Ga naar inhoud


Meeste klachten over Online.nl


Sprietje

Aanbevolen berichten

Op de site van de Consumentenbond is het volgende te lezen:

Op Klachtenkompas.nl zijn sinds november 2014 meer dan 2000 klachten over internetprovider Online.nl binnengekomen. Daarmee is Online.nl het bedrijf waarover consumenten het meest klagen op Klachtenkompas.nl, het online klachtenplatform van de Consumentenbond.

Geschreven op 23 november 2015

Al een jaar lang komen er gemiddeld 40 klachten per week binnen over Online.nl. Een deel van de klachten wordt veroorzaakt doordat Online.nl actief diensten verkoopt die ze niet zonder problemen kunnen leveren. Sommige klagers zijn al jaren Online-klant en telefonisch overgehaald om te switchen naar een nieuw abonnement. Andere klagers zijn overgestapt van een andere provider naar Online. Maar na de overstap zitten zij soms dagenlang met een slechtwerkende telefoon, internet of televisie of moeten het zelfs helemaal zonder deze diensten stellen. Daarbij lost de klantenservice van Online.nl de klachten vaak niet goed op.

 Waarschuwing

De Consumentenbond waarschuwt in zijn Internetprovider-vergelijker voor de slechte service van Online.nl. Bart Combée, directeur Consumentenbond: 'Een dienst afraden gaat ver, maar gezien het aantal klachten en hoe lang de problemen zich al voortslepen, kan ik op dit moment niemand Online.nl aanbevelen.' De Consumentenbond adviseert consumenten die problemen hebben met Online.nl om ook te klagen op Klachtenkompas.nl; hiervoor staan een stappenplan en voorbeeldbrieven op de website van de Consumentenbond.
 

post-60869-0-99993100-1448288547.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Omdat kwaliteit niet alleen bepaald wordt door een stukje glasvezel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook voor normaal ADSL/VDSL internet zijn xs4all, telfort en online allemaal exact hetzelfde als KPN...  dus kan de uitval en storingen ook geen ander beeld geven.

Ik denk dat bepaalde groepen van de bevolking die dan kiezen voor een bepaald merk gewoon meer  en sneller klagen, terwijl andere mensen gewoon afwachten...  Nu ben ik altijd verbaasd hoe snel en intensief de Nederlandse bevolking klaagt... en dan vaak over onbenulligheden... worden tarieven weer eens duurder dan hoor je ze blijkbaar niet, maar wordt er gewoon betaald.

Ik geloof dit soort dingen dus niet echt...

Ik heb in NL zelf Telfort, an als je op het telfort forum ziet hoeveel  er geklaagd wordt denk je ook dat je dit nooit moet nemen... ik heb 1x een storing gehad in de 5 jaar dat ik klant ben, en ja, dat lag toen aan een wijk-schakelkast van KPN die verbrand was. dan houdt het dus op.... de volgende dag was alles weer OK.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

dat ze over hetzelfde netwerk gaan wil nog niet zeggen dat ze even goed zijn.

 

Ik zit al jaren bij Scarlet (ondertussen overgenomen door Proximus) die hetzelfde netwerk gebruiken als Proximus.

 

Mijn snelheid zat al jaren op 70Kbbs down en 10 Kbbs up.

 

Mijn broer die klant was bij Proximus had een veel lagere snelheid en toch gingen we over hetzelfde netwerk en wonen we even ver van de centrale. Maar ik zat al veel langer op de kast op de hoek van de straat en zijn lijn liep nog naar de centrale een km verder.

 

Klachten worden dan doorgaans weer sneller opgelost bij Proximus dan bij Scarlet.

 

Dus niet alleen het netwerk maakt het verschil

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben half Mei overgestapt naar deze provider. Heb "alles in 1" voor 36 euro per maand. Nadat ik het modem en de tv tuner had ontvangen heb ik alles aangesloten...... en het werkt allemaal, MAAR, ik heb er nog steeds NIETS voor betaald,niks, nada, niets!!!!

 

Eerst eens wat afgewacht, nu al weer 2 weken geleden, netjes dit gemeld bij hun, ze hebben er een dossier van gemaakt, maar tot nu toe nog niks gehoord meer.........

 

Ik wacht het maar af........

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in België zelfde klaagzang.

Maar bepaalden blijven bij een operator om bij de "groep" te horen.

