Ga naar inhoud


Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

:D  Nou dat weet ik nog niet hoor. Het zou nu met een druk op de knop voor elkaar moeten zijn........ Enfin, ik ga zien hoe het zich ontwikkeld. Het lijkt er in ieder geval op dat er niet iets mis is met de schotel zelf of met de instellingen in mijn Vu+. Bedankt weer!

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

 

Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)

Vu+ Duo2 met openPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


geen probleem hoor .........  ff fastscan  uitvoeren en klaar ..

:lol:

 

Just say the word.. and presto. ..alles werkt weer.  :crazy:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat CD nu dan met de extra ruimte ook eens HD zenders toe gaat voegen en niet alleen maar SD zenders. 24 Kitchen op de schotel is een regelrechte ramp, dan kan je beter Digitenne of een internetstream op zetten. Het aanbod van CD is vergeleken met KPN IPTV allang niet meer concurrerend. Het is dat ik niet twee ontvangers in huis wil, anders had ik het wel geweten...

 

grapje zeker? transponders zitten en blijven overvol wat CD ook probeert met die trukjes, is toch niet normal dat er 20+ zenders 60mbit/s moeten verdelen, zal er nooit beter van worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Nog even een vraagje over mijn ontvangst problemen.

We liggen nu weer op een andere plek, schotel laten zoeken en heeft een lock. Boot beweegt niet, beetje wind van de zijkant en geen stroming, dus als een huis.

 

Bij de fastscan krijg van CD krijg ik 709 kanalen binnen in een sneltreinvaart.

Ik kan er echter niet één bekijken (nog steeds).

 

In openPli staat de optie aan om de gebruikte kaartlezer in de informatie balk te tonen.

Hij laat echter bij geen enkele zender zien van welke kaartlezer er gebruik gemaakt word.

Ik kan de de kaart er niet verder induwen, heb de chip gereinigd en de chip "kijkt" naar onderen.

 

Dit lezend: iemand een suggestie? Is er iets met de CD kaart aan de hand?

Heb hem geprobeerd te heractiveren via de site maar dat heeft geen effect. Of het moet langer duren dan de opgegeven 20 minuten.....

 

Graag een reactie.

 

AdriO

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

 

Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)

Vu+ Duo2 met openPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

grapje zeker? transponders zitten en blijven overvol wat CD ook probeert met die trukjes, is toch niet normal dat er 20+ zenders 60mbit/s moeten verdelen, zal er nooit beter van worden..

Denk dat ze bezig zijn met het SD-plus pakket aan te bieden... :lol: M'n tv maakt overal toch weer SD van, dus "achterlopen" qua ontvangstmogelijkheid kan ook wel eens ergernis besparen... 24 Kitchen in SD ziet er prima uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat er op geen van de transponders een signaal is, op een paar na met een symbolrate 27500. Als ik deze scan krijg ik een paar buitenlandse zenders binnen.

Echter helemaal geen, 0% SNR, 0% AGC op de 29900 transponders van NPO1 HD, NPO2HD en RTL4 HD. En dat terwijl het wel heeft gewerkt. Ik begrijp er echt geen barst van. Help..... plzzzz.

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

 

Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)

Vu+ Duo2 met openPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inscannen zal ook via de Astra 23.5 wel gaan. Immers wordt in bericht #141 gewag gemaakt van open Pli.

Bovendien wordt gemeld dat er een fastscan lijst binnenkomt (#141)

 

Dat de kaart niet gemeld wordt tijdens het zappen is vreemd. Rechtsonder zou je dan toch defici 0 of 1 moeten zien.

Mogelijk wordt de kaart niet gezien en dan kan je inscannen zo veel als je wil maar krijg je geen beeld op gecodeerde zenders.

Kanaal 14 CD info & Nieuws zou wel beeld moeten geven in dat geval. De zender is FTA op Astra 19.2

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de boel opnieuw gescand via de 19.2. Hier heb ik wel signaal en beeld op een paar zenders in het CD pakket (ook een hoop niet).

Schotel weer op Astra 3. Geen positief resultaat. Gewoon geen signaal.

Ik zie wel in een favoerieten lijst de juiste zendernaam staan (bijv NPO1 HD (23)). Maar ontvangen? No way!

 

Teruggezet naar astra 1 en ik krijg weer beeld. Ook de gecodeerde zenders, zij het niet allemaal maar ik weet niet precies welke ze er daar nog uitzenden.

Het CD & Info kanaal doet het in ieder geval wel.

 

Op Astra 1 zie ik ook de melding van de card reader in de info balk. Daar concludeer ik uit dat de kaart in ieder geval niet defect is.

 

Zou het kunnen dat CD een setting bij deze kaart verkeerd heeft staan waardoor ik geen beeld krijg op de HD zenders? Of zou ik dan in ieder geval wel signaal moeten zien op de transponder?

Sorry als ik stomme vragen stel maar heb hier gewoon (nog) weinig verstand van.......

aangepast door AdriO

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

 

Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)

Vu+ Duo2 met openPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad eerst proberen FTA zenders te bekijken. Zo sluit je uit dat er iets mis is met het decoderen...  en je weet dan bovendien ook gelijk of je echt naar de goede satelliet ziet te kijken met de schotel.

Het inlezen van zenderlijsten is allemaal prima... maar je zou ook veel gerichter kunnen proberen, en voor iedere satelliet die je zien wil, een FTA transponder inladen (manueel zoeken van zenders)...  

 

Voor de Astra 19.2 oost kan je proberen of je Das Erste HD, SWR en Arte ziet : 11494 Hor SR:22000  FEC 2/3  DVB-S2

Voor de AStra op 23.5 oost kan je proberen of je Ocko TV, RTL lux etc ziet op 12168 Vert SR: 27500 FEC3/4 DVB-S

op dezelfde satelliet heb je ook  TV oost, en drenthe op 11914 Hor SR 29900 DEC 2/3 DVB-S2

 

Ik zou dus proberen ONGECODEERDE zenders te bekijken... Dan heb je geeb kaart nodig. Dat is dan een probleem wat je ater kan bekijken. Het gaat eerst om het feit of je de satelliet überhaupt kan ontvangen

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

AdriO, misschien heeft het zin om de kaart even opnieuw te activeren, als je dat al niet gedaan hebt? Ik heb ook wel's zo'n probleem gehad waarbij de kaart om raadselachtige redenen ineens gedeactiveerd was. Voor zover ik weet heb je met een gedeactiveerde kaart tegenwoordig ook geen Ned 1, 2 ,3 meer, maar nog wel CD info, BBC, een vele andere. Verder ben ik ook een leek hoor. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op een aantal zenders beeld maar dat zijn iets van Poolse of Tsjechische zenders of zo. Ik kan er in ieder geval geen chocola van maken van wat ze zeggen.

Andere FTA's heb ik niet kunnen vinden. Dit op de 3.

 

Ga proberen er een met de hand in te zetten.

 

Op de 1 krijg ik er een hele hoop.

aangepast door AdriO

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

 

Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)

Vu+ Duo2 met openPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...