Ga naar inhoud


Probleem laden hd-zenders astra 23.5


Jeroen7

Aanbevolen berichten

We hebben op boot een MVision hd200 (pas overgenomen), en weinig verstand van ontvangers;

 

Probleem; nieuwe hd zenderlijst laden via astra 23.5 lukt niet. Richten schotel, en signaal vinden lukt wel. Misschien fout bij instellingen?; geen verstand hiervan, en handleiding geeft weinig info.

 

Ik zet stel bij 'Satelliet zoeken' Astra 23.5 in. Ga dan naar Fastscan, zet deze op Can.Dig., en start zoeken (keuze SD/HD hier niet aanwezig). Maar na starten staat deze altijd op Astra 19E. Als ik weer terug ga naar 'Satelliet zoeken' staat deze weer op op Astra 19E, en niet meer op Astra 23.5. Het lukt me niet om dit hier op 23.5 te zetten.

 

DisEqc1 heb ik op Astra 19.2 staan, en DisEqc2 op 23.5. Op de schotel zelf zit geen dubbele kop.

 

Weet iemand of dit aan de instellingen ligt, en wat deze zouden moeten zijn?  Bvd, Jeroen

 

post-102361-0-80990900-1468089505.jpg

post-102361-0-07778100-1468089506.jpg

post-102361-0-32951200-1468089506.jpg

post-102361-0-58627300-1468089506.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de 23.5 wilt ontvangen ,zal je de schotel moeten draaien, of een duo lnb op

de schotel zetten, als dat past

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schotel staat uitgericht op 19,2 oost. Niet op 23,5 graden oost.

Hier kun je zien welke frequenties canaldigitaal gebruikt op 23,5 oost.

http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php

Scan die frequenties handmatig en vergeet die fastscan.

 

Bedankt voor je antwoord. Had de schotel wel op 23,5 gericht, maar zodra ik Fastscan startte, bleef hij maar op 19.2 staan. Ik zal handmatig zoeken proberen ipv fastscan, en de frequentie aanpassen; dit is dus 29900 volgens je overzicht? Heeft DisEqc1/DisEqc2 te maken met dubbelen kop? Moet ik met enkele kop Astra 23,5 op DisEqc1 zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Had de schotel wel op 23,5 gericht, maar zodra ik Fastscan startte, bleef hij maar op 19.2 staan.

 

Wat voor schotel is het dan?, want op de foto heb je signaal op een transponder die op 19,2 oost zit.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de schermplaatjes bekijk, lijkt het erop dat je als provider CanalDigitaal gekozen hebt, en dat de instellingen daarvoor bepalen dat hij een fastscan gaat doen op de 19,2E.

Tenminste, zo interpreteer ik je schermplaatjes.

 

Je kan dus eerst uitgericht op 19E een fastscan doen, en pas daarna uitrichten op de 23E. Dan zou je die zenders gewoon moeten ontvangen, omdat de zenderlijst dan actueel is.

Of je moet de fastscanparameters van CanalDigitaal in je ontvanger veranderen naar 23E, met de passende transpondergegevens (die zijn wel ergens te vinden op dit forum?). Geen idee of dat kan in jouw ontvanger, en hóe. Dan kan je vervolgens gewoon een fastscan doen op de 23E.

Of je doet geen fastscan maar een blind scan of een aantal handmatige scans op 23E.

 

Maar... misschien zit ik er wel helemaal naast met hoe ik je schermplaatjes interpreteer?

 

Groet,

a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor schotel is het dan?, want op de foto heb je signaal op een transponder die op 19,2 oost zit.

Heb het nu handmatig geprobeerd; Diseqc uitgezet, en TP op 11836H (wat volgens apparaat correspondeert met 29900). Op deze frequentie vind hij geen zenders (wel wat andere buitenlandse zenders, op andere frequenties op Astra 23.5).  Schotel is 60 cm (op boot), verder geen idee wat voor type, op kop staat 10.7 - 12.7 GHZ. 

 

(Zie eerste foto; hier zet ik 'm op 23.5. Zette vandaag TP op 11836(29900), Zoekopties 'alleen TP' : met deze instellingen krijg ik ook geen signaal met richten schotel.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de schermplaatjes bekijk, lijkt het erop dat je als provider CanalDigitaal gekozen hebt, en dat de instellingen daarvoor bepalen dat hij een fastscan gaat doen op de 19,2E.

Tenminste, zo interpreteer ik je schermplaatjes.

 

Je kan dus eerst uitgericht op 19E een fastscan doen, en pas daarna uitrichten op de 23E. Dan zou je die zenders gewoon moeten ontvangen, omdat de zenderlijst dan actueel is.

Of je moet de fastscanparameters van CanalDigitaal in je ontvanger veranderen naar 23E, met de passende transpondergegevens (die zijn wel ergens te vinden op dit forum?). Geen idee of dat kan in jouw ontvanger, en hóe. Dan kan je vervolgens gewoon een fastscan doen op de 23E.

Of je doet geen fastscan maar een blind scan of een aantal handmatige scans op 23E.

 

Maar... misschien zit ik er wel helemaal naast met hoe ik je schermplaatjes interpreteer?

 

Groet,

a33

 

Fastscanparameters aanpassen kan geloof ik niet in deze ontvanger. Geen opties hiervoor kunnen vinden in menu. Handmatige scan op 23E op 29900 geeft geen resultaat helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm. 11836H zit zowel op 23,5E als 19,2E; maar beide met SR27500 volgens Kingofsat.

Ik weet niet waar je naar op zoek bent? 29900 klopt in ieder geval niet, bij beide satellieten!

 

Op deze frequentie vind hij geen zenders (wel wat andere buitenlandse zenders, op andere frequenties op Astra 23.5).  Schotel is 60 cm (op boot), verder geen idee wat voor type, op kop staat 10.7 - 12.7 GHZ.

 

Als je gecheckt hebt dat het zenders van 23E zijn, op de goede frekwenties, dan ben je goed uitgericht. Helpt finetunen misschien?

 

Trouwens, ligt de boot wel in Nederland of omgeving? (Anders lig je misschien niet goed in de uitgezonden beam van 23E.)

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op freq.11836 Horizontaal SymbolRate 27500 duitse zenders ontvangt zit je op 19,2 oost, ontvang je tsjechische en slowaakse zenders zit je op 23,5 oost. (29900 is geen frequentie maar de SymbolRate behorende bij een frequentie)

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet je ontvanger op tv drenthe 

en richt de schotel dan terug uit tot je beeld hebt

wel de juiste frequentie ingeven op astra3

post-41606-0-12265100-1468189286_thumb.png

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...