Ga naar inhoud


Foutmelding tijdens update


Jürgen

Aanbevolen berichten

Tot nu toe heb ik tijdens een update nog nooit problemen ondervonden.

Vandaag echter kreeg ik tijdens het updaten van de laatste beschikbare versie een foutmelding, zie eerste bijlage.

In de 2 volgende bijlagen de daarbijbehorende beschrijving.

 

Inderdaad was de DUO2 daarna onbruikbaar.

Deze via lang indrukken van de Power toets op de AB de DUO2 toch uit kunnen zetten.

Daarna weer opgestart en alles functioneerde gelukkig weer prima.

Ook de update was uitgevoerd, althans er was geen nieuwere update meer beschikbaar en de melding kwam dat de DUO2 up-to-date was.

post-37183-0-19620100-1466690583_thumb.jpeg

post-37183-0-89338000-1466690671_thumb.jpeg

post-37183-0-26019400-1466690728_thumb.jpeg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb nu bijna een jaar VTi op de Vu+ Solo 4K en heb nog nooit problemen gehad.

Ik blijf dus nog maar even bij dit operating systeem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog, ik gebruik VTI nu minstens 5 á 6 jaar en daarvoor nog nooit update of andere problemen gekend.

Voor mij is VTI nog steeds een top Image en daar doet deze ene bug er ook niets aan af.

 

Was alleen nieuwsgierig of iemand anders ook problemen met deze update heeft ondervonden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

mijn duo2 is nog druk met opnames, ik heb nog geen kans gehad de laatste update erop te zetten. Zal morgen eens een poging wagen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je manueel een feed geinstalleerd? Kan zorgen voor de foutmelding, meerdere mensen hadden dit (ligt er ook aan dat de foutmelding sinds kort pas in VTi zit), kzou gewoon opnieuw op starten en indien het opstarten niet lukt eens via telnet opkg update en opkg upgrade intypen, en hopen dat het dan in orde is.

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb niets aanvullends geïnstalleerd en dan zeker niet handmatig.

Simpelweg de standaard aangeboden update zoals die via de VTI panel bij VTI System Info - Nieuws over VTI te vinden is.

 

Overigens functioneert alles weer maar dat had ik al in mijn OB verteld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deed op  21/06 een update en toen waren er wel heel veel bijgewerkte bestanden, een stuk of 66!

De Solo2 had ook iets langer nodig om deze bij herstarten te verwerken, waarbij ik ook even de gedachte had dat hij vastgelopen was.

Toch kwam hij na iets langer wachten gewoon netjes terug zonder klagen.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet herleiden uit het verhaal wat dat zou - hebben - kunnen - zijn, dat Uw DUO2 over z'n nek ging bij de update.

Het is mij 2 kaar gebeurd in 6 jaar VU+ gebruik.

De aller snelste oplossing is gewoon nieuw flashen middels USB stick. (iedereen gebruikt de goede backupsuite en het is dan snel gerepareerd)

 

Jammer maar helaas dat het eens in de zoveel jaar fout gaat.

Maar niet getreurd morgen gaat de zon ook OP :grin:

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog, ik gebruik VTI nu minstens 5 á 6 jaar en daarvoor nog nooit update of andere problemen gekend.

Voor mij is VTI nog steeds een top Image en daar doet deze ene bug er ook niets aan af.

 

Was alleen nieuwsgierig of iemand anders ook problemen met deze update heeft ondervonden.

 

Moet dit beamen, zoals al in meerdere posts gemeld, had ik en velen met mij, steeds weer problemen met de internet verbinding van PLi.

Originele en VTi software heeft dit niet, vandaar dat ik ook al jaren VTi gebruik.

Waarom het bij jou fout ging weet ik niet, ik heb gister de laatste update gedaan zonder problemen.

Dus of het een bug is?, dan zou iedereen daar last van hebben.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb de update uitgevoerd en herstart, en niets bijzonders gezien bij mijn duo2.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan ik alleen nog maar bedenken dat het wellicht zou kunnen komen omdat ik 2 DVB-C/T2 tuners geïnstalleerd heb maar dat zou geen invloed mogen hebben.

Ik houd wel de volgende update in de gaten anders een nieuwe flash.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe heb ik tijdens een update nog nooit problemen ondervonden.

Vandaag echter kreeg ik tijdens het updaten van de laatste beschikbare versie een foutmelding, zie eerste bijlage.

In de 2 volgende bijlagen de daarbijbehorende beschrijving.

 

Inderdaad was de DUO2 daarna onbruikbaar.

Deze via lang indrukken van de Power toets op de AB de DUO2 toch uit kunnen zetten.

Daarna weer opgestart en alles functioneerde gelukkig weer prima.

Ook de update was uitgevoerd, althans er was geen nieuwere update meer beschikbaar en de melding kwam dat de DUO2 up-to-date was.

 

 

 Hallo Jurgen,

 

Gisteravond zag ik dat er een nieuwe update was en heb deze gedownload, kreeg zelfde probleem en krijg nu geen verbinding meer met internet.

Wat ik ook doe in de wizzard, het lukt niet.

Moet ik nu opnieuw flashen of is de Duo 2 naar de vaantjes?, overige zaken werken wel, kan dus nog wel kijken, et cetera.

Ik had dus niet het probleem dat ik de powertoets lang moest induwen.
 
P.S., kreeg net een lumineus idee, alhoewel de lan-verbinding aan beide zijden goed ingeplugd waren, heb ik de ingang op de router omgezet op een andere en nu werkt het gelukkig weer wel.
 
Maar nog een update?, begin er voorlopig niet meer aan.
Ook ik gebruik VTi nu meer als zes jaar zonder problemen en vind het vreemd dat tot hier toe alleen wij getroffen zijn en dan nog met verschillende updates.
aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...