Ga naar inhoud


Judoleraar bij Sportschool begint voor zichzelf,kind opnieuw inschrijven?


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Hoi.

 

Zit momenteel met een vreemde kwestie.

 

Mijn zoon zit ongeveer anderhalf jaar op Judo.

Nu is de sportschool overgenomen en heeft een andere naam.

Daarnaast is de judoleraar voor zichzelf begonnen,maar wel in dezelfde sportschool.

De sportschool zelf geeft per 1 mei geen judoles meer,waardoor alle kinderen worden uitgeschreven.

Wanneer ze willen blijven met judo,moeten ze zich weer opnieuw inschrijven,maar dan bij de leraar,en opnieuw inschrijfgeld betalen.

 

Ik vind dit een vreemde gang van zaken.

Of gebeurt dit wel vaker?


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar dan moet je in ieder geval het "te veel betaalde" inschrijfgeld bij de oude club terugkrijgen...  op die manier mag het dan niet duurder zijn...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is weinig specifieks over te zeggen zonder de voorwaarden van die sportschool te kennen.

Dan bedoel ik de voorwaarden waaronder je zoon oorspronkelijk les is gaan nemen.

 

Geen slimme zet overigens van de sportschool, los van welke voorwaarde dan ook. Ze hadden er beter aan gedaan bestaande leerlingen rimpelloos te laten doorstromen naar de leraar ie nu blijkbaar als zzp-er aan de slag is gegaan. Wat zegt DIE overigens? Wil hij je zoon geen korting geven als je dreigt weg et gaan (bij CD lukt dat ook regelmatig)?

 

Overigens staat het je vrij je zoon nu zelf elders op les te laten gaan.

Wellicht kun je de huidige sportschool aanspreken voor d geleden schade (hoger lesgeld). Maar uiteraard hangt dat vooral af van hun algemene voorwaarden (die je waarschijnlijk nog nooit hebt gelezen).

 

Kom je er niet uit, kaart een en ander dan eens aan via het Klachtenkomaps van de Consumentenbond: http://www.klachtenkompas.nl/

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi.

 

Zit momenteel met een vreemde kwestie.

 

Mijn zoon zit ongeveer anderhalf jaar op Judo.

Nu is de sportschool overgenomen en heeft een andere naam.

Daarnaast is de judoleraar voor zichzelf begonnen,maar wel in dezelfde sportschool.

De sportschool zelf geeft per 1 mei geen judoles meer,waardoor alle kinderen worden uitgeschreven.

Wanneer ze willen blijven met judo,moeten ze zich weer opnieuw inschrijven,maar dan bij de leraar,en opnieuw inschrijfgeld betalen.

 

Ik vind dit een vreemde gang van zaken.

Of gebeurt dit wel vaker?

Hmmm niet zo heel vreemd.

De sportschool is overgenomen maar stopt als sportschool met het geven judolessen. Je zou nu in het reglement van de sportschool moeten kijken of je recht hebt op restitutie.

Een oud medewerker van de sportschool is voor zichzelf begonnen en gaat judolessen in de sportschool geven. Dit is dus een nieuwe aanbieder van judolessen en is het dus niet vreemd dat je je daarvoor dus moet inschrijven.

 

Kortom dit was ook van toepassing geweest als je ervoor gekozen had om naar een andere sportschool te gaan.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kortom dit was ook van toepassing geweest als je ervoor gekozen had om naar een andere sportschool te gaan.

 

Ja dan wel. Maar als je net je judoschool begint dan maak je een deal met de oude school en dan neem je de leerlingen naadloos over. Dan heb je gelijk een mooie start van je eigen bedrijfje. Nu klinkt het gewoon niet fris.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar ik denk dat het met verzekeringen etc te maken heeft, dat je een "nieuw" contract moet aangaan. Je gaat met een andere juridische partij in zee...  en ze zullen willen dat je "actief" overstapt. Dat je het teveel betaalde geld terugkrijgt zou voor mij een breekpunt zijn....  maar goed, ik heb dan ook geen zoon die daar moet sporten ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk...hij blijft daar wel.

Want hij heeft er erg veel plezier.

Dat ga ik hem zeker niet ontnemen.

Hij fietst er altijd zelf heen..3 minuten fietsen.

 

Andere sportschool is een kilometer of 10 weg in een ander dorp.

Dat is ivm vervoer geen optie.

Openbaar vervoer is er niet en de auto is er op dat tijdstip ook niet.

Wel krijgen al die kids nu een mooie sporttas en nieuwe kleding bij de inschrijving.

Dus dat mag ook gezegd worden.

Alleen..als klant vraag je er niet om.

 

Morgen moet ie weer.

Dan ga ik er ook even heen om het eea duidelijk te krijgen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaat het niet om Sjaak.

 

Het gaat om de manier waarop.

 

Als canaldigitaal zou worden overgenomen dan zouden de abonnees toch ook niet worden afgesloten waarna ze zich opnieuw kunnen aanmelden,en opnieuw registratiekosten betalen?

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nogmaals,de manier waarop het gebeurt ken ik niet en roept daarom vraagtekens op.

 

Spreek dan de eigenaar van de oude sportschool aan. 

DAAR had je een contract mee.

 

Dan hoor je wel wat die heeft afgesproken met de nieuwe eigenaar en of jij OOK daaraan rechten kunt ontlenen. Wellicht zijn alle rechten EN plichten overgenomen.

 

Ga (gratis) te rade bij een Juridisch Loket (tel. 0900-8020) als je er zelf niet uitkomt en het er niet bij wilt laten zitten.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Over wat voor bedrag hebben we het eigenlijk aangezien je ook schrijft:

...

Wel krijgen al die kids nu een mooie sporttas en nieuwe kleding bij de inschrijving.

Dus dat mag ook gezegd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inschrijfgeld is 25 euro.

Niets bijzonders.

 

Maar nogmaals...het gaat mij om de manier waarop.

Wij vragen niet om een mooie sporttas en nieuwe kleding.

 

Heb hem er ook op aangesproken.

Hij geeft aan mijn mening te begrijpen.

Voor hem is het gewoon de start van zijn eigen zaak.

De vorige school stopte ermee waardoor de kids werden uitgeschreven.

 

Ik zou het netter vinden,en dat gaf ik ook aan,dat hij de kids gewoon zou "meenemen" en uitsluitend inschrijfgeld voor nieuwe kids in rekening zou brengen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor hem is het gewoon de start van zijn eigen zaak.

De vorige school stopte ermee waardoor de kids werden uitgeschreven.

 

 

Ja en daar zit het em nou net.

Andere rechtspersoon dus opnieuw inschrijven.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...