Ga naar inhoud


Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Bij Selfsat zit de lnb niet inwendig maar uitwendig. Je kunt die zo verwisselen als die kapot is of als je bijv. meer aansluitingen wilt hebben. Hier kun je zien hoe makkelijk de lnb te verwijderen is: https://www.youtube.com/watch?v=vg9qYxPa-NQ

Selfsat is zover ik weet het enige merk waar de lnb aan de buitenzijde zit. Bij nagenoeg alle andere merken moet heel de vlakantenne gesloopt worden en zijn de lnb's niet eens los te koop.

Er is maar één Selfsat die fatsoenlijk signaal geeft en dat is de Selfsat Snipe Pro max. met een antenne van 518mm breed en 569cm hoog.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


@AdriO,

 

 

Wat je wel op je ontvanger moet instellen is wat voor LNB je gebruikt, bij een SelfSat waar 1 LNB inzit moet deze op standaard staan.

 

Ik heb hier boven een foutje gemaakt en kon mijn bericht niet meer bewerken i.v.m. verstreken tijd, dus hier maar even.

 

In mijn vorige posting waar ik sprak over standaard, had er in plaats van standaard universeel moeten staan !!!!

 

 

 

@Sprietje,

 

 

Bedankt voor de toevoeging van het filmpje. leuk om dit eens te zien.

 

I.v.m. evt. garantie is het niet handig om er zelf mee te gaan zitten sleutelen.

 

Mijn ervaring is met een Selfsat Snipe Pro.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste vlakantennes geven veel te weinig signaal omdat ze te klein zijn. Leuk voor de Astra 19,2 maar helemaal niets voor de Astra 23,5. Het is net als bij schotels, het oppervlak bepaalt de versterking. Daarom kunnen bijna alle vlakantennes de vuilnisbak in. De enige die voldoet voor de Astra 23,5 is de Selfsat Pro max.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, bedankt voor alle reacties, uitleg en film. Zeer verhelderend mag ik wel zeggen.

Inmiddels is mijn selfsat bij de importeur ter reparatie. Ik heb nog niet gehoord wat er mee loos is. Ben in afwachting.

 

Op dit moment kijken we dus weer "ambachtelijk". Heb de 2 DVB-S2 tuners vervangen door een DVB-S2 dual en een DVB-T tuner.

Binnenantennetje er aan en kijken maar.... NPO1, 2, 3 en Omroep Friesland. Wat een feest.  :D

 

Enfin, we hebben iets.

 

Leuk om het filmpje te zien. Het ziet er, voor mij althans, hartstikke ingenieus uit. Als tie het nou ook nog deed.. ;) 

Met betrekking tot de lnb instelling, dat zou ik moeten nazien. Weet nog niet waar ik dat zou moeten zoeken in openPli maar dat zien we wel als de schotel terug is. Overigens, ik had natuurlijk wel een paar keer de Astra 2 en kon toen een berg Engelse zenders zien. Betekent dat dan niet dat de lnb keuze op zich wel goed staat of kan het evengoed nog fout zijn?

 

Ik heb voor deze Max uitvoering gekozen om, zoals Sprietje opmerkt, er zo zeker mogelijk van te zijn dat ik op de 3 een goed signaal binnenkrijg. Het heeft ook een week of 10 - 12 uitstekend gefunctioneerd. Nu zit ik natuurlijk niet in de Algarve of in een ander randgebied van de satelliet dus het zou het dan ook perfect moeten doen.

 

Enfin, we wachten eerst de bevindingen van de reparateur maar af.

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

 

Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)

Vu+ Duo2 met openPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...