Soms geen andere keuze.

Toen ik berichten las over dommel, dacht ik amai, daar moet men niet zijn.

1X uitval gehad, omdat ze de fritz!boxen hebben gehacked, en ik met aandringen andere wachtwoorden voor internet en bellen vroeg.

Maar blijkbaar zien ze tegenop het papierwerk en ook van:

"de een kan het niet goedkoper of beter dan een ander, dus we blijven".

Het probleem is soms, dat enkel negatieve berichten gepost werden, en zeer weinig positieve. En over hoeveel % van het klanten aantal spreken we dan? En hoe meer klanten, hoe meer potentieel ontevreden klanten ze kunnen hebben.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu al weer een kleine twee jaar bij hen. Alleen voor internet. Online leek mij daarvoor de goedkoopste provider. Het eerste jaar voor € 9,95, nadien € 24,95.

 

Vrijwel probleemloos. In het begin een probleem met de snelheid (Online beloofde meer dan het waar kon maken) maar dat was vroeger bij XS4ALL ook al zo. Ligt aan de KPN ADSL lijn.

 

De Gigaset VoIP telefoon werkte aangesloten op hun Huawei modem meteen.

TV kijken gaat via de combi NPO Digitenne en FTV Sat (zie mijn onderschrift).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(K)

XS4all is toch anders dan KPN, bij de afgelopen KPN storing bleef XS4all gewoon werken. Ik kon gewoon internetten en bellen via glasvezel (TV via sat). Het is dan wel een dochter van KPN maar volgens mij wel met andere servers. KPN levert ook geen Fritzbox maar Experiabox.

En blijkbaar zat de fout ook in de KPN Experiabox.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik en een aantal vrienden zitten al jaren bij Online en nauwelijks problemen, ik denk niet meer dan bij andere providers.

De lage prijs zoals Prawo stelt was inderdaad doorslaggevend.

Ze verkochten me VDSL 30/3 en leveren ze ADSL2+ 18/1. Jammer, ik had vooral graag meer uploadsnelheid gehad.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal als ze problemen hebben bij kpn is het mede door de eigen DNS servers, ik heb daarom ook mijn eigen router en ook de dns servers ingesteld die ik wil gebruiken en heb daarom heb ik ook nooit uitval.

Ik heb deze ervaring omdat kennissen waarvan ik weet dat ze kpn gebruiken, soms storing hebben met de experiaboxen en ik in het verleden ook de dns servers gebruikte van kpn zelf, na een telefoontje gaven ze het toen ook toe.

Dus waarschijnlijk zal xs4all ook hun eigen dns servers gebruiken wat waarschijnlijk beter onder controle is

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

CD heeft mij ook gebeld om een abbo te verkopen incl. internet Online (zeker omdat we CD een tijdje terug hebben opgezegd) en daar werden beloftes gedaan die never nooit kunnen worden nagekomen. Zit met een ISDN lijn van KPN en internet van Ziggo en die gasten beweren dezelfde snelheid als Ziggo te kunnen leveren naast mijn ISDN lijn ze bleven beweren dat dit zo is bij hoog en bij laag. :crazy:

Heb ze toch maar verteld dat ze het hier eerst moeten laten zien voordat er iets wordt omgezet wat natuurlijk niet wordt gedaan omdat dat niet mogelijk is om het bij jou thuis te laten zien, dat kost teveel werk en zoeken ze een ander.  waar ze wel slagen.

 

XS4All waar wij jaren lang klant zijn geweest naar zeer volle tevredenheid vanwege de uitstekende service konden dus niet die snelheid leveren naast de ISDN lijn omdat wij nog op een grondlood kabel zitten aangesloten en daar met een paar man echt haar best hebben gedaan maar het was de ISDN lijn eruit en sneller internet of een lage snelheid met ISDN, daarom zijn we weer terug bij de kabel.

Ik heb dan een technische achtergrond maar als je een top verkoper van Online aan de telefoon hebt praat hij of zij je met die verhalen zo over de streep want het scheelt heel wat euris in de maand, maar na de omschakeling is het tobben en dan........................... :cry:

  • Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat heet kwaliteitsimago van XS4ALL gewoon marketing is. Ik gebruik al 10 jaar Telfort adsl en nu vdsl2 en heb daar niet of nauwelijks storing mee gehad.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...