Ga naar inhoud


CD van SD naar HD in Italie, wat is er nodig?


DianoMarina

Aanbevolen berichten


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een 6 jaar oude Samsung TV zal zeker niet de zenderlijst via Astra3 binnenhalen.

Rechtstreeks werken op de Samsung tv met CI module zal handiger zijn dan met een aparte ontvanger, dus indien je een Duo LNB met Astra1&3 kunt aansluiten, dan zal je het beste geholpen zijn denk ik.

Hoeft niet zo veel te kosten. Voor jouw afmeting schotel is er zeker wel een gepast model te vinden. Dat stuk laat ik aan Sprietje over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste    DianoMarina

Aan de hand van de berekening die ik heb gemaakt, blijkt dat bijv. een Triax 78 daar niet goed te conbineren is met een duo-lnb voor een 80-85cm-schotel. De schotel is net wat te klein.
Ik heb een hele mooie schotel gevonden die wel optimaal past en dat is de Schwaiger met fabrikantnummer: SPI997.0. De schotel heeft 10 jaar garantie en is van Duitse degelijkheid.
Dat is een aluminium schotel van 75cm breed en 85cm hoog. Die koop je in Nederland bij een grote Duitse onderdelenzaak voor €59,99 inclusief verzendkosten.
Als duo-lnb adviseer ik de Inverto 4,3 graden duo-lnb voor een 80cm schotel, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253&cat=36
Die koop je in Nederland voor € 35,99 inl.verzendkosten.
Inverto heeft geen 4,3 graden monoblock voor een 80cm-schotel met één aansluiting.

Ik weet niet of je ook nog nieuwe coaxkabel nodig hebt maar neem in ierder geval een goed merk bijv. Koka 9 TS. Die koop je al voor €0,79 / meter per meter te bestellen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja youriy dat is wel het goedkoopste maar het gaat om oudere mensen waarbij het allemaal niet te ingewikkeld moet gaan.
De tv kan vrijwel zeker geen zenderlijst via de Astra 23,5 downloaden. Er zijn telkens zoveel veranderingen bij CanalDigitaal dat het niet handig is om alle veranderingen handmatig te moeten doorvoeren. Dat moet dus automatisch gaan.
De mogelijkheid heb je dan om de M7SAT801 er bij te zetten maar dan heb je weer twee afstandsbedieningen.
Ik heb nu aangegeven wat de spullen kosten zodat je een prima ontvangst hebt en nu moeten ze zelf maar beslissen welke oplossing ze kiezen.
Ook moet er rekening mee gehouden worden dat een aantal zenders toch van de Astra 19,2 blijven komen zoals o.a. Eurosport 2 en de klassieke muziekzender Mezzo HD.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje en anderen:
Veel dank dat er zo veel bruikbare reacties zijn.

@Redneck had het over een 6 jr oude Samsung. Deze is 2 mnd jong en door CD gecertificeerd.

 

@Sprietje, ik heb zojuist jou advies betr. de onderdelen doorgemaild. Ik vind totale prijs meevallen.

Er moet zeker ook nog een SatFinder bij of zijn er andere apparaturen voor afstelling nodig?

 

In geval van omstandigheden: Is de oplossing van @youriy ook gerechtvaardigt, dwz werkt het op die manier ook?
TV is nieuw en wordt dan, als met CI+ wordt gewerkt, ook de zenders niet automatisch geladen?

De LNB is er toch niet geschikt voor, zoals werd aangegeven.

 

Gaat er om dat er naar TV kan worden gekeken, zonder storingen en uitval en teveel gepriegel. (Leeftijd 71 & 80)

 

Ik wacht af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste DianoMarina

Het lijkt me het beste om even naar Samsung te bellen om te vragen of je met het typenummer van de tv de CanalDigitaal zenderlijst alleen via de Astra 23,5 kunt binnen halen. Dat lijkt me verstandiger dan dat je dat die oude mensen van 71 en 80 jaar laat uitzoeken.
Zie hier: http://www.samsung.com/nl/support/category/tvav/television/
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een kanjers hier. Ben er reuze blij mee.

@Redneck, het snel testen zal over 5 weken zijn. Dan ga ik pas naar familie.

 

@Sprietje, zal zeker met Samsung in contact treden.

 

@Youriy, Abbo is BasisSD wat nu BasisHD wordt van €19,95.

Ze kijken eigenlijk naar alle NL zenders en ook vrij veel Duitse zenders.

Zenders zoals bv MTV zijn uiteraard niet nodig.

 

Wacht op antwoord van familie. Deze mensen zitten volledig in stress ivm de aanpassingen en uitgave geld.

Ook daar heeft men last van rescessie. Zwager Italiaan.

Stel dat ik alles meeneem, is de SatFinder voldoende om de schotel af te stellen?

 

BTW, zojuist mail naar CD betreffende apparatuur.

Waarom krijgen nw abonnees met BasisHD alle apparatuur gratis (1-malig €99,=) en bestaande klanten kunnen knip leeg trekken.

Denk toch dat zij hierdoor in NL veel klantenverlies zullen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht op antwoord van familie. Deze mensen zitten volledig in stress ivm de aanpassingen en uitgave geld.

Ook daar heeft men last van rescessie. Zwager Italiaan.

 

Italiaan.

Hoe kijken ze dan naar Italiaanse zenders, DVB-T?

Denk anders ook aan een lnb voor Hotbird (en geschikte switch).

 

Volgens mij haalt die Samsung overigens gewoon de fascanlijsten de Astra 3. Dat doet die van mij ook. Maar ze even bellen (of de chat ingaan) kan geen kwaad.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

De duitse zenders zitten op astra 1 (19,2 oost) dus dan is een duo-lnb toch wel nodig.

En zonder meer gedetailleerde info over de huidige schotel is het een gok of de door Sprietje genoemde duo-lnb daar op past, dus misschien toch het verstandigst om ook de door hem genoemde schotel  aan te schaffen.

Dan kunnen ze de huidige schotelset op de Italiaanse marktplaats zetten.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Prawo.

Gaat via apart digitaal kastje van 1 of andere provider. Dus buiten schotel om.

 

Als dat verder niets kost is het prima.

Anders zou de investering in een extra lnb en switch op termijn wel eens voordeliger kunnen uitpakken. Zeker als ze tevreden zijn met SD.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je de bestaande schotel nog gebruiken.
Je gaf aan dat er een schotel stond van 75cm. Nu is een offsetschotel altijd hoger dan hij breed is.
Als jij bedoeld 75cm breed, dan zal hij wel ongeveer 84cm hoog zijn en dan zou die waarschijnlijk te gebruiken zijn maar als je bedoeld 75cm hoog, dan past daar niet fatsoenlijk een duo-lnb op. Geen duo-lnb voor een 60cm-schotel en ook geen duo-lnb voor een 80cm-schotel.
Het mooiste zou zijn als ik wat foto's van de schotel zou zien. Het zou ook een Gibertini schotel kunnen zijn en die hebben een afwijkende f/D-verhouding wat weer van invloed is op de afstand van de koppen.
Staat de schotel op een plaats dat je er makkelijk bij kunt en wat maten op kunt meten?
Is de schotel nog in fatsoenlijke conditie daar zo dicht bij zee?
Niet voor niets dat ik een aluminium schotel heb uitgezocht want een stalen schotel krijgt binnen een paar jaar al een bruine kleur.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...