten dat als je een taalpakket hebt geïnstalleerd de onderliggende versie nog steeds de originele taal is. De originele taal wordt dan ook geupdate en aangezien de geïnstalleerde taalpakketten niet compatibel zijn zul je die dus terecht opnieuw moeten installeren. Het is gewoon verstandiger om de juiste versie te hebben geïnstalleerd. Een taalpakket is een add-on en niet meer dan dat en een prima hulpje. De goede taalversie kun je met dezelfde key installeren en dan heb je gegarandeerd dit soort problemen niet. De beschikbare taalversies bestaan niet voor niets.

 

Ik zorg er voor dat voor mijn klanten altijd de juiste basisversie is geïnstalleerd en als iemand in het gezin tijdelijk of voor zichzelf een andere taal wil gebruiken dan pas installeer ik een taalmodule.

 

Hier kun je trouwens originele ISO's downloaden  https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft zet tool online om Windows 10-update te forceren

Microsoft heeft een tool online gezet, waarmee gebruikers als ze dat willen handmatig het benodigde iso-bestand kunnen downloaden en installeren. De update is kosteloos voor gebruikers van Windows 7 en Windows 8.1.

 

http://tweakers.net/nieuws/104465/microsoft-zet-tool-online-om-windows-10-update-te-forceren.html

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekkere oplossing dubbel downloaden, daarnaast heb ik de laptops in het Spaans gekocht en deze naar Engels omgezet, voorheen was de update lijst ook Engels maar na het downloaden van Windows 10 is het ineens Spaans? Er valt geen goed woord over uit te brengen. Makkelijker kunnen we het niet maken moeilijker wel.

 

En al die mensen die het niet weten gaan nooit over op Windows 10 tot er een fix komt. Ik deed de run fix en ook hier begint de zaak gewoon weer alles opnieuw te downloaden, lekker slim :(

 

Nee dit is de domste fout van alle OS providers ooit, dit gaat ik in ieder geval niet vergeten en het vertrouwen in de insiders is gedaald naar bijna 0.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja volkomen normaal omdat de geïnstalleerde versie ook een Spaanse versie is. Nogmaals een taalpakket is niet meer dan een schilletje er om heen. Als je de juiste versie wil hebben zul je dus de juiste versie moeten downloaden en installeren. JIJ hebt het zo aangeschaft en de updates zijn vroeger ook 1 op 1 naar dezelfde (basis) taal geweest. Als je het nou eens 1 keer goed doet heb je die problemen niet.

 

Waarschijnlijk zijn de insiders wat slimmer en zorgen ze standaard al dat ze met de juiste taalversies werken en zullen zo'n probleem als jij hebt niet of zeer beperkt zijn tegen gekomen. De probleempjes die ik ben tegen gekomen zijn netjes gemeld en ben ze later ook niet meer tegengekomen in bijna alle gevallen....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

How-to: een clean-install uitvoeren

 

Microsoft geeft gebruikers van Windows 7 en Windows 8.1 een gratis upgrade naar Windows 10, maar er is ongetwijfeld een groep lezers die de upgrade naar Windows 10 aan wil grijpen voor een schone installatie. Hieronder leggen we stap-voor-stap uit hoe je een clean-install uit kunt voeren, terwijl je toch een gratis upgrade naar Windows 10 krijgt.

 

http://nl.hardware.info/reviews/6204/13/windows-10-review-een-nieuwe-windows-van-een-nieuw-microsoft-how-to-een-clean-install-uitvoeren

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat werkt allemaal prima alleen vraag ik mij nu wel af waar ik de key vandaan moet krijgen, tot op heden nog niet gezien.

Op de microsoft site is wel een helpdesk met F.A.Q. voor den mest gestelde vragen en daar kan je op een link klikken voor de meeste voorgangers met dezelfde vraag.

Ja het werkt, vraag toegevoegd, alleen kom je dan niet verder. Wie weet meer?

post-51681-0-35688700-1438164824_thumb.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je computer hardware ID wordt aan je account gekoppeld (via de store) en dat is je activatie als je er recht op hebt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verhaal op HWI heb ik gelezen maar is toch niet geheel duidelijk.

 

Ik wil die ISO maar ik bepaal of en wanneer ik die installeer. Bij voorkeur op een nieuwe PC.

En ik wil absoluut geen account bij ome Bill.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat je bijna geen keuze hebt. In Windows 8.x kon je nog wegkomen met een lokaal account maar met Windows 10 heb je volgens mij bijna geen keuze. Alle grote jongens hebben tegenwoordig een abo structuur Adobe, Apple, Google, Microsoft. Aan de ene kant begrijpelijk dat je er tegen kunt zijn, maar het heeft ook veel voordelen en gemak

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...