Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten

Inmiddels wordt de RTM versie bij mij geïnstalleerd (build 10240) die gelijk is aan de "verkoop versie". Lees o.a. ook http://www.techzine.nl/nieuws/41595/microsoft-start-uitrol-definitieve-windows-10-versie-naar-insiders.html

 

http://tweakers.net/nieuws/104253/microsoft-pusht-rtm-build-windows-10-naar-insiders.html

 

win10.jpg

 

 

En nee het is nog lang niet af en zal ook nooit af zijn......   

 

Microsoft heeft bekendgemaakt dat het naast de normale updaterondes met beveiligingsupdates, drie maal per jaar een grote update wil uitbrengen voor Windows 10, waarbij nieuwe features worden toegevoegd en het besturingssysteem verder wordt verbetert. Dat zou betekenen dat de eerste update al eind november beschikbaar komt.

 

http://www.techzine.nl/nieuws/41608/windows-10-krijgt-eerste-grote-update-mogelijk-al-in-november.html

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is al eerder gemeld hier, maar als je een update hebt uitgevoerd kun je van daar uit weer naar een schone versie als je dat zou willen. Precies hetzelfde wat ook al in Windows 8.1 kan

 

herstel1.jpg

 

herstel2.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed werk. Ben benieuwd naar je ervaringen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Windows 10 krijgen de toekomstige gebruikers van dat besturingssysteem in heviger mate de noodzaak van een Microsoft-account voor de kiezen. We zetten hier op een rijtje wat dat inhoudt, wat je ermee kan en waarom je niet zonder kan.

 

http://webwereld.nl/software/87239-9-killerfeatures-van-een-microsoft-account-op-windows-10

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg de vraag als je nu geen tegels wil maar alleen snelkoppelingen naar programma's aan je startmenu gekoppeld wil hebben (zoals je in Windows 7 veel gebruikte programma's vast zet bovenin het startmenu.

 

In principe werkt dat ook in Windows 10

 

Je kunt in Windows 10 via de rechtermuisknop tegen elk programma zeggen om zich vast te pinnen in het startmenu. In het startmenu zelf kun je de grootte aanpassen (ook weer via de rechtermuisknop)

 

De bestaande (live) tiles kun je allemaal verwijderen als je ze niet wil zien. Wat overblijft zijn de door jou gewenste snelkoppelingen naar programma's, bestanden of websites....

 

In de screenshot heb ik Total Commander toegevoegd aan het startmenu (het floppy icoontje). Daarna heb ik hem verkleint. De andere livetiles zou ik weg kunnen halen en daardoor wordt het menu veel kleiner en zou Total commander bijna naast mijn naam komen te staan.  Door dus alleen op de startknop te drukken zie je in 1 oog opslag al je favoriete programma's. In plaats van boven je meest gebruikte applicaties staan ze nu rechts ervan.  De grootte van het startmenu kun je met je muis aanpassen. Je kunt de rechterkant naar links slepen en/of de bovenkant naar beneden.

 

Ik wil de live tiles wel, dus heb ze lekker laten staan :) en zonder live tiles zou het veel compacter kunnen.

 

 

startmenu.png

 

startmenu2.png

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je onderin rechts de boel ook weer aanzetten in Windows 10? ik bedoel het klokje en alles wat er naast staat. Ik gebruik die hoek nogal eens  en heb er ook monitor icons staan. Ik ziet namelijk op de screenshots dat dit gedeelte er niet meer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gors krijgt 10 punten..... :)

 

Even een screenshot van het volledige scherm (wel een andere computer).  Een programma in het startscherm gezet (Chrome) Verder alle apps op 1 na zo klein mogelijk gemaakt.  De nieuws app kan zelf nog groter als het moet en uiteraard kleiner of je haalt ze allemaal weg......   Je ziet rechts dezelfde functionaliteit als in Windows 7

 

startmenu3.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat nieuw is aan de rechterkant is dat soort tekstballonnetje.  Hierin worden notificaties weergegeven maar ook kun je een aantal snelle instellingen doen. Het actiecentrum dus. Het is een universeel OS, dus ook voor tablets en telefoon. Je ziet dus ook een draaivergrendeling die nutteloos is op een PC. De tablet mode kun je wel kiezen als je wilt. Je krijgt dan een vertrouwd Windows 8.1 scherm met alleen maar tegels. (Dezelfde die in het startmenu staan). Deze optie is vooral handig voor de 2 in 1 apparaten. Een tablet met los toesenbord of een laptop met touchscreen. Uiteraard kun je het ook met de muis bedienen, maar daar is al genoeg over gezegd.... Dat gaan we dus maar niet doen. ;)

 

startmenu4.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo heb ik ook een apple account, mott

dan doen we dat gewoon

zou het ook gewoon doen bij windows

je kunt je niet weren tegen die verplichtingen en anders ga je niet met windows in zee

In de link staat niet dat het verplicht wordt, en zal ik zo lang mogelijk proberen tegen te houden. :grin:

Zoiets is enkel handig voor de advertentie en reclame wereld, maar voor de gebruiker? :confused:

Zo'n account kan misschien handig zijn, als je op verplaatsing bent, je eigen gegevens kan laden, maar dan weet microsoft en al hun meewerkende advertentie bedrijfjes waar je uithangt. :angry: 

En dat levert enkel problemen op, dat heb ik vandaag hoort van iemand, die fisching mail kreeg, waarschijnlijk door gekoppel van diverse apps, en hun bedenkelijke privacy beleid.

Al dat gekoppel, nee dank U  :angry:  :mad: .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Phishing mail heeft niets met gekoppelde apps te maken. Op dit moment krijg ik ongeveer 3 mailtjes per dag dat mijn Paypal account of afgesloten wordt, of er is iets mis mee of weet ik veel. Duistere figuren proberen gewoon achter je inloggegevens te komen....

 

Steevast staat er dus in de mailtje dat ik de link moet gebruiken en even in moet loggen om het even recht te zetten. Uiteraard doe ik dat trouw ;)

 

Maar goed even on topic.  Zojuist mijn dagelijks gebruikende laptop geupgrade van Windows 8.1 naar Windows 10. Het duurde ongeveer 30-45 minuten. Alles werkt zoals verwacht.

 

Zonder problemen geactiveerd als INSIDER.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het inloggen via een outlook/msn/live/hotmail account is best wel handig, je hebt gelijk alles aktief bij de hand. Ik heb niets bemerkt aan extra mail of meer spam. Lijkt me ook dat als je een nieuw account aanmaakt voor Windows en je gebruikt het verder nergens anders meer voor er heel weinig fout kan gaan niemand weet immers dat email adres.

 

Ik heb op mijn Windows 8.1 een hotmail account in gebruik die al 15 jaar oud is en ook daarmee bemerk ik geen extra mail of spam, het is en blijft gewoon als het altijd al was met zo af en toe een nieuws bericht van Microsoft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...