Ga naar inhoud


Wat is een goeie Wifi bewakings camera voor buiten op ios


peterksr

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb wat ongewenste bezoekers rond mijn huis en zou een wifi bewakings camera willen instaleren welke ook een alarm en beelden geeft op mijn iphone.

Als het mogelijk is dan ook om bij alarm de beelden te kunnen opslaan.

Mischien ook de mogelijkheid om de camera op batterij te laten werken ( weet niet of dat zinvol is natuurlijk )

Camera moet ook goede beelden kunnen geven als het donker is natuurlijk

Ik hoop dat ik hier wat wijzer kan worden gemaakt door de techneuten hier

Alvast bedank voor jullie antwoord en fijne feestdagen aan iedereen.

 

Peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor goede en betaalbare camera's kom je uit bij Foscam.

IOS? Geen idee.

Op batterijen gaat het niet worden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik deze, voor buiten, en die werkt echt wel goed wel heb ik hem onder een afdakje.

Als je de antenne aansluiting ziet dan ga ik er van uit dat die, bij regen, wel een betere afdichting kan gebruiken.

post-51681-0-70262100-1451052249.jpg

post-51681-0-73694000-1451052264.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Camera moet ook goede beelden kunnen geven als het donker is natuurlijk

 

 

Je noemt nu juist het meest essentiële.

Vrijwel alle camera's kunnen overdag een goed beeld geven, echter zodra het donker wordt laten de meesten het afweten. 

Ook deze Foscam geeft dan nog wel een beeld maar herkenning zal vrijwel zeker niet meer mogelijk zijn.

Beter gezegd zullen er dan nagenoeg geen wifi camera's zijn die dan een gelijkwaardig of beter beeld kunnen geven dan bekabelde camera's

Een hele verbetering zijn camera's waarbij de camera zelf controleert hoeveel infrarood hij uit moet sturen om het object goed in beeld te brengen.

Zelf heb ik hier camera's die als iemand ver weg is veel infrarood geven maar hoe dichter iemand bij de camera komt hoe minder infrarood er geven wodt om het beeld niet te overbelichten.

Daarnaast zijn de camera's uitgevoerd als laag licht en hierdoor zijn ze gemiddeld zo'n 2000 keer lichtgevoeliger dan de meeste wifi of normale IP camera's

Ik heb hier op het forum al wel eens foto's geplaatst van hoe deze camera's in het donker werken, denk dat je dan wel een idee krijgt.

Verder moet je altijd rekening houden met de hoeveelheid dat die verstuurd wordt.

Ga je bijv. het beeld van een 2 megapixel camera draadloos versturen dan zal dat heel wat data zijn, vandaar dat er vaak compressietechnieken worden toegepast en de kwaliteit daarvan kan wel eens heel verschillend zijn.

Vaak worden dan alleen de beeldveranderingen doorgestuurd en dat zie je gewoon terug in de beeldkwaliteit.

Vergeet verder niet dat ook een wifi camera nog steeds een 230V aansluiting nodig heeft, ik vraag me dan altijd af hoeveel winst je behaald door een wifi camera toe te passen ipv, een bekabelde camera welke je centraal kunt gaan voeden of via een POE.

Mijn ervaring is dat je in bekabeld veel meer keus hebt en vaak ook een stukken beter beeld kunt krijgen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was net aan het kijken naar een nieuwe digitale Camera

en zie dus enkele specificaties

 

dat is toch echt pover als je dat beveiligings spul vergelijkt met echte digicams

dat vroeg ik me ook telkens af als ik naar zo'n programma op TV keek (moest kijken) of in de Gazet een pseudo afbeelding van een beveiligingscamera kon bekijken van de een of andere misdadiger vastgelegd op een beveiligingscamera...

 

dat is toch waardeloos allemaal jongens, zo vang je geen boeven zo start u een vraagspel wie is het.

