Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten


Ik heb een MSI laptop met voorgeinstalleerde W8.

Als W10 erop wordt gezet en het systeem crasht een

keer, moet ik dan eerst weer de laptop terugzetten

naar W8 en daarna upgraden naar W10?

 

Hoe werkt dat?

Dat via een Windows 10 restore point, maar bij een definitieve crash zul je naar je restore partitie moeten en die bevat uiteraard nog altijd Windows 8.1 en zul je weer overnieuw moeten beginnen.

 

Beste is upgraden en dan een image van je HDD/SSD maken en die ergens opslaan zodat je die tenminste weer terug kan zetten als het echt fout gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat via een Windows 10 restore point, maar bij een definitieve crash zul je naar je restore partitie moeten en die bevat uiteraard nog altijd Windows 8.1 en zul je weer overnieuw moeten beginnen.

 

Beste is upgraden en dan een image van je HDD/SSD maken en die ergens opslaan zodat je die tenminste weer terug kan zetten als het echt fout gaat.

Helder en... ja, dat klink eigenlijk wel logisch die image, dank.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVD of een USB stick. Je krijgt ze niet beide.

 

"The DVD boxes will include a screenshot of the operating system on the front. The USB version will stick with a simple logo" 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zei ik toch ook niet, dit is op te maken uit mijn laatste stukje tekst " de verpakking van de laatste ziet er wat sobertjes uit" <- De USB stick.

 

Anyway ik las ook dat vanaf 29 Juli niet gelijk alle computers in de winkel van Windows 10 voorzien zullen zijn, maar dat je deze bij een winkel met de juiste service gelijk kunt laten upgraden naar Windows 10. Het nieuwe Windows 10 zal geleidelijk aan op de nieuwe computers gaan verschijnen en dit kan zelfs duren tot dit najaar aangezien Microsoft nog steeds bezig is Windows 10 op te poetsen.

 

Nu weet ik zelf niet wat een upgrade installatie naar Windows 10 in beslag neemt maar dit zal toch stukken sneller moeten zijn als de voorgaande versies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar is het dus niet verstandiger als je een nieuwe computer wil gaan kopen, om te wachten tot deze aangeboden wordt met win 10 er op?  Als je gelijk moet gaan upgraden, dan zit je toch telkens met het probleem dat je bij een nieuwe installatie altijd eerst de oudere windowsversie moet installeren , en dan de upgrade?  Ik denk dat dit de stabiliteit niet ten goede komt... (maar ik kan het mis hebben uiteraard).

 

Ik denk te wachten tot einde oktober of november... op een paar maanden komt het uiteraard niet aan.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een nieuwe laptop zal een update heel snel verlopen en in mijn ervaring ook geen nadelige gevolgen hebben. Het is wel handig om na de update een image te maken zodat je na problemen binnen een uurtje weer verder kan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft geeft ook aan dat na een upgrade ook een voledige schone installatie mogelijk is van Windows 10, dus je zou kunnen upgraden naar Windows 10 en daarna kunnen besluiten een voledig schone installatie te doen om daarna een schone image te maken van je verse Windows 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt op zich wel positief, maar voor de zekerheid ga ik gewoon wachten tot er laptops met windows 10 in de Zweedse handel liggen. Als mijn huidige XP apparaat het toch eerder zou begeven moet ik wel, maar anders is er geen reden om om nu al iets te kopen.

 

Ik heb afgelopen winter in deze laptop overigens een SSD ingebouwd ter vervanging van de originele harddisk... en dat is werkelijk top! Het verbaast me dan dat je tot nu toe zo weinig laptops ziet waar een SSD standaard in zit.... want ik wil eigenlijk geen gewone harddisk meer hebben. Volgens mij zit ik dan weer een lange tijd safe met deze nieuwe windows 10- combinatie.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dell verscheept Windows 10-computers op 29 juli

 

De CEO van Dell, Michael Dell, heeft bekendgemaakt dat Dell op 29 juli de eerste Windows 10-systemen zal verschepen. Ondanks dat Microsoft heeft aangegeven dat veel partners nog niet klaar zullen zijn op die datum is Dell dat in elk geval wel.

 

http://www.techzine.nl/nieuws/41579/dell-verscheept-windows-10-computers-op-29-juli.html

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn er wat meer die op 29 juli voorzien zijn van Windows 10.

 

Microsoft Corp. said that some personal computers will come pre-installed with Windows 10 at the time of the software’s release on July 29.
Dell Inc., Hewlett-Packard Co., Lenovo Group Ltd. and Acer Inc. will have machines with Windows 10 for sale in stores on the first day, Microsoft said in an e-mailed statement.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft heeft rtm-versie Windows 10 klaar

 

Met de rtm-versie is Windows 10 klaar is voor release. De build die als rtm-geldt is volgens The Verge 10240. The Verge heeft afgelopen jaren aangetoond over goede bronnen binnen Microsoft te beschikken. De rtm-versie is bedoeld voor fabrikanten die Windows 10 alvast willen installeren op apparaten die vanaf 29 juli uit gaan komen. Microsoft beschouwt Windows 10 niet als 'af'. Het ziet naar eigen zeggen Windows voortaan 'als een service' en biedt dus continu updates voor het besturingssysteem.

 

http://tweakers.net/nieuws/104242/microsoft-heeft-rtm-versie-windows-10-klaar.html

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees eens de reacties op Computer Totaal, en je zin om in een vroeg stadium al over gaan, gaat wel over.

Het is duidelijk dat het verre van af is, en dat is zacht uitgedrukt.

 

Be Aware.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt niet, ik werk er dagelijks mee en laten we eerlijk zijn als er iets mis loopt ga je over het algemeen zeuren. Loopt het goed dan hoor je meestal niets.

 

Nee de software is niet af, het blijft in ontwikkeling, gelukkig maar.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...