Ga naar inhoud


USB poweradapter


boudeman

Aanbevolen berichten


Ja hoor. Zolang de USB stekker past op je device... Voor USB laders worden de TxD en RxD draden nooit gebruikt. Dus geen groen en wit. Alleen rood (+5v) en zwart 0v).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplader moet wel voldoende stroom kunnen leveren. Voor zover ik weet heeft een iPad 2.1A nodig om op te kunnen laden, een iPhone bijv. heeft genoeg aan 1A. Een eReader is ook niet zo een grootverbruiker dus zal met de meeste opladers wel op te laden zijn.

 

Het kan inderdaad geen kwaad, maar een iPad opladen met een iPhone oplader gaat niet of heel traag. In jouw geval verwacht ik dus dat je met de lader van je iPad beide apparaten op kunt laden, of het andersom ook kan hangt af van de oplader die bij je eReader is geleverd (output A staat er altijd op).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, Nee... dat zal niet zomaar lukken.

Ik heb al een aantal jaar een Sony E-Reader, de PRS-650, en die kan je dus niet met een willekeurige usb lader opladen. Hij herkent eenvoudig weg de lader niet, en doet dus totaal niets. 

Ik laadde hem altijd via de laptop, dat ging wel....  een paar jaar geleden liet ik een speciaal voor dit model gemaakte usb later meenemen uit de usa, door mijn broer.... doordat de reader intussen al wat bejaard geworden was, en daar al helemaal, heeft hij hem voor 5 dollar kunnen kopen uit de "rommelbak"  Ik ben reuzeblij met die lader, want nu kan ik zelfs laden en lezen tegelijk... dat gaat niet als je via de laptop laadt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las iets over andere bedrading. Maar als je hem wel kan opladen via de USB van je PC zou dat betekenen dat je wel een andere lader kan gebruiken mits je het originele kabeltje gebruikt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kabeltje maakt niet uit... ik gebruik nu een kabeltje wat ik had, omdat dat iets langer is, en de reader dan gewoon op de kast kan liggen als hij aan het laden is...  blijkbaar was het hier alleen de lader ... Ik gebruik nu de PRSA-AC1  AC adaptor

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik vermoed dus ook dat er ergens iets moet afwijken, zodat je hun eigen adaptor moet kopen.

Dat is het probleem van Sony....  de enige reden om die reader te kopen, was de uitstekende kwaliteit van het scherm, waardoor ik gewoon zonder hoofdpijn kan lezen... en dat is erg belangrijk.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De controller van een Sony Playstation 3 laadt ook niet op aan elke oplader bedenk ik net, die werkt namelijk alleen op een USB-aansluiting waarop ook de data lijnen actief zijn. Laadt dus bijv. wel op op de Playstation zelf en op een computer, maar aan de meeste muurladers (die bedraad zijn zoals Mimisuku omschrijft) niet. Speciale laders zullen deze lijnen wel actief hebben. Misschien met hun eReader hetzelfde? Daarnaast kan de fabrikant ook nog chipjes in de kabel doen zoals Apple doet, om te voorkomen dat er andere kabels worden gebruikt (en zo $20-30 voor een kabeltje kunnen vragen).

 

Maar in alle gevallen kan het voor zover ik weet geen kwaad, enige risico is dat je apparatuur niet opgeladen is de volgende ochtend  ;)

aangepast door jerpsx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niet verstandig zomaar een usb adapter te kiezen.

Las laatst nog een bericht op de site van de brandweer dat steeds vaker brand ontstaat door het gebruik van foute,niet bijpassende laders.

Wellicht wordt bedoeld dat een lader van een simpel mobieltje bijvoorbeeld gebruikt wordt om een zwaardere tablet mee op te laden.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een 1A lader gewoon 1A blijft leveren ook al heeft het apparaat meer nodig.

 

Volgens mij zijn er eerder problemen met bepaalde laders (en kabels) uit china die voor een paar cent in elkaar geknutseld worden en hier op de markt verkocht worden.

 

Genoeg filmpjes op Youtube te vinden waar originele laders worden vergeleken met namaak. Ondanks dat ze qua uiterlijk vaak nog wel redelijk lijken is het design van binnen niet te vergelijken (sterk versimpeld circuit met goedkope componenten en zonder beveiligingen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een 1A lader gewoon 1A blijft leveren ook al heeft het apparaat meer nodig.

 

Volgens mij zijn er eerder problemen met bepaalde laders (en kabels) uit china die voor een paar cent in elkaar geknutseld worden en hier op de markt verkocht worden.

 

Genoeg filmpjes op Youtube te vinden waar originele laders worden vergeleken met namaak. Ondanks dat ze qua uiterlijk vaak nog wel redelijk lijken is het design van binnen niet te vergelijken (sterk versimpeld circuit met goedkope componenten en zonder beveiligingen).

Als een apparat meer nodig  heeft dan de Adpter kan leveren zakt de spanning in elkaar en deze zal dan vaak het loodje leggen,defect raken,met alle gevolgen vandien .

Dus heb  je 2A nodig volgens de specificties ,mag je adapter of voeding wel meer Amp. kunnen leveren ,als hij maar gestabilizeerd is ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...