 

kijk eens naar een 20,ugh megapixel met DIGIC 6+

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

Hoe gaat die met de Formatie

De Avondshow

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga nu eens een echte digicam 24 uur per dag 365 dagen per jaar laten draaien ;)

Denk dat je dan meteen weet waarom het beveiligingsspul iets anders is opgebouwd.

 

Ander probleem is dat hoe meer megapixels je hebt hoe meer licht je ook nodig hebt en met de opmerking dat hij ook in het donker nog goede opnames moet maken kom je hoe dan ook in de problemen.

We kennen in de beveiligingswereld nu de 4K camera's, prachtig spul en een ongelofelijke beeldkwaliteit maar ga die nog niet in het donker toepassen want dan heb ik met een 720P een veeeeeeel beter beeld.

 

Het grootste probleem is echter dat de gebruiker meestal opnames wil met herkenbaarheid maar tevens ook de gehele omgeving het liefst met 1 camera wil kunnen bekijken en die 2 gaan (nog) niet samen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Peter, je wilt ook alarm hebben, essentieel voor beveiliging. Ik heb (bedrijfsmatig) 4 delig (x-gen)met recorder professioneel spul (analoge data overdracht) en werkt super. Geeft meldingen op mijn Android. Ik heb daar nog 2 standalone cameras bij geplaatst niet van x gen , maar van Avtech een camip 13 (avn807a)en een cam ip 23 (avn 807c) Deze laatste heeft een betere ir verdeling in donker. Maar wat ik eigenlijk wil vertellen dat meldingen op beweging van beeld niet werkt (snachts inelk geval niet) omdat de ir de mugjes ,spinnenwebdraden regen, sneeuw voor oneindig veel meldingen zorgt.

Daarom raad ik je tenzeerste aan om daar een trigger achter te hangen. En dus moet  die camera daarvoor een aansluiting hebben. En de trigger daarvoor heb ik een Haa 54 van Velleman achter. , Helaas niet waterdicht. Ik kon geen waterdichte vinden met dezelfde specs. Alleen dan heb je bijna nooit valse meldingen . Het is niet wat je precies vroeg en wilde maar dan heb je het wel super voorelkaar en krijg je ook echt een melding mét beeld. En geen email (overigens kan dat ook nog) en ook opslaan op een raspberri (ftp ) dat doe ik ook.

 

Gr Agroman

Link naar reactie
Delen op andere sites

de foscam ip camera die hierboven staat afgebeeld is verkrijgbaar met i.r-cut  ,  deze schakeld het infrarood licht automatisch in als het donker word , het i.r bereik van de fi9804w is een meter of 12/15 en geeft ook snachts goed beeld .

De fi9805w heeft een groter  i.r bereik van zeker 20 meter maar hij geeft ook een verderweg en smaller beeld weer , terwijl de fi9804w dichterbij een breder beeld geeft .

 

ik heb ze hier allebei in gebruik en ze bevallen goed voor deze prijs 

 

Owja , samen met een Synology Nas worden alle beelden opgeslagen op Harddisk

aangepast door Bopke
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

. Ik heb daar nog 2 standalone cameras bij geplaatst niet van x gen , maar van Avtech een camip 13 (avn807a)en een cam ip 23 (avn 807c)

 

Gr Agroman

 

Av tech ben ik zelf niet zo gecharmeerd van, vaak valt de lichtgevoeligheid flink tegen en waar andere camera's nog steeds gewoon in kleur werken schakelen de AV tech camera's al vaak over naar zwart wit (met IR verlichting)

Ik heb hier zelf full HD camera's die gewoon de gehele nacht in kleur blijven werken en dan niet in kleur waar je nog steeds niets van kunt maken maar gewoon in een redelijk goede kwaliteit waarbij je veel meer info hebt dan wanneer je een zwart/wit beeld hebt.

 

de foscam ip camera die hierboven staat afgebeeld is verkrijgbaar met i.r-cut  ,  deze schakeld het infrarood licht automatisch in als het donker word ,

 

Klopt dat ze overschakelen naar zwart/wit zodra de infrarood schijnwerper aangaat (dat doen overigens alle camera's met IR) Wat vaak een extra toevoeging geeft is dat de camera's die wij gebruiken zelf kijken hoeveel infrarood ze nodig hebben om een goed beeld te krijgen.

Schakelen de meeste camera's het infrarood alleen maar aan/uit, de wat betere camera's stellen zichzelf steeds bij en geven meer of minder infrarood afhankelijk van wat nodig is. 

Voordeel een veel beter beeld wat niet onderbelicht of juist overbelicht is en je infraroodverlichting gaat gewoon langer mee.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerrit

Ja dat geloof ik best.. En qua behuizing kunnen ze ook niet half tegen de x gens op al is de 807c al beter qua bevestiging.. Maar wat ik eigenlijk naar voren wilde brengen is (en dat weet ik  niet van andere ip camers) dat hier een aansluiting opzit voor een trigger . En dat er een voorziening opzit via een app om te de melding te verkrijgen. En Peterksr wilde een melding. En hebben andere cameras wel een app die continu de camera "afluisterd" ?

 

Gr Agroman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een ipcam van 37 € die spatwaterdicht is, en enkel goede beelden geeft, als die bekabeld is.

Indien mogelijk, zou ik een kabel gebruiken, die netwerk en voeding tezamen hebben. Die zou hd beelden opnemen, en kan met een extra geluidsprintje ook geluid opvangen. De app die erbij hoort is prul en speelgoed, maar gelukkig geeft die een rtsp stream af, voor computer en desktops, en een stream voor mobiele toestellen, en dan kan vlc er wel goede beelden van maken. Hij werkt ook op mijn qnap nas, en de beelden 's nachts zijn van redelijke goede kwaliteit. Als de bekabeling er terug ligt, zal ik eens een nachtopname maken. Alle mogelijkheden heb ik nog niet benut. Wat de software ook kan, is bepaalde gebieden gaan afdekken.

Neem nu, dat die camera iets opneemt, wat niet mag (bvb iets bij de buren), dan kan je dit gewoon afdekken.

Maar of je dieven afschrikt? In een plaatselijke multimedia winkel hebben ze ingebroken, ondanks camera's in en buiten de winkel, en camera's van de stad. inbraak is al meer dan een maand, maar van inbrekers nog geen spoor.

Het is misschien te zien wie het is, maar bepaalden, bij iemand, lukte het met nep camera's, en een paar bordjes "glimlach u wordt gefilmd" afgeschrikt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor jullie respons overweldigend en voor mij eerlijk gezegt niet te begrijpen nog.

Is het mogelijk dat jullie merken en types kan vermelden? ( als dat hier vermeld mag worden)

En zo maar een vraag als je nu bedraad gaat werken wat hier bij jullie toch de voorkeur heeft zou je dan toch eventueel via een app op je iphone/ipad op afstand kunnen mee kijken en ook de beelden op kunnen slaan?

Als er zoiets bestaat wat ook redelijke nachtbeelden kan opslaan hoor ik dat ook nog graag.

Alvast bedankt voor al jullie reakties.

 

Gr Peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor jullie respons overweldigend en voor mij eerlijk gezegt niet te begrijpen nog.

Is het mogelijk dat jullie merken en types kan vermelden? ( als dat hier vermeld mag worden)

En zo maar een vraag als je nu bedraad gaat werken wat hier bij jullie toch de voorkeur heeft zou je dan toch eventueel via een app op je iphone/ipad op afstand kunnen mee kijken en ook de beelden op kunnen slaan?

Als er zoiets bestaat wat ook redelijke nachtbeelden kan opslaan hoor ik dat ook nog graag.

Alvast bedankt voor al jullie reakties.

 

Gr Peter

Nou merk en types dat is net wat je wil. En wil jij melding bij onraad ja of nee. Of gewoon nu en dan zelf inloggen/kijken. En de kwaliteit...tja wil je wel een tijdelijk account (beperkt) account geven . Kan je zelf zien. 

Agroman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...