Ga naar inhoud


CD van SD naar HD in Italie, wat is er nodig?


DianoMarina

Aanbevolen berichten

Familielid in Italie heeft nu CD SD.

Zoals bekend moet je over naar HD en zij heeft mij gevraagd om eventueel spullen mee te nemen.

Ben zelf een grote noob in Sat, situatie is als volgt:

 

Er hangt een schotel voor ontvangst van CD en Hotbird (voor Italiaanse zenders).

Ik weet niet of het een Twin of Duo LNB is, weet ook het verschil niet.

De Hotbird hoeft niet meer. Kan dit dan voldoende zijn om CD in HD te ontvangen of moet er een nieuwe schotel met LNB geplaatst worden.

 

Een gecertificeerde Samsung-TV is aanwezig voor event. CI+ kaart.

Maar weet niet wat prettiger werkt, de CI+ of een losse ontvanger M7SAT801.

 

Is zo'n Satfinder kastje voldoende om alles in te stellen of heb je nog meer nodig?

Een schotel expert inschakelen op de plek waar zij woont is geen optie, kost alleen installatie min. €350,=

Alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

OK, in Diano Marina kun je in principe met een 60cm schotel toe maar iets groter is wel aan te bevelen.

Wat in je vraag belangrijk is, is of je met een gecertificeerde Samsung TV de fastscanlijst via de Astra 23,5 kan binnenhalen. Ik weet dat niet, misschien gebruikers van een Sansung TV wel.
Als dat niet gaat, dan kun je bij zender- en transponderwijzigingen de nieuwe fastscanlijst van CanalDigitaal niet binnen halen. Je moet dan dan handmatig doen en daar is niet iedereen even handig in.
Met de M7SAT801 kan dat wel maar een losse satellietontvanger zorgt er ook voor dat je met twee afstandsbedieningen moet werken.
Als je behalve de Astra 23,5 ook de Astra 19,2 kunt ontvangen, dan lukt het binnenhalen van de fastscanlijst met de tv wel.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat in je vraag belangrijk is, is of je met een gecertificeerde Samsung TV de fastscanlijst via de Astra 23,5 kan binnenhalen. Ik weet dat niet, misschien gebruikers van een Sansung TV wel.

 

Bij mij Samsung uit de D serie van zes jaar geleden kan dat in ieder geval wel.

 

Het moet dan denk ik wel om een Benelux model gaan, maar dat is het zo te lezen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerard76: Dank voor reactie.

 

Ik zou het echt niet weten. En familie ook niet.

Spul is eens geplaatst, afgelopen jaar is "expert" geweest en heeft alleen kabel met aansluitingen vernieuwd.

Kostte "maar" 205 euro!!!.

 

Dus men is echt huiverig om dezelfde persoon erbij te halen. Is ook de enige in de omgeving.

 

Jij denkt dat deze kop dan niet geschikt is voor HD van CD?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste DianoMarina

Het is inderdaad een 6 graden monoblock en dat is niet te gebruiken voor een schotel van 75cm om daarmee de Astra 19,2 en 23,5 te ontvangen.
Belangrijk is echter te weten of de schotel 75cm breed is of 75cm hoog om te kunnen bepalen welke duo-lnb op die schotel past.
En als er dan toch een andere duo-lnb op moet, is 1 aansluiting dan voldoende of liever dan met 2 aansluitingen zodat je er een extra TV of een ontvanger met een dubbele tuner op aan kunt sluiten zodat je kunt kijken en opnemen tegelijk van verschillende zenders.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje: Duidelijk.

Denk dat nu het beste is om zowel schotel als LNB te vervangen.

Aansluiting gewoon op 1 houden.

Oudere personen willen het zo simpel mogelijk, dus opnemen is geen must.

 

Hoop dat spul niet te duur is, maar ja daar wonen en geen NL-zenders meer is ook niet leuk.
(Niet dat er echt goeie progs zijn, smaken verschillen gelukkig).

 

Is dit eenvoudig om zelf uit te voeren? Las iets over "satfinder" dat dit benodigd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...