Ga naar inhoud


HDD installeren


muesli

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een occasietoestel VU+ DUO TWIN (dus het oudere model) gekocht voor mijn buitenverblijf.

Dit model met twin tuner is interessant om tegelijkertijd naar een programma te kijken en een ander op te nemen. In het toestel zit echter geen HDD.

Kan iemand mij zeggen welke HDD het beste zou passen hiervoor en hoe ik die kan inbouwen?

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Elke 3.5 inch harddisk met een sata aansluiting is geschikt, enkel is het beter een harddisk te gebruiken met 5400 rpm die produceren niet zoveel hitte in het toestel.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dan moet je wel hopen dat de kabels en het frame en de schroefjes en rubbertjes erbij geleverd zitten anders wordt dat nog een uitdaging.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het inbouwen van een 3.5 inch HDD in een vu duo stelt geen ruk voor dat kan echt iedereen.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kabel zelf voor aansluiting HDD kan je wel krijgen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het inbouwen van een 3.5 inch HDD in een vu duo stelt geen ruk voor dat kan echt iedereen.

Ik heb het zelf al eens gedaan als ik een VU+ DUO gekocht heb voor bij mij thuis hier. De harde schijf was er apart bij en ik moest ze zelf monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb het toestel vandaag ontvangen en het even opengemaakt.

Er is een kabeltje bij maar volgens de video op youtube is dat een andere kabel die in twee gesplitst wordt: een deel voor de stroomvoorziening en een deel voor datatransport. Dit kabeltje is slechts op één plaats aangesloten en ziet er anders uit. Ik heb twee foto's bijgevoegd. Zou deze kabel kunnen dienen?

P4080439.jpgP4080438.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er bijgeleverd is uitsluitend de voedingskabel voor de HDD.

Er ontbreekt de (SATA) datakabel, de schroefjes om de HDD op de bracket te bevestigen maar het meest vervelende is dat de rubberen schokdempertjes ontbreken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, die worden bij de ontvanger geleverd wanneer je die nieuw koopt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Cees al schreef worden de kabel, schroefjes en rubbertjes standaard vanuit fabriek meegeleverd ook al laat je geen HDD inbouwen.

Dus ik veronderstel dat de vorige eigenaar deze zelf heeft gehouden.

 

Je zou in de 2e hands rubriek eens vragen of iemand die spullen over heeft want niet iedere VU+ eigenaar plaatst een HDD in zijn ontvanger.

Ikzelf had ook de stel extra beschikbaar maar met mijn verhuizing helaas weggegooid.

Overigens is dit niet alleen voor de DUO van toepassing maar ook voor een aantal andere typen VU+.